Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-10, 10:19   #25
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Klara spel för dagen är:

Kortrijk-0.25 - Zulte-Waregem'

Motivering högre upp.

Charleroi - Genk-0.25

Motivering från MW's dagbok, mina tankar finns lösa i denna tråd.
Spoiler:
Genk tog sig till Playoff och har inlett imponerande med två raka segrar.

1-3 borta mot Germinal Beerschot (som sedan slog Charleroi med 0-1 matchen efter).
1-0 hemma mot Standard Liege i förra matchen.

Har på bortaplan följande stats 09/10: 5-7-3 (W-L-D)
Då är nästintill alla matcher spelade i ligans "regular season", nu är det playoff och spelarna är nog extra taggade.

Den 16e januari möttes Charleroi och Genk och då vann Genk med 1-3, så att slå Charleroi är ingen övermäktig uppgift... Genks bortastats är inte tungt imponerande men de är ändå ett lag som landade på 11:e plats, det är alltså inget Anderlecht vi pratar om. Detta skrämmer mig lite från att spela men man får ändå ta in Charlerois rätt bedrövliga hemmastatistik i kalkylen, under säsongen har dom följande rad hemma: 3-8-4 (W-L-D), de har alltså förlorat mer än 50% av sina hemmamatcher medan Genk har förlorat under 50% av sina bortamatcher.

Charleroi har en rätt tung streak bakom sig med tre förluster, totalt senaste fem matcherna är man 1-3-1 och laget man slog var Lokeren (14de plats) som har bortastatsen 1-14-0 den här säsongen, med andra ord inget att vara speciellt imponerad över.

Charleoi saknar två tunga pjäser idag, två mittfältare vars namn är Kere och Oulmers. Båda har spelat ordinarie hela säsongen och det är ett stort avbräck.

Man får dock inte glömma att ta en titt på Genks skadelista, den är kort och innehåller ett namn vilket är Fabien Camus, Fabien är en viktig mittfältare i Genks bygge och detta är givetvis ett avbräck. Jag vågar dock hoppas på att den vågskålen vägs upp av att Charleroi saknar två spelare som för dem är lika viktiga för sitt lag som Camus är för Genk.

Mina leans:

Kortrijk - Zulte-Waregem U2.5

Senast redigerad av RobinD den 2010-04-10 klockan 11:23.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat