Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-18, 00:33   #160
Pilkast

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ImHappyAgain Visa inlägg
Du har uppenbarligen inte sett hur snabbt hästen kan förflytta sig!

Det är ju just det som är så korkat! Inte att du orkar besvara mig. En seg häst som inte kan förflytta sig spelar det ju mindre roll vilken distansen är. Men en tvärspeedig häst som legat sist i samtliga starter har ju en fördel i att få 500 meter längre på sig att runda fältet. Eller tror du den hade vunnit lika enkelt över 500 meter och legat sist?

Någon kunskap förväntar man sig ju när folk nu ändå ska orka bemöda sig att svara!

Har du ens hört talas om kort- och långspeed...? Vissa hästar kan inte speeda mer än ca 200 meter, medans andra kan göra det snabbt i över ett halvvarv och mer, utan problem... Amerikaner brukar vara just kortspeediga då de är framavlade så - fransmännen är av en annan sort och mer starka och kan gå en lång, malande speed...

En kortspeedig häst har varken fördel av kort eller långt eller medeldistans - det är oftast löpningsförloppet som är det viktigaste för en sådan lagd häst...

Kom tillbaks när du har ett uns av den samlade kunskapen av dasen, doob, lillis, clarund, Helge, Pilkast (oooppsaa) etc. etc. De jag inte nämnt behöver inte tro att jag inte tycker dessa är duktiga - kommer bara inte på fler så här sent på "aftonen"...

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lillis (+25)

Senast redigerad av Pilkast den 2013-11-18 klockan 01:00.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat