Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-20, 17:40   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Fiskfan - Bara bandy 13/14


Hej

Då var det dags för en ny dagbok när vi har en ny säsong i bandyn.

Förra säsongen resulterade i 112 spel, en vinstprocent på 41,96% och en ROI på 87,45%.
Det var ju inte så bra.

Så målet är såklart att ha ett bättre resultat än förra säsongen...


Idag spelades smygpremiären mellan Hammarby och Västerås där Hammarby vinner med uddamålet i slutminuten. Spännande.

Jag får se vilka bolag jag kommer spela hos, men jag gissar på Bet365, NordicBet, Svenska Spel och vilka tips folk nu kommer med.

Oddsportal.com kommer att användas för att hitta bäst odds.


Jag har ännu inte läst på något om matcherna som spelas på fredag och inte heller hittat några odds ännu.


Lite tankar i alla fall:
  • Broberg/Söderhamn Bandy - Ljusdals BK
    Brobergsseger, men med hur mycket?
    Ljusdal har tydligen inte spelat dåligt på försäsongen, men ska dyka in i det o kolla lite....
  • IK Sirius - Hammarby IF
    Såg Hammarby mot Västerås nu och mina pengar kommer såklart ligga på Hammarby - vi får se vad vi får för odds...
  • Bollnäs GIF - Edsbyns IF
    Väljer att inte spela denna match - men lite info för den som vill spela är att Edsbyns målvakt precis varit i slagsmål (med en Björn) och opererades i helgen...
  • Sandvikens AIK - Västerås SK
    Svårt - vi får se hur jag väljer att gå här.
  • IFK Vänersborg - Villa-Lidköping BK
    Villa är favoriter att vinna allt i år. Hedkqvist lär vara het (och gav ett stabilt intryck på SVT i veckan). Nog bra HCP-odds så kan det bli spel på Vänersborg.
  • Kalix Bandy - Vetlanda BK
    Svårt, svårt. Vetlanda vill jag säga - men hörde att Kalix spelade bra i nån cup här... Någon som vet något mer?

Kom med den info ni har om lagen då jag följt försäsongen fruktansvärt dåligt och måste börja läsa på nu....


Så med tanke på mina historiska resultat kanske ni inte ska rygga, men diskutera info vore trevligt så jag kanske kan nå en ROI på över 100%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melvin (+1)
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 17:56   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Lycka till och ett tips är att sluta upp med dina parlays, gynnar enbart spelbolagen.

Allt förutom Bajen för SM Guld!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fiskfan (+10)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 18:50   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Lycka till och ett tips är att sluta upp med dina parlays, gynnar enbart spelbolagen.

Allt förutom Bajen för SM Guld!
Jag kollade förra säsongens sheet och ja, parlays var ju crap.

Bajen får gärna ta guld - om inte byn klarar det.
Och i år blir det svårt för byn o ta guld.


Så tack för ditt parlay-tips!
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 19:34   #4
 
allaballakaitozs avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 480
Sharp$: 1125
Standard

Jag har ganska bra koll på Elitserien i Bandy och skulle kunna hjälpa dig i denna tråd om du vill
__________________
Micke Nybrink. Kungarnas Kung!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fiskfan (+10)
allaballakaitoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 19:38   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
Jag har ganska bra koll på Elitserien i Bandy och skulle kunna hjälpa dig i denna tråd om du vill
Taget!

Tack!
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 19:44   #6
 
allaballakaitozs avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 480
Sharp$: 1125
Standard

Jag kan återkomma med lite tankar senare i veckan. Ska scanna läget i lagen lite först
__________________
Micke Nybrink. Kungarnas Kung!
allaballakaitoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 09:19   #7
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 11
Sharp$: 185

Starsky Blandar
Stats: 49 - 33 - 4
ROI: 116.64%
Vinstprocent: 59.76%

Standard

Denna kommer följas med spänning
Starsky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 19:32   #8
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 199


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kommer också följa denna med spänning.
Kaviatar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 08:39   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Vi kan ju börja med att titta på lite långtidsspel.

Hammarby ger 7 gånger pengarna på NordicBet på att vinna SM-guld och 7,50 för att vinna serien.

Svenska Spel ger 3,40 samt 4,25.

Här skulle det vara tacksamt med status på Patrik Nilsson - någon som vet något om hans skada, hur länge han kommer vara borta?


Skytteligan på Svenska Spel är också intressant.
David Karlsson (2,65) är en favorit och det förstår jag.
Förra säsongen spelade han 24 matcher och gjorde 65 mål.
Närmast efter honom är Daniel Andersson (26 matcher, 42 mål).

