Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-08, 02:16   #1
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Kvalserien till elitserien 8/4


19:00 Almtuna IS - Rögle BK
19:00 Södertälje SK - AIK
19:00 Växjö Lakers - Leksands IF

Funderar på Rögle och Leksand? Vad sägs om det?
Båda lagen vill ju verkligen vinna då det är näst sista omgången och de har ju båda verkligen chans att gå upp vilket motståndet inte har.

De borde även kunna ta dem utan denna situation.

Almtuna - Rögle
Rögle har vunnit 4 av 5 senaste mot Almtuna (Dock rätt gamla)

Rögles form: 0-3-0-3-3-3 (En förlust OT en 4-5 AIK)

Almtunas form: 3-0-0-0-0-3 (Vinsterna mot Växjö. En OT och andra nu senast då bara äran stod på spel)

Växjö - Leksand

Leksands form: 3-3-3-0-3-0 (Uddamålsförluster mot Rögle och Södertälje)

Växjös form: 0-0-3-0-0-0 (Vinst OT emot Södertälje)

Dock så har ju Växjö vunnit både hemma emot Leksand säs 09/10 med 3 - 1



Kanske en dubbel ML för att festa till det lite
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 02:23   #2
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Har själv spelat Leksand @ 1.70.

Rögle skulle jag ej våga spela. Det är inte lätt att komma till Uppsala och ta poäng.
Visserligen har Rögles bortaspel varit bra, men tycker Rögles backar dräller väldigt mycket och de kan bli riktigt dyrköpt mot ett skridskostarkt Almtuna.
Glöm inte heller att Almtuna fortfarande har en liten chans att gå upp, så de kommer slita värre än djur imorgon!
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 02:31   #3
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Har själv spelat Leksand @ 1.70.

Rögle skulle jag ej våga spela. Det är inte lätt att komma till Uppsala och ta poäng.
Visserligen har Rögles bortaspel varit bra, men tycker Rögles backar dräller väldigt mycket och de kan bli riktigt dyrköpt mot ett skridskostarkt Almtuna.
Glöm inte heller att Almtuna fortfarande har en liten chans att gå upp, så de kommer slita värre än djur imorgon!
Men hur stor är den chansen egentligen? Är inte tokinsatt men de kan ju max få 12 då kommer de hamna samma som Rögle (Om inte Rögle tar några poäng) och då har Almtuna -2 och Rögle +7 i målskillnad som det ser ut nu.

Då får ju inte AIK eller Leksand heller ta poäng då dessa får minst 13?

Eller?
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 02:55   #4
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Men hur stor är den chansen egentligen? Är inte tokinsatt men de kan ju max få 12 då kommer de hamna samma som Rögle (Om inte Rögle tar några poäng) och då har Almtuna -2 och Rögle +7 i målskillnad som det ser ut nu.

Då får ju inte AIK eller Leksand heller ta poäng då dessa får minst 13?

Eller?
Såhär ser det ut idag:
SSK 17
Rögle 14
Leksand 13
Aik 13
Almtuna 10

Det är 6 poäng kvar att spela om. Almtuna möter i de två sista omgångarna två av sina konkurrenter, Rögle hemma och Leksand borta.
Det de måste göra är dett vinna dessa två på ordinarie tid och samtidigt hoppas på att Södertälje vinner mot Aik och Rögle.
Om vi förutsätter att Leksand och Aik båda slår Växjö under ordinarie tid så blir det i såna fall ett avgörande på målskillnad lagen emellan.

Chansen kan tyckas vara liten, men den finns absolut. Och så länge den finns lär de kriga ordentligt.

Ett scenario som skulle ge Almtuna en elitserieplats är t.ex. detta:

Almtuna - Rögle, 1
Södertälje - Aik, 1
Växjö - Leksand, 2

Rögle - Södertälje, 2OT
Leksand - Almtuna, 2
Aik - Växjö, 1

Då skulle tabellen se ut såhär:
Söderätlje 23
Almtuna 16
Leksand 16
AIK 16
Rögle 15

Då skulle alltså målskillnad avgöra och målskillnaden är rätt jämn just nu. Så en möjlighet har de absolut även om jag ej tror att de kommer gå upp.
Men spelarna måste tro på det och sålänge de finns en chans som är någorlunda rimlig så lär man ju göra allt för att nå den.

Så, av den anledningen törs i alla fall inte jag spela raka tvåan på Rögle imorgon.
Rögle kan absolut vinna, men jag törs inte spela emot Almtuna i dendär lilla ladan. De har bevisat allt för många gånger att det ej finns några lätta poäng där.

Dessutom tycker jag Rögle hade väldigt stora problem med AIKs kontringar i tisdags, och fortsätter Granak, Porseland och Kantor att bjuda på indianer till höger och vänster så kommer Almtuna att straffa dem.

Blev lite långt nu, men där har du anledningen till att jag ej skulle våga spela Rögle.
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 03:07   #5
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Okej vet i fan vad jag fick fram för jävla tabell på statistiken på nb eller unibet.

Men då ser allt helt klart annorlunda ut. Lag ett bet på Leksand iaf.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 08:40   #6
Nik
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 131
Sharp$: 405
Standard

Instämmer med Geezer och funderar på att lägga ett bet på Almtuna faktiskt.
Nik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 13:20   #7
 
alexybts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 431
Standard

Lirar Leksand till 1.70
alexybt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 15:28   #8
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har följt almtuna den här säsongen och kommer lägga en slant på under 5.5. Deras spel grundar så mycket på skridskoåkningen vilket gör att alla matcher dom spelar blir väldigt tighta. Sen skadar det ju inte att Pettersson-Wentzel har spelat fruktansvärt bra i deras mål. Av 8 matcher i kvalserien så har bara 2 gått över 5.5 och i båda dom blev det 6 mål. Så jag lirar en slant på det.
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 17:13   #9
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Inte för att vara den som är den, men Södertälje har 19p vilket innebär att dom bara behöver ta 1p till för att säkra ena platsen.
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 20:22   #10
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Vad hände?
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 20:28   #11
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Jadu, säg de. Såg SSK - AIK så törs inte svara på va som hände nere i Växjö. Men Leksand tycks ha sovit i första perioden, och Jocke verkar ha varit sämst när de gäller, endast 77% under de två första perioderna.

Stinker elitserien om AIK just nu. Vore ju helt klart positivt för hockeyn i Stockholm.
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 14:45   #12
 
hultass avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 297
Sharp$: 1500

Hultas Hockey
Stats: 115 - 79 - 6
ROI: 125.76%
Vinstprocent: 59.28%

Standard

Igår tänkte jag skriva hur sjukt det var att AIK hade närmare 3 i ML-odds och hur mycket värde det fanns i det. Men jag sket i det och åkte till matchen istället. Nu ångrar jag mig. Inte för att jag dundrade in med pengar men ett par sköna hundringar blev det minst sagt. Nästa gång jag har samma känsla ska jag ta och dela med dig.
hultas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td