Lägger in ett spel tidigt för imorgon. Räknar med att det kommer sänkas.
Kortrijk-0,25 vs Zulte-Waregem 4/10 @ 1.962
Kortrijk och Zulte har öppnat playoffen svagt med 3 raka nederlag för bägge lagen. Zulte blev rejält demolerade av Anderlecht och även Kortrijk fick sig en rejäl läxa av Club Brügge. Kortrijk ligger för närvarande 2 poäng före Zulte i tabellen och är med i fighten om Europaplatsen. Det är givetvis Zulte med, men de har inte vunnit en match på 9 försök. De har dessutom 4 raka nederlag och verkar vara helt ur slag.
Kortrijk hade 1-0 och förlorade 1-2 rätt sent i matchen mot Sint Truident senast, jag håller de som de bättre laget och om de klarar av att hålla Zulte bakom sig i playoffen samtidigt som Gent vinner den Belgiska Cupen så är man klara för Europaspel trots att man slutar 5:a i tabellen.
Det är alltså ingen oviktig match för något av lagen. Jag förväntar mig dock fördel för hemmalaget som har bra stats. Vann hemma 2-0 och kryssade 1-1 borta i serien. Tror att vi får se en tight match och är sugen på underspelet också. Trots att bägge lagen gått över flera matcher i rad. Väntar dock med underspelet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|