Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon
Har hamnat i någon form av dödläge med ett bolag angående utbetalning av innestående medel på mitt konto. Det finns egentligen ingen tvist eftersom alla parter är överens om att pengarna ska betalas ut. Problemet är att bolaget i fråga helt enkelt skiter i att betala. Dom skyller på tekniska problem osv. och har nu gjort så i flera veckor.
Förmodligen kan jag vinka adjö till mina stålar men tänkte ändå höra om det finns någon som helst mening med att anmäla saken till IBAS? vad jag förstår så medlar IBAS främst när det finns oenighet kring hur ett spel ska rättas eller liknande, men man kan ju tycka att de även ska kunna ge sig in i ett sådant här ärende.
Någon som har erfarenhet av att vända sig till IBAS?
|
Både jag & nej. Hade liknande problem som dej, gällande utbetalning av saldo. De svarade varje gång jag ringde & mailade, tyvärr var svaret hela tiden, vi jobbar på det, pengarna kommer vara synliga på ditt konto inom kort osv.
Till slut surnade jag till (ca 4 veckor tror jag gått då från att de fått in id-handlingar & jag begärt mitt första uttag) Jag gjorde en anmälan till Ibas, skickade även en e-post-kopia till bolaget ifråga. & då jäklar blev det fart på dem, personlig kontakt från ngn "chef" & 2 dgr senare fanns pengarna på kontot.
Jag återtog då min anmälan.
Vet inte om du kanske redan gjort det jag nämnt, men generellt tror jag kanske inte det är så bra för bolagen att få en Ibas-anmälan emot sej. Du kan ju testa med lite "hot" iaf, du har ju knappast ngt att förlora på det.
Lycka till med ditt uttag & hoppas du får dina slantar !