Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-04, 16:58   #73
crossbow

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8840
Standard

Nurmos om sina

Lopp 4, 1640A 2 MISS BENISS - Jorma Kontio

Har galopperat mycket på slutet men i senaste starten berodde det på att banan var för hård. Hon skötte sig bra i kvalet och känns fin i träningen nu. Men det är ett tag sedan hon fick ett riktigt lopp så jag tror inte att hon har toppform på en gång. Det är dessutom tuffa hästar emot här så jag ligger lågt och är nöjd bara hon sköter sig och gör en bra insats.

Balans: Barfota runt om

Huvudlag: Öppet huvudlag

Lopp 6, 2140A 9 MONTGOMERY GEL - Jorma Kontio

Gjorde ett mycket bra lopp även senast och han har varit bra igång länge nu. Även om han har gjort flera bra lopp tidigare så har han varit i sitt livs form på slutet. Det kändes i måndagsjobbet att toppformen håller i sig för hästen känns väldigt fräsch och fin. Jag måste tro mycket på honom igen och tycker att han ska räknas tidigt.

Huvudlag: Eventuellt norskt huvudlag

Lopp 7, 1660 13 EUNICE BOKO - Jorma Kontio

Är en otroligt fin häst som har gjort allt rätt och som har alla egenskaper en bra häst ska ha. Hon vann okörd på en låg 1.14-tid senast och trots att hon bara är två år så uppträder hon väldigt lugnt och förnuftigt. Det är en väldigt cool häst som har tränat på efter förra starten och känns fortsatt jättefin. Hon får göra den här starten samt ytterligare en start till i Svampen i Örebro och sedan blir det vinterträning. Nu är det tillägg och många att runda över kort distans men hästen är så pass bra att jag måste vara optimist ändå.

Balans: Skor runt om

Lopp 8, 1640A 3 DISNEY TOOMA - Jorma Kontio

Är mycket fint i ordning och han hade vunnit senast om han inte legat på och pullat bort krafter under vägen. Nu avslutade han ändå starkt via tredjespår sista 700 metrarna och var bara någon längd efter vinnaren i mål. Han hade haft ett litet uppehåll inför den starten och går normalt sett bara framåt med loppet i kroppen. Senast togs han lugnt från början men nu när det är kort distans så blir det full laddning. Hästen är mycket snabb ut och eftersom läget är perfekt så måste jag tro på bra chans.

Huvudlag: Helstängt huvudlag

Lopp 10, 1640A 7 RAGATA - Jorma Kontio

Har gjort flera topplopp på slutet och är mycket fint i ordning. Alt känns bra i träningen efteråt och hon håller sin fina form. Tyvärr är läget även den här gången dåligt och hästen har ingen tur med startspåren. Hon är van att alltid börja från knepiga lägen, det är bara att titta vilka spår hon har haft. Men hon är så pass bra att hon löser det ändå och laddas hon så kan hon öppna snabbt. Det här blir sista starten för i år och sedan blir det vinterträning. Trots läget är jag optimist med en så här fin häst i så bra form.

Lopp 11, 1640 3 SIR RATZEPUTZ - Jorma Kontio

Gjorde det bra som kunde vinna direkt efter ett uppehåll senast. Han hade mest styrketränat innan och var lite tung i kroppen. Hästen kommer att gå framåt mycket med den genomköraren i sig och vara ännu bättre till den här starten. Jag körde honom precis i ett jobb idag måndag och han kändes fin. Det är en kapabel treåring som är under fortsatt utveckling och han är snabb ut även i voltstart. Läget är perfekt och trots att det är några bra hästar emot så måste han räknas igen.

Huvudlag: Eventuellt helstängt huvudlag

Källa:timonurmos.com