Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-17, 15:27   #1
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

IBAS


Har hamnat i någon form av dödläge med ett bolag angående utbetalning av innestående medel på mitt konto. Det finns egentligen ingen tvist eftersom alla parter är överens om att pengarna ska betalas ut. Problemet är att bolaget i fråga helt enkelt skiter i att betala. Dom skyller på tekniska problem osv. och har nu gjort så i flera veckor.

Förmodligen kan jag vinka adjö till mina stålar men tänkte ändå höra om det finns någon som helst mening med att anmäla saken till IBAS? vad jag förstår så medlar IBAS främst när det finns oenighet kring hur ett spel ska rättas eller liknande, men man kan ju tycka att de även ska kunna ge sig in i ett sådant här ärende.

Någon som har erfarenhet av att vända sig till IBAS?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 15:40   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Har hamnat i någon form av dödläge med ett bolag angående utbetalning av innestående medel på mitt konto. Det finns egentligen ingen tvist eftersom alla parter är överens om att pengarna ska betalas ut. Problemet är att bolaget i fråga helt enkelt skiter i att betala. Dom skyller på tekniska problem osv. och har nu gjort så i flera veckor.

Förmodligen kan jag vinka adjö till mina stålar men tänkte ändå höra om det finns någon som helst mening med att anmäla saken till IBAS? vad jag förstår så medlar IBAS främst när det finns oenighet kring hur ett spel ska rättas eller liknande, men man kan ju tycka att de även ska kunna ge sig in i ett sådant här ärende.

Någon som har erfarenhet av att vända sig till IBAS?
Både jag & nej. Hade liknande problem som dej, gällande utbetalning av saldo. De svarade varje gång jag ringde & mailade, tyvärr var svaret hela tiden, vi jobbar på det, pengarna kommer vara synliga på ditt konto inom kort osv.

Till slut surnade jag till (ca 4 veckor tror jag gått då från att de fått in id-handlingar & jag begärt mitt första uttag) Jag gjorde en anmälan till Ibas, skickade även en e-post-kopia till bolaget ifråga. & då jäklar blev det fart på dem, personlig kontakt från ngn "chef" & 2 dgr senare fanns pengarna på kontot.

Jag återtog då min anmälan.

Vet inte om du kanske redan gjort det jag nämnt, men generellt tror jag kanske inte det är så bra för bolagen att få en Ibas-anmälan emot sej. Du kan ju testa med lite "hot" iaf, du har ju knappast ngt att förlora på det.

Lycka till med ditt uttag & hoppas du får dina slantar !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+50), Migge (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 15:52   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Kolla om bolaget ifråga finns med som registrerad partner på IBAS hemsida. Står dom inte med kan du glömma. Står dom med, så är det bara att kontakta dom. Det går fort och de är medgörliga av den respons jag hört från tidigare som hört av sig dit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 16:02   #4
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Kolla om bolaget ifråga finns med som registrerad partner på IBAS hemsida. Står dom inte med kan du glömma. Står dom med, så är det bara att kontakta dom. Det går fort och de är medgörliga av den respons jag hört från tidigare som hört av sig dit.
Ja dom är med, jag blev lovad pengar i måndags och sedan senast onsdags. När jag inte fått några pengar i går mailade jag dem och förklarade att jag kommer rikta en anmälan till IBAS om pengarna inte kommit före veckans slut. Nu blir jag istället ignorerad.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 16:14   #5
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Både jag & nej. Hade liknande problem som dej, gällande utbetalning av saldo. De svarade varje gång jag ringde & mailade, tyvärr var svaret hela tiden, vi jobbar på det, pengarna kommer vara synliga på ditt konto inom kort osv.

Till slut surnade jag till (ca 4 veckor tror jag gått då från att de fått in id-handlingar & jag begärt mitt första uttag) Jag gjorde en anmälan till Ibas, skickade även en e-post-kopia till bolaget ifråga. & då jäklar blev det fart på dem, personlig kontakt från ngn "chef" & 2 dgr senare fanns pengarna på kontot.

Jag återtog då min anmälan.

Vet inte om du kanske redan gjort det jag nämnt, men generellt tror jag kanske inte det är så bra för bolagen att få en Ibas-anmälan emot sej. Du kan ju testa med lite "hot" iaf, du har ju knappast ngt att förlora på det.

Lycka till med ditt uttag & hoppas du får dina slantar !
Använde du IBAS kontaktformulär då eller ställde du en mer allmän begäran via e-mail till dem. Tycker formuläret ser ut att handla mer om oenigheter kring hur enskilda vad ska rättas snarare än problem med utbetalningar?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 16:14   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Själv tycker jag att du ska hänga ut bolaget i fråga.
Vore bra att veta om något bolag där ute har ekonomiska problem och därför bör man avstå/varna andra från att sätta in mer pengar tills problemet löst sig.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 16:26   #7
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Själv tycker jag att du ska hänga ut bolaget i fråga.
Vore bra att veta om något bolag där ute har ekonomiska problem och därför bör man avstå/varna andra från att sätta in mer pengar tills problemet löst sig.
Jag gillar normalt inte att hänga ut någon, jag har trots allt bara väntat i två veckor ännu så länge. Även om jag tycker att två veckor är lång tid. Framförallt som jag varit kund en längre tid och verifieringar och annat är avklarat för länge sedan.

har heller aldrig varit med om att ett uttag tagit så här lång tid förut, max en vecka och det är fan inte snabbt med skrill.

