Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-04, 14:37   #61
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Kan säga så här.... När jorma kör Ragata ser den ut som en råtta och när Erik kör som en drottning... vet inte vad det beror på men tror den hatar jorma....nej ragata garderas på allt idag.....Finns mkt klarare vinnare...sjuk överstreckad.
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+5)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 14:37   #62
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Båth info:

Drillbit, "vi kör som det är sista loppet för året" Klart hon ska ha toppchans från spets!

Notre, "Njae..tycker inte han är modigast till slut, vinner inte ihjäl sig, att han är favorit är fel"

Pledge, "super snabb, en enda speed, lite kul idag om hon kommer till"

Poochai, "tveksam om han kan hålla spets, gillar inte att gå ner mot plankan, tufft att han ska vara fav, kan självklart vinna ändå"
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 14:39   #63
 
chrisso84s avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 270
Sharp$: 2140

Chrisso
Stats: 5 - 9 - 0
ROI: 121.01%
Vinstprocent: 35.71%

Standard

Prövar en trippel med platsspel till på tok för lågt odds!
Är väl finnen som är det svarta fåret i trippen men har en förkärlek till hästakraken.

True advantage P
Montgomery gel P
Quite an avenger P
1000kr x 8ggr
chrisso84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 14:42   #64
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Dasen! har du varit tidigt på det idag...? Ragata vinner lätt - håller med om klassblandning i detta lopp, Ragata med 100 meter, från dödens om det så behövs... Två hästarslås i andra DD-avdelningen på 2 och 4...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 14:49   #65
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Plats på nummer 5 lopp 5 Vincennes...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 14:55   #66
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Underbart på Vincennes är platsoddsen - se bara på Arlington Dream, nummer 4 - denne står i runt 3 ggr pengarna på vinnare och 23-30 på plats...! Och bara en minut till start!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 15:00   #67
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
På Vincennes går man än så länge på 9,6
Men långt till start
Lirade tvilling , 4-6, till 16 ggr.
Stenklar med 4an i spets och 6an bakom, då felar 4an.
6an klar som vinnare, då felar den.
Ska man skratta eller gråta
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 15:02   #68
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 571
Sharp$: 642
Standard

3 Drillbit Ås
2-12
10 Overtaker by Sib
1-13
3-11
3-4
2-7-11
1-3-4-11

Min V86 lycka till med era spel ikväll.
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 15:07   #69
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Tiltar om jag får fyra rätt på denna och åker på målfoto i första på en ledare som tröttnar sista meterna :(

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-12-04
Bana: Danmark, omg. 32
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 5, 10
2 1, 6, 9
3 9, 11
4 3 Snapshots Star (DK)
5 1, 2, 5, 7, 8

Vadet gäller startnummer

60 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 60,00 kr

Kvittonummer: CF20 CEA9 0D59 8141


NU åkte vi igen men irriterande att två stycken "klara" vinnare som kommer in som ledare på upploppet viker ner isg sista 30 meterna.

Senast redigerad av RazshVollril den 2013-12-04 klockan 15:47.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 15:27   #70
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 571
Sharp$: 642
Standard

Danto skriver.

7 Monas Ragazza provades senast i V75, det ändade dock med galopp i ett tidigt
skede. Gången före var hon riktigt läcker vid seger och skall givetvis räknas tidigt
denna gång.

Travnet skriver.

7 Monas Ragazza är också ett tidigt och givet streck för mig. Hon var jättefin vid segern näst senast och jag hade lite skrällfeeling för henne på V75 senast. Då blev det dock galopp efter en kort bit. Sköter hon sig den här gången tror jag att hon duger bra mot dessa hästar och till sju procent är hon väldigt prisvärd.

Otto tycker.

Solvalla lopp 5, V86-2, nr 7 Monas Ragazza. Monas Ragazza blev jag otroligt imponerad av näst senast då hon vann på ett mycket rejält sätt. Nu sist provade man på V75 men då blev det galopp. Nu är det bara ston emot och motståndet skrämmer inte. Just nu (kl. 15.00) är hon bara streckad på 7 % av de inlämnade V86 kupongerna. Jag tror jag chansar och spikar!
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 15:49   #71
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Stallrapporter om alla hästarna på V86.
Till Solvalla 4 December.

