En av mina spikar redan klar iaf efter att ha kollat startlistan till V75-2 i 1 minut.
1 Bolt Boko som Lindegren kommer placera fint i rygg ledaren och sedan kliva förbi dom utan problem när luckan kommer, ingen Greve E från spets i detta loppet inte heller någon Verymuchkiss Karsk, nej jag tror som sagt var på en drömresa men finns ju tid att kolla av vad han själv tror om hästen innan man lämnar in 2 min innan spelstopp.
Bara att tacka och ta emot när 4 Vacqueyras som går upp i klass redan nu har dragit på sig 24% insats, ser inget alls som motiverar den % på hästen som den såg ut för 2 starter sedan.
Enda 2 som möjligen kan utmana Bolt Boko är Jorma med Castor Boko eller BG med 11.an som har löjligt lite insats på sig, visst spår 11 är skit men finska "bluffhästarna" med spår 10 och 12 har ju 4-5 ggr mer insats på sig än BG.s och det är bara sjukt då hans häst är ljusår bättre än någon av dom finska som startar här.
En del om V75-3 också när jag ändå är på G.
Förstår inte hur 6.an kan bli så snuskigt stor favorit, guldtanden med 4.an lär bomba sin häst till spets och köra tills han sitter där och sedan inte släppa för allt i världen och då blir det dödens eller backa sig sist i kön för favoriten eftersom ingen annan i fältet lär vara intresserad av att gå upp i dödens och trycka upp tempot, nej den favoriten kommer inte ens med på min lapp.
Omgångens korsdrag kommer i V75-5 och heter Captivating Ås som senast i sin första start för Liljendahl var ute mot Aborren,Canaka B.F mfl och inte riktigt fick till det i det loppet men Liljendahl har riktigt bra snurr på stallet för dagen och jag är nog inte ensam här inne om att gilla Captivating Ås och ha väntat ett tag på att den ska få till det rejält.
Tror det kan vara dax för den nu, BG upp igen och han har vunnit med den förut.
Detta har varit en typisk "nästagångare" i snart 10 månader, tycker det är betydligt enklare motstånd på papperet än den är van vid om man ser till hela fältet så 2% insats som den ligger på nu kommer smaka gott.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av sandro den 2013-12-02 klockan 17:11.
|