Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-27, 12:09   #14
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Jag skulle vilja ha en testperiod där inga streck finns synliga. Inte på något sätt. då skulle det börja krävas lite tanke och intelligens. Vore så klart det bästa ....o sen vill jag inte ha några värden efter varje avdelning heller.... det ska bara komma efter sista.... o sen pang så finns laxar på kontot!
Fast värdeutveckling längs omgången, då menar jag radnedräkning, förändrar ju inte de rader som är inlämnade och därmed inte heller värdet efter den sista avdelningen. Det är ju bara till för att höja spänningsvärdet för dem som följer tävlingarna ( och möjligen för att kunna göra motspel om man är kvar och värdet är halvhögt ).

Att spela i blindo på vardagstravet gjorde vi ända till mitten av 90-talet om vi inte tog trippen ut till banorna och även då var det väldigt rudimentär information som syntes.

Resultatet var att det var på banan som den största delen av spelet omsattes. Ute i stugorna undvek man helt korrekt att lägga några större summor "i blindo".

Om du tog bort spelinformationen helt och hållet skulle spelet rasa med många, många miljoner. Slutsatsen är att spelarna vill inte spela utan möjlighet att se hur hårt spelade respektive häst.

Att Laxdasen m fl har en inbyggd intuition för detta är ju bra för dem. Och framförallt var det bra förr. Men det är knappast rätt väg att gå för dem som styr hur spel på trav ska gå till.