V86-1

1 Dileva Käll (Daniel Redén) - STARTAR EJ.

2 Miss Beniss (Jorma Kontio) känns fin i jobben hemma. Har galopperat på slutet men i jobben känns hon fin. Det blir balansförändringar för hennes del. Åtminstone skor fram. Tufft motstånd men jag tror att hon gör ett bra lopp och då får vi se hur långt det räcker, säger Clas-Göran ”CG” Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos.

3 Drillbit Ås (Erik Adielsson) har gjort bra lopp varje gång och jag tycker även att hon sköter jobben på bästa sätt. Hon har visat att hon duger bra mot de ­bästa stona och jag tror på en ny bra insats här. Vi provar att trycka av henne en bit från start och förhoppningsvis hittar vi en bra position direkt. Motståndet är tufft men jag tycker ändå att min är ett givet streck om man garderar loppet. Skor senast. Barfota runt om nu, säger Svante Båth.

4 System Performance (Björn Goop) gör det skapligt utan att få till det. Ingen raket från start. Om tur.

5 Aloe Vera (Fredrik Pedersen) STARTAR EJ.

6 Digital Darling (Stefan Melander) tog ledningen efter 300 meter senast men borde ha orkat bättre då.

7 Global Kitten (Torbjörn Jansson) är bättre än vad raden visar. Det trista läget drar dock ner chanserna.

8 True Advantage (Per Lennartsson) såg inte alls bra ut i onsdags. Söker formen och har sämsta läget.

9 Parodie (Johan Untersteiner) fick ett bakspår här och möter bra motstånd. Det gör att vi får ligga lite lågt den här gången. Vi är nöjda med ett tredje-, fjärdepris, säger Roger Walmann.

10 O.U.Glide (Johnny Takter) galopperade 400 meter från mål senast. Visar ingen större gnista för dagen.

V86-2

1 Naughty Me Hanover (Chris Trotter) känns som att hon höjt sig lite. Hon har gjort det bra länge men är lite upp och ner i sina prestationer. Det måste stämma till 100 procent med travet för att det ska fungera. Då är hon ruskigt bra. En fin häst, säger Ola Frisell.

2 Quiteanotherstory (Johan Untersteiner) står bra inne i loppet och har visat bra kunnande en tid. Bör ­vara en segerkandidat här, säger Roger Walmann.

3 True Blue for You (Björn Goop) har inte startat på ett tag men nu känns det som om hon är på g igen. Fattas lite löptempo. För att räcka till vinst hade hon behövt ha ett par lopp i kroppen, säger Ola Frisell hos Björn.

4 Sugarchock (Tomas Pettersson) har presterat utmärkt på slutet och det finns inget att klaga på. De värsta konkurrenterna kanske står innanför. Bestämmer hon sig för att dra iväg finns det ingen som kan hålla emot. Då får hon gå i ledningen. Borde kunna stå, säger Torbjörn Engdahl.

5 Chica N.L. (Christoffer Eriksson) har jag haft i ett par veckor bara. Kom i fin författning. Var lite hängig men nu verkar hon pigg och laddad. Får bedömas på gamla meriter. Hon brukar gå bra när hon är med där framme, säger Dennis Forsnor.

6 Jullex Electra (Fredrik B Larsson) var lite uppåt senast. Formen är i kommande. Kommer att göra ett klart bra lopp. Kan räcka till en plats, säger Fredde.

7 Monas Ragazza (Ove Berglin) får vi hoppas att formen sitter på. Tråkigt därifrån och snabb ut är hon inte. Får se om hon kommer ner. Kan tjäna en slant, säger Hans Östberg.

8 Crosstalk (Per Lennartsson) har tråkigt läge. Går ej.

9 Unique Julia (Daniel Olsson) gick hyggligt senast. Höll godkänt. Var sämre i något lopp innan där. Ska ha gått framåt med det. Fick ett bra läge och kan vara en platskandidat på läget, säger Hans R Strömberg.

10 Wingait Zazzi (Kenneth Haugstad) verkar det bra med men formen är dunkel. Finns en chans att försöka gneta ihop till en slant nu, säger Mats Johansson.

11 Miss Swann (Jorma Kontio) har ingen lätt uppgift. Spåret är för dåligt och motståndet är bra. Så jag tror att det blir svårt, säger Ari-Pekka Pakkanen.

12 Trottningen (Erik Adielsson) har bara känts finare och finare under hösten. Vi provade att spänna bågen nu men det känns enormt tråkigt med spåret. Bäst i ledning, säger Ulrika Rehn.