Jag får väl anledning att återkomma beroende på hur detta utvecklar sig.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 16:55   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Använde du IBAS kontaktformulär då eller ställde du en mer allmän begäran via e-mail till dem. Tycker formuläret ser ut att handla mer om oenigheter kring hur enskilda vad ska rättas snarare än problem med utbetalningar?
Precis som du skriver, via formuläret kan man nog mest anmäla om ett specifikt vad är "tvistigt".

Jag skickade ett mail till dem & undrade om man kunde vända sej till deras instans även vid problem med utbetalningar. Fick till svar att de var intresserade av alla sorts problem, så länge det var relevanta problem. Blev ombedd att skicka ett nytt mail med info om problemet. Jag gjorde det, sk sedan en kopia till bolaget ifråga & då vart det som sagt "andra bullar".
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 16:57   #9
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 16
Sharp$: 556


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gäller det Canbet? Har själv en väntade utbetalning där nu, 24 dagar sen jag gjorde uttaget.
Nick3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 17:20   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nick3 Visa inlägg
Gäller det Canbet? Har själv en väntade utbetalning där nu, 24 dagar sen jag gjorde uttaget.
Hade inte förvånat mig för de lockar atm med en monsterbonus iaf, få folk att skjuta in mer kapital till bolaget?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 17:55   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Har inte dom varit stora och seriösa tidigare?

Sen att jag fick problem redan efter några dar beror väl mest på mig själv antar jag.

Jag nöjde mig inte med gasen i botten utan försökte komma igenom karossen också. Ganska snart fick man bara spela för bråkdelen av vad man tänkt. Det löste jag genom att göra om spelet flera gånger, till samma odds, och det var säkert inte tanken från deras sida...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 18:50   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Har läst lite på övriga nätet om dom så blir att fixa med uttag imorgon efter tentan. Men seriöst hur många ens av de värsta skojbolagen i EU kräver att man skickar in ID om man har satt in med Skrill?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 18:56   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Har läst lite på övriga nätet om dom så blir att fixa med uttag imorgon efter tentan. Men seriöst hur många ens av de värsta skojbolagen i EU kräver att man skickar in ID om man har satt in med Skrill?
För mig räckte det inte med att skicka in ID. Detta var tror jag 2011. Jag åkte på fet limit och just nu har jag 0 i limit, testade logga in och se.
De krävde iaf att jag skulle skicka ID etc till deras vanliga support mail. Jag vägrade och krävde en mer säker slutpunkt och inte en randomsupport där alla skickar sina mail. För ID scan tillsammans med räkning och screenshot från MB är ändå en form utav värdehandling.

De nekade iaf min ID scan och krävde bild på mitt ansikte när jag håller min ID i handen bredvid ansiktet. Även denna skulle skickas till deras support@canb.. mail. Ja man är ju tvungen att fullfölja, annars får man inte ut pengarna men gjorde det än idag med viss tvekan.


Nu har dock inte Semicolon nämnt vilket bolag det är som strular med honom. Så vi inte drar slutsatser att det är just Canbet.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 19:03   #14
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
För mig räckte det inte med att skicka in ID. Detta var tror jag 2011. Jag åkte på fet limit och just nu har jag 0 i limit, testade logga in och se.
De krävde iaf att jag skulle skicka ID etc till deras vanliga support mail. Jag vägrade och krävde en mer säker slutpunkt och inte en randomsupport där alla skickar sina mail. För ID scan tillsammans med räkning och screenshot från MB är ändå en form utav värdehandling.

De nekade iaf min ID scan och krävde bild på mitt ansikte när jag håller min ID i handen bredvid ansiktet. Även denna skulle skickas till deras support@canb.. mail. Ja man är ju tvungen att fullfölja, annars får man inte ut pengarna men gjorde det än idag med viss tvekan.


Nu har dock inte Semicolon nämnt vilket bolag det är som strular med honom. Så vi inte drar slutsatser att det är just Canbet.
Fan va löjligt. Har lyckligtvis bara ca 5 procent (hemskt och säga men kunde inte de spelen torskat inte stället för på andra bolag) där av spelkassan där så ingen akut fara direkt. Får maila dom helt enkelt.

Vad för slags räkningar var det som krävdes (är inneboende så har inte direkt några viktiga räkningar som står på mitt namn då min päron betalar mobilabonnemanget) och screenshotet från MB, var det när man gjorde transaktionen eller vad skulle den innehålla?

Semicolon du har inte lust att outa bolaget? Skulle göra alla en tjänst
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 19:57   #15
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 109
Sharp$: 501
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Fan va löjligt. Har lyckligtvis bara ca 5 procent (hemskt och säga men kunde inte de spelen torskat inte stället för på andra bolag) där av spelkassan där så ingen akut fara direkt. Får maila dom helt enkelt.

Vad för slags räkningar var det som krävdes (är inneboende så har inte direkt några viktiga räkningar som står på mitt namn då min päron betalar mobilabonnemanget) och screenshotet från MB, var det när man gjorde transaktionen eller vad skulle den innehålla?

Semicolon du har inte lust att outa bolaget? Skulle göra alla en tjänst

Vilket bolag galler det? Sager du inte det aker manga av oss pa en small de narmaste veckorna da det handlar om relativt respekterad bolag om de nu har samarbete med IBAS. Gissar oxo pa Canbet men finns flera kandidater tyvarr.
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td