Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-25, 09:40   #14
allaballakaitoz

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

okej då kör vi.
Jag tycker det är ganska svårt med matcherna just idag då isarna ser ut som dom gör här i landet och kan ställa till med problem.

Bollnäs - Edsbyn
Enligt mina uppgifter så kommer nog den här matchen att inte spelas då isen ser helt bedrövlig ut. Men OM den kommer till spel så tycker jag nästan att Edsbyn är spelvärda då oddset ligger på 2,70 på Nordicbet. Historiskt sett så brukar Edsbyn tvåla dit Bollnäs och om den spelas på denna is så tycker jag nästan det är en fördel för Edsbyn i just denna match. Båda lagen är skadefria.

Vänersborg - Villa
Tuffare match än vad man kan tro. Jag kommer inte att spela på denna. Derbymatch och hemma för Vänersborg som alltid brukar vara bra med i dessa matcher.

SAIK- VSK
Här tycker jag att SAIK ska vinna. Är bättre som LAG än VSK och mycket tyngre att möta. Premiär hemma i Göranssons Arena, bra is. Skadefria och bästa laget spelar. Båda lagen har ganska dåligt försvar och spec vsk nu när Robertsson blev skadad i deras premiär. Ett övermål kan vara aktuellt (över 9,5mål) Lira SAIK iallafall är mitt råd.

Sirius - Hammarby
Utomhus och dålig is kan göra detta möte ganska målsnålt men Hammarby vinner klart tillslut. Bättre på varenda position och bra på att fajtas.

Kalix - Vetlanda
Jämnspelat på Nordicbet och det tyckar jag det ska vara. Kalix hemma kan vara aktuellt. Kanske 1X om det finns något odds. Nya i Elitserien och man tar inte poäng hur som helst uppe där!

Nu hinner jag inte skriva något mer men mitt råd är att Lira SAIK och Bajen och kanske trycka in lite större insats. Eller Edsbyn och Kalix med lite mindre.
Ciao!