V86-3

1 Aces Majesty (Daniel Olsson) verkar allt som det ska med. Läget blev bra också. Han hamnar bra till därifrån. Går barfota runt om nu i och med att det är sulky. Från det läget kanske han kan vara trea eller fyra, säger Patrik Sundberg.

2 Jeppas Hugo (Torbjörn Jansson) gör hederliga lopp varje gång. Lite enklare motstånd den här gången. Jag tror att han är med i segerstriden, säger Tobbe.

3 Count Harry (Micael Ågren) har haft bra form ända sedan i våras. Bara det att loppen inte har passat riktigt. En sådan häst som måste gå i ryggar till 300 kvar. Sedan går han fort in i mål, säger Micael.

4 Nimbus Hackstable (Kenneth Haugstad) ­gjorde ett bra lopp, inte senast men gången innan. Senast var det ett magplask. ­Inte hittat något fel. Kanske vecka-vecka som inte passade alls. Vi provar igen men efter den senaste insatsen får vi ligga väldigt lågt, säger Jocke Wallin.

5 Notre Crown (Johnny Takter) har haft form i över ett år. Gör bra lopp varje gång. Dessutom blivit mer oöm för positioner. Helt borta ska han inte vara även om det i första hand ser ut som en bra platschans nu, säger Svante Båth.

6 Long Night (Björn Goop) har galopperat i inledningen av de två senaste loppen. Visat fin form efteråt.

7 Love n’Hate (Tino Ärling) har väl inte övertygat hittills i lopp. Känns dock allt bättre i jobben och skulle med lite röta vara en storfidus, säger Roger Walmann.

8 Udo’s Oiler (Ulf Eriksson) är bra i ordning men ­inte helt på topp. Gör okej in­satser varje gång. Även om läget är tråkigt känns det som en platschans, ­säger Jimmy Jonsson hos Robert Bergh.

9 Montgomery Gel (­Jorma Kontio) har varit bra ­hela ­tiden en längre tid. Inga ­minustecken på himlen för hans del heller. Jag tror att han kommer göra ett bra lopp igen. Ska räknas i striden, säger CG Björkroth.

10 Overtaker by Sib (Johan Untersteiner) var ­inte som bäst senast. Hade ­lite dåliga blodvärden då. Har fått på sig mycket ­pengar men ska en bra dag vara med långt framme även här, säger Roger Walmann.

11 Sandrngham Hanover (Leif Witasp) har bra form men fel läge. Behöver lite klaff därifrån för att kunna blanda sig i segerstriden. Inga ändringar, säger Leif.

12 Sophias Blush (Erik Adielsson) har gått lite bättre på slutet här men har det sämsta läget mot tufft motstånd för ett fyraårigt sto. Det gör att man inte har några förhoppningar nu, säger Stig H Johansson.

V86-4

1 Coruna (Joakim Lövgren) vann säkert från spets senast.

2 Caddie June (Kenneth Haugstad) klarar spåret. Fin i jobben. Rätt travsäker. Hoppas vi är med där framme, säger Lars Thornberg.

3 Bear My Crown (Pekka Korpi) blir bättre och ­bättre. Senast var det inte så illa. Bra spår. Vi får se vad det räcker till nu, säger Pekka.

4 Kick Madrik (Kaj Widell) fick mjölksyra senast men har varit pigg efter det. Har hoppat tre gånger med voltstart. Felfri ska hon räknas, säger Kalevi Mulari.

5 Divine River (Johnny Takter) har gjort två bra lopp. Fin i debuten men gick även bra senast. Den som haft bäst fokus på att tävla hittills. Platsbud i första hand, säger Ola Samuelsson.

6 Dreamgirl River (Björn Goop) får rycka upp sig ­lite om hon ska få någonting med sig i det här gänget, säger Ola Samuelsson.

7 Sexy Lexi Liss (Erik Adielsson) började bra och sedan har det varit småskrot för henne i loppen. Tränar bra och jag räknar med att hon är bland de tre, säger Tomas Malmqvist.

8 Honan Tooma (Jan Nordin) gick ganska bra senast. Inte blivit sämre efter det. Pigg och frisk, säger Jan.

9 Caviar Sisu (Christoffer Eriksson) skötte sig exemplariskt i debuten. Gick lätt i fredags och då var hon mjuk och smidig. En riktig racer, säger Patrik Karlsson.

10 Sunbird Chelsea (Daniel Olsson) var sådär senast men hade varit ifrån. Tufft motstånd. Räknar inte med att hon ska vinna nu, säger Hans R Strömberg.

