Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-27, 09:31   #1
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

Solvalla Snackisen V86


I kväll blir de spik på M.T.FORTUNE WINNER
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 09:36   #2
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Tre spikar idag: Birmingham. Crash and burn och Calypso H.
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 09:43   #3
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Jag skulle vilja ha en testperiod där inga streck finns synliga. Inte på något sätt. då skulle det börja krävas lite tanke och intelligens. Vore så klart det bästa ....o sen vill jag inte ha några värden efter varje avdelning heller.... det ska bara komma efter sista.... o sen pang så finns laxar på kontot!
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 09:48   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

tänkte spika gisela, men ser att den är struken uh uh kankse spik på tysken istället eller nån förslag???
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 09:49   #5
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Och sen en sak till- Diskussionen om spelvärde. Den frågan är hur stor som helst. Om vi ska kunna ha en kreativ och riktig diskussion om detta så bör vi samlas en hel dag och prata och ventilera detta. De som tror att spelvärdet enbart hör ihop med hur många procent en häst har i förhållande till chansen har missat minst tio parametrar till att ta hänsyn till.
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+25), Pilkast (+5)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 09:51   #6
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 409


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Jag skulle vilja ha en testperiod där inga streck finns synliga. Inte på något sätt. då skulle det börja krävas lite tanke och intelligens. Vore så klart det bästa ....o sen vill jag inte ha några värden efter varje avdelning heller.... det ska bara komma efter sista.... o sen pang så finns laxar på kontot!
Så skulle jag vilja ha det också!! fan va vi skulle sjöaaaa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5)
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 10:06   #7
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

det som är lite komiskt är ju att vissa som håller på med trav(yngre personer) vet ju inte ens hur de var förr...och inget konstigt med det.... ingen som orkar kolla hur det var för länge sen....men synd..... alla dessa sändningar har förstört oerhört mkt av spelets tjusning.... men visst finns fördelar med rent sportsligt....däremot inga fördelar rent spelmässigt. TYVÄRR.
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 10:19   #8
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Spikar Kaka A T...Erik kör i bra flyt och hästen var riktigt bra sist...dessutom spikade jag den sist och vill inte släppa den iden.

Senast redigerad av mijo14 den 2013-11-27 klockan 10:22.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 10:43   #9
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Tack mijo det värmde...ja kaka har absolut chans idag men intressant på ORFEUS idag....kan vara slut..men garderar nog...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 10:58   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Och sen en sak till- Diskussionen om spelvärde. Den frågan är hur stor som helst. Om vi ska kunna ha en kreativ och riktig diskussion om detta så bör vi samlas en hel dag och prata och ventilera detta. De som tror att spelvärdet enbart hör ihop med hur många procent en häst har i förhållande till chansen har missat minst tio parametrar till att ta hänsyn till.
Hmm...nu tror jag att du har missat något.

Den "chans" vi talar om i förhållande till hur hårt hästen är spelad ÄR ju just de parametrar som du talar om.

Det går inte att uppskatta hästens förmodade vinstchans utan att ta hänsyn till alla dessa parametrar. Att det inte existerar en entydig formel för hur dessa parametrar sedan ska omvandlas till CHANSEN är ju tjusningen med spelet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 11:01   #11
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
det som är lite komiskt är ju att vissa som håller på med trav(yngre personer) vet ju inte ens hur de var förr...och inget konstigt med det.... ingen som orkar kolla hur det var för länge sen....men synd..... alla dessa sändningar har förstört oerhört mkt av spelets tjusning.... men visst finns fördelar med rent sportsligt....däremot inga fördelar rent spelmässigt. TYVÄRR.

Håller med helt och hållet. Förbättrat informationsflöde jämnar ut spelplanen så mycket att mycket av spelets tjusning har gått förlorat.

Exklusiv information är mer eller mindre utrotat idag.

Kvar är bara jobbet med att värdera all info.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 11:03   #12
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hmm...nu tror jag att du har missat något.

Den "chans" vi talar om i förhållande till hur hårt hästen är spelad ÄR ju just de parametrar som du talar om.

Det går inte att uppskatta hästens förmodade vinstchans utan att ta hänsyn till alla dessa parametrar. Att det inte existerar en entydig formel för hur dessa parametrar sedan ska omvandlas till CHANSEN är ju tjusningen med spelet.
ja självklart finns det folk här som tar hänsyn till allt som ingår.... men jag hoppas inte du tror att alla gör det som pratar spelvärde???? Skulle vara som att du säger att alla som röstar i riksdagsvalet till 100% kan motivera varför de röstar på ett visst parti. Ordet spelvärde är ett modeord för 90% av folket. Ingen reell kunskap finns tyvärr. Därför orkar man knappt delta i diskussionen. Hela diskussionen blir oseriös och då svalnar intesset att delta.
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
varulv (+10)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 11:09   #13
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Jag skulle vilja ha en testperiod där inga streck finns synliga. Inte på något sätt. då skulle det börja krävas lite tanke och intelligens. Vore så klart det bästa ....o sen vill jag inte ha några värden efter varje avdelning heller.... det ska bara komma efter sista.... o sen pang så finns laxar på kontot!
passa på nu....tekniskt fel på ATG
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+25)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 11:09   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Jag skulle vilja ha en testperiod där inga streck finns synliga. Inte på något sätt. då skulle det börja krävas lite tanke och intelligens. Vore så klart det bästa ....o sen vill jag inte ha några värden efter varje avdelning heller.... det ska bara komma efter sista.... o sen pang så finns laxar på kontot!
Fast värdeutveckling längs omgången, då menar jag radnedräkning, förändrar ju inte de rader som är inlämnade och därmed inte heller värdet efter den sista avdelningen. Det är ju bara till för att höja spänningsvärdet för dem som följer tävlingarna ( och möjligen för att kunna göra motspel om man är kvar och värdet är halvhögt ).

Att spela i blindo på vardagstravet gjorde vi ända till mitten av 90-talet om vi inte tog trippen ut till banorna och även då var det väldigt rudimentär information som syntes.

Resultatet var att det var på banan som den största delen av spelet omsattes. Ute i stugorna undvek man helt korrekt att lägga några större summor "i blindo".

Om du tog bort spelinformationen helt och hållet skulle spelet rasa med många, många miljoner. Slutsatsen är att spelarna vill inte spela utan möjlighet att se hur hårt spelade respektive häst.

Att Laxdasen m fl har en inbyggd intuition för detta är ju bra för dem. Och framförallt var det bra förr. Men det är knappast rätt väg att gå för dem som styr hur spel på trav ska gå till.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-27, 11:10   #15
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
passa på nu....tekniskt fel på ATG
tyvärr har jag ju redan memorerat alla procentsatser måste glömma skiten fort i så fall
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td