Hedqvist ger 30 gånger pengarna.
Någon som sitter på lite info om honom och laget?
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-22, 20:41   #10
 
allaballakaitozs avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 480
Sharp$: 1125
Standard

Hammarby till SM-Guld för 7ggr pengarna tycker jag är på tok för mycket och väldigt spelvärt. Sandviken är främsta utmanare men har ingen koll på dessa odds. Kan tänka mig att Villa är favoriter och visst kan dom vinna Elitserien, men jag tror inte att dom ens är nära ett SM-Guld. Jag skulle lagt mina pengar på Hammarby.
__________________
Micke Nybrink. Kungarnas Kung!
allaballakaitoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 17:04   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
Hammarby till SM-Guld för 7ggr pengarna tycker jag är på tok för mycket och väldigt spelvärt. Sandviken är främsta utmanare men har ingen koll på dessa odds. Kan tänka mig att Villa är favoriter och visst kan dom vinna Elitserien, men jag tror inte att dom ens är nära ett SM-Guld. Jag skulle lagt mina pengar på Hammarby.

Agree, Hammarby är klart spelvärt.

Nu har i alla fall Svenska Spel och Unibet odds ute (Unibet enligt oddsportal.com)....

Svenska spel så ger Hammarby 1,85 med hcp -3, den är intressant i min värld.

Vänersborg mot Villa ger 1,65 på Villavinst. Också spelvärt i min mening. Det är till och med så att jag funderar på att köra hcp -1 till 2x....

I övrigt låter jag nog bli resten, för jag har absolut ingen aning känns det som....
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 17:07   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Ja, det ska vara över 7 mål i Edsbyn - Bollnäs då till 1,73 på Svenska Spel....


Vad tror ni?
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 17:30   #13
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Bet365 ska få upp odds under morgondagen säger dom...

Jag la i alla fall in lite på att Hammarby vinner Elitserien till 7,50 på NordicBet.

Övriga spel läggs i morgon när fler har odds ute (och så kanske vi har fått fram lite mer info i tråden så jag hinner ändra mig)
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 08:40   #14
 
allaballakaitozs avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 480
Sharp$: 1125
Standard

okej då kör vi.
Jag tycker det är ganska svårt med matcherna just idag då isarna ser ut som dom gör här i landet och kan ställa till med problem.

Bollnäs - Edsbyn
Enligt mina uppgifter så kommer nog den här matchen att inte spelas då isen ser helt bedrövlig ut. Men OM den kommer till spel så tycker jag nästan att Edsbyn är spelvärda då oddset ligger på 2,70 på Nordicbet. Historiskt sett så brukar Edsbyn tvåla dit Bollnäs och om den spelas på denna is så tycker jag nästan det är en fördel för Edsbyn i just denna match. Båda lagen är skadefria.

Vänersborg - Villa
Tuffare match än vad man kan tro. Jag kommer inte att spela på denna. Derbymatch och hemma för Vänersborg som alltid brukar vara bra med i dessa matcher.

SAIK- VSK
Här tycker jag att SAIK ska vinna. Är bättre som LAG än VSK och mycket tyngre att möta. Premiär hemma i Göranssons Arena, bra is. Skadefria och bästa laget spelar. Båda lagen har ganska dåligt försvar och spec vsk nu när Robertsson blev skadad i deras premiär. Ett övermål kan vara aktuellt (över 9,5mål) Lira SAIK iallafall är mitt råd.

Sirius - Hammarby
Utomhus och dålig is kan göra detta möte ganska målsnålt men Hammarby vinner klart tillslut. Bättre på varenda position och bra på att fajtas.

Kalix - Vetlanda
Jämnspelat på Nordicbet och det tyckar jag det ska vara. Kalix hemma kan vara aktuellt. Kanske 1X om det finns något odds. Nya i Elitserien och man tar inte poäng hur som helst uppe där!

Nu hinner jag inte skriva något mer men mitt råd är att Lira SAIK och Bajen och kanske trycka in lite större insats. Eller Edsbyn och Kalix med lite mindre.
Ciao!
__________________
Micke Nybrink. Kungarnas Kung!
allaballakaitoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-25, 10:25   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
...

Nu hinner jag inte skriva något mer men mitt råd är att Lira SAIK och Bajen och kanske trycka in lite större insats. Eller Edsbyn och Kalix med lite mindre.
Ciao!
Håller med på Bajen och spelar till och med till hcp -2,5... Många mål i början och direkt efter paus hoppas vi på.

Sedan valde jag att spela Villa med -1,5. Jag tror Villa åker ifrån Vänersborg.
Vi får se....

Sen tror jag du har rätt i att det är svårt att åka upp till Kalix och ta poäng. Min magkänsla säger lika....
Men samma magkänsla säger att jag är sugen på öl ikväll - så hur rätt kan det vara?


Oddset på över 7 mål mellan Bollnäs - Edsbyn sjönk och vädret är ju som det är - så jag låter bli den.
Men jag har fått info att matchen ska spelas. Vi får väl se...

not: Lokalblaskan säger också att det blir spel förresten:
http://helahalsingland.se/startsida/...el-pa-savstaas
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td