Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-17, 14:11   #8
Emanresu

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2871
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1764473

Ogiltigt spel-ID: 1764474

Ogiltigt spel-ID: 1764477

OBS! Självklart är det Cardinals +5,5 , men jag klickade fel i spreadsheet och låste sedan matchen så den får vara kvar

Jag anser att Seattle har blivit lite för stora favoriter i denna matchen mot Arizona Cardinals.

Seattle har tagit många poäng genom att springa sönder sina motståndare, men nu möter man ett Cardinals som endast har tillåtit 96 Yards per Game vilket är ganska lågt då Seattle har ett snitt på att springa strax över 150 YPG.

Kan Cardinals få Seahawks QB att passa oftare än att dom kan använda sin RB så kommer det leda till ett stort tapp i Seahawks anfallspel och rent statistiskt förlorar Seahawks oftare om QB måste passa mer än 25 gånger under en match.

Samtidigt måste Cardinals få igång sin QB på riktigt. Han har varit ganska svag i början av matcherna och sedan skärpt till sig ju längre matchen lider, men han har kastat 11 interceptions på 4 matcher.. Kommer han igång och cornerbacken Larry Fitzgerald spelar (vilket han har sagt att han ska göra och med egna ord sagt:
Citat:
A Thursday night game against a division team means no excuses.
På tal om torsdagar så är det här en short-week inom NFL vilket talar mer för Cardinals som får lite mer vila eftersom man inte behöver resa någonstans på de dagarna det är mellan matcherna.

Jag tror att Cardinals har en chans, men går in lugnt på ML och lägger något högre på +5,5 för Cardinals.

Två bra defensiver möts vilket enligt mig snarare gynnar en match som stannar på runt 30-35 poäng och inte överstigen 40.5, därför läggs 1 unit på U40,5 också.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat