Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-07, 12:19   #12
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spel 3: New York Mets - Florida Marlins
Spel: New York ML
Odds: 2.15 (PinnacleSports)
Spelstopp: 01.05 - 100408

Ser vi till spring training var Ricky Nolasco betydligt battre an Mets John Maine. Detta ma oroa nagot, men jag tycker inte det ar tillrackligt for att avsta spel. Nolasco ar en bra pitcher (vissa kanske kommer ihag forra sasongens sista match for Florida), hands down. Men Maine spelar som bast pa hemmaplan och har gjort valdigt bra inledande matcher pa tidigare sasonger (trots daliga ST-siffror da med). Maine ar 5-2 pa tio starter mot Florida med 3.12 ERA. Nolasco ar 3-6 pa 15 starter mot Mets med 5.99 ERA.

I gardagens match vann hemmalaget med 7-1 (Santana mot Johnson) och jag tyckte att Metropolitans visade att man traffar bollen bra mot battre pitchers. Endast fem hits mot Johnson visserligen men med fyra walks till det. Nio hits totalt.
Florida skrapade ihop sex hits och tva walks under hela matchen och trots att Hanley Ramirez stod for tva hits och Cantu for en (de som har bast statistik mot Maine) sa kan den offensiva biten satta stopp for Marlins ikvall.

Mets bullpen sken igar och jag tror de kan gora samma sak idag. 3-1 i errors for Florida igar kan ocksa bli avgorande.

Nolascos inledning pa forra sasongen var ohyggligt dalig men jag tror inte en upprepning av det behovs idag for att Mets ska vinna. Man har en bra offensiv och med den erfarenhet bakom plattan som Rod Barajas tillfor kommer Maine kanna sig saker. Som han brukar pa hemmaplan. Oddset borde ligga runt 2.05, detta ar verkligen ett bra tillfalle att betta en underdog at home. Go Mets!
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat