Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-16, 23:50   #51
Pilkast
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det går förmodligen aldrig att få detta perfekt rättvist, men troligen är väl pengarna viktigare än objektet?

Nej, att det inte går att få det exakt rättvist - där är vi överens. Förstår dock inte vad du menar med att pengarna är viktigare än objektet... Förklara gärna... Du menar troligtvis att resultatet är viktigast, eller?

Vidhåller med en dåres beslutsamhet att en variant av resultat x odds (satta rekar x medelodds) är den enklaste vägen att gå... Och skit i att medlemmarna får rösta så slipper vi allt gnäll om orättvisa där, i alla fall...

Varför skall man behöva krångla till det?! Eller, helt enkelt ROI över en hel månad med ex. minst 5 rekar - skit samma om någon med bra resultat sedan INTE lägger ett spel/rek till - det måste vara , till syvende och sist, resultatet som räknas... + måste ALLTID gå före -.

Ju mer tillkrånglat desto mindre chans att detta någonsin kommer bli en "rättvis" och/eller intressant tävling...

Den med bäst resultat skall självklart vinna utan att behöva oroa sig för dåliga röstsiffror... Är det inte detta all betting går ut på?! Kan självklart vara kul med respons (kritik/åsikter både före och efter resultatutfall) på sina rekar men detta kommer utav sig självt, OM man är duktig/dålig - ingenting man måste tvinga fram...

Jag skiter fullständigt i om jag eller någon annan lägger 50 bra rekar en månad och som "borde" suttit, men som haft "otur" i så många fall så att dennes ROI är skandalöst låg - hellre då en rekare som sätter flertalet utav sina rekar och som i slutändan är en vinnare - även om denne "enbart" lägger mellan 5-10 rekar/månad! För er som inte sett det så har jag även förut skrivit att även jag vet att en förlorad rek kan vara bra...

Sharps skall absolut INTE premiera olyckskorpar... Hellre då att en rekare med det bästa resultatet månad efter månad vinner (1 eller flera)... Variansen försvinner över tid - och detta, som jag sagt flera gånger tidigare, är väl en tävling ni vill skall fortgå, månad efter månad...?

En enkel fråga; Vem följer du helst - den med otroligt bra och genomtänkta rekar men som är en olyckskorp utav stora mått (eller har värderat sina parametrar helt fel, svårt att veta vilket som är vilket - särskilt INNAN resultatet är färdigt), eller följer du hellre den som med mindre medel (kortare och mer koncisa rekar och som hamnat rätt i sina bedömningar) och som är vinnande i både kortare och längre perspektiv...?

För mig finns bara ett svar på denna enkla och anspråkslösa fråga...

Till sist vill jag självklart påpeka att mitt förslag säkerligen har sina brister, men det enda jag ber om är att förenkla så långt det går så att det blir så översiktligt som möjligt - ingen vinner på att krångla till procedurerna för att få fram en vinnare, eller flera...

Denna tävling kan bli bra - men bara med enkla regler och medel...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat