Citat:
Ursprungligen postat av Rejs
Men hur stor är den chansen egentligen? Är inte tokinsatt men de kan ju max få 12 då kommer de hamna samma som Rögle (Om inte Rögle tar några poäng) och då har Almtuna -2 och Rögle +7 i målskillnad som det ser ut nu.
Då får ju inte AIK eller Leksand heller ta poäng då dessa får minst 13?
Eller?
|
Såhär ser det ut idag:
SSK 17
Rögle 14
Leksand 13
Aik 13
Almtuna 10
Det är 6 poäng kvar att spela om. Almtuna möter i de två sista omgångarna två av sina konkurrenter, Rögle hemma och Leksand borta.
Det de måste göra är dett vinna dessa två på ordinarie tid och samtidigt hoppas på att Södertälje vinner mot Aik och Rögle.
Om vi förutsätter att Leksand och Aik båda slår Växjö under ordinarie tid så blir det i såna fall ett avgörande på målskillnad lagen emellan.
Chansen kan tyckas vara liten, men den finns absolut. Och så länge den finns lär de kriga ordentligt.
Ett scenario som skulle ge Almtuna en elitserieplats är t.ex. detta:
Almtuna - Rögle, 1
Södertälje - Aik, 1
Växjö - Leksand, 2
Rögle - Södertälje, 2OT
Leksand - Almtuna, 2
Aik - Växjö, 1
Då skulle tabellen se ut såhär:
Söderätlje 23
Almtuna 16
Leksand 16
AIK 16
Rögle 15
Då skulle alltså målskillnad avgöra och målskillnaden är rätt jämn just nu. Så en möjlighet har de absolut även om jag ej tror att de kommer gå upp.
Men spelarna måste tro på det och sålänge de finns en chans som är någorlunda rimlig så lär man ju göra allt för att nå den.
Så, av den anledningen törs i alla fall inte jag spela raka tvåan på Rögle imorgon.
Rögle kan absolut vinna, men jag törs inte spela emot Almtuna i dendär lilla ladan. De har bevisat allt för många gånger att det ej finns några lätta poäng där.
Dessutom tycker jag Rögle hade väldigt stora problem med AIKs kontringar i tisdags, och fortsätter Granak, Porseland och Kantor att bjuda på indianer till höger och vänster så kommer Almtuna att straffa dem.
Blev lite långt nu, men där har du anledningen till att jag ej skulle våga spela Rögle.