11 B.W.T.Firealarm (Seppo Markkula) var okej senast. Det är hårt. Hästen är inte så dålig. Hon kan gå 1.16-1.17, säger Pekka Korpi.

12 Nellie Lie Star (Sebastian Hedblom) är en liten käck häst som gjort det bra. Varit väldigt stabil och trevlig. Inget för spelarna från tolfte, säger Sebastian.

1 660 meter

13 Eunice Boko (Jorma Kontio) har varit kanonfin. Klart att det är tillägg men så bra som hon varit ­måste man tro på bra chans här igen, säger CG Björkroth.

14 Harmoni Sund (Tommy Hanné) var klart sämre senast. Hemma verkar allt okej. Står hårt inne och tolv på start, säger Li Platzer.

15 Kickans Girl (Roger Pettersson) är allt bra med. 20 meter tillägg med bra hästar där framme. Inte så lätt, säger Christer Jonsson.

V86-5

1 Matrix Revolution (Hans-Owe Sundberg) nöter på så gott han kan. Han fick ett bra läge. Får hoppas att han kan vara med och tjäna en fin slant. Känns inte som någon vinnarhäst för dagen, säger Hans-Owe.

2 Chicago Jenny (Tomas Pettersson) håller hygglig form. Hoppade i ett bra läge senast när hon blev störd. Fick ett bra läge och kanske kan smyga med till en bra slant, säger Tomas.

3 Disney Tooma (Jorma Kontio) har fått ett lopp i kroppen efter lite vila och gick bra. Nu fick han spår tre. Det är ett hyfsat läge och kort distans. Bra förutsättninger för honom. Ska kunna vara med där framme, säger CG Björkroth.

4 Smoking Hotrott (Daniel Berglund) är det bra med. Nöjd med formen och hoppas att han vinner. Det är inte omöjligt. Man ska ha koll på honom, säger Daniel.

5 Robis Sara (Erik Adielsson) är lite ojämn och humörbetonad. Jag tror att de här förutsättningarna är bättre än förra gången, då hon hade bakspår på 2 100. 1 600 meter är hennes bästa gren och ledningen skulle vara allra bäst. Hon får försöka komma dit i alla fall. Det är siktet. Kommer hon dit så ska hon gå där. Är hon på humör och bjuder till kan det gå, säger Stig H Johansson.

6 Deal or No Deal (Björn Goop) ströks på grund av en sårskada. Stod inte över någonting. Inga större bekymmer med formen. Hon har tränat bra och jag hoppas att hon gör en bra insats, säger Reijo Liljendahl.

7 Steely Knight (Johan ­Untersteiner) galopperade innan bilen släppte senast. Är en rätt bra sprinter och det kan vara en platsfidus, säger Roger Walmann.

8 Modern Dance (Claes Sjöström) har ett tråkigt spår. Igen. Var borta väldigt länge efter en massa skador. Vi håller på att starta igång honom. Behöver tid på sig innan han är på topp, säger Jonna Karlsson.

9 Pave the Way (­Fredrik B Larsson) har gjort bra lopp för det mesta. Håller ­stabil form. Får han ett fint rygglopp så är han säkert med där framme. Platsbud i första hand, säger Fredde.

10 Micciano Lung (­Tony Wallin) är det bra med. Nu har han fått två lopp ­efter ­vila och normalt sett ­borde han vara bättre. Jag ­tycker att han gör det bra ­varje gång. Ingen vinnartyp, ­säger Peter Eriksson.

11 Pirro Bi (Johnny Takter) är bra. Gick bra i Gävle. Det blev ett dåligt tempo och då är det inte lätt att hinna dit därifrån. Lika dåligt läge nu. Svåra förutsättningar men jag tycker att han är bra, ­säger Reijo Liljendahl.

12 My Ovi (Leif Witasp) var uppåt senast trots att han var oplacerad. Tog ur lite ur öronen på honom och han blev mycket finare då. Ett skitläge återigen men han kommer att löpa något bättre nu än senast, säger Leif.

V86-6

1 Pinocchio’s Lie (Jörgen Westholm) har fin form och fick ett perfekt läge bakom bilen. Han är rätt snabb från början. Taktiken ej bestämd men han är i så pass bra slag att han kan vara långt framme, säger Jörgen.

2 Here and Hot F. (Christoffer Eriksson) var jag kanske lite besviken på senast. Visst, hon är inte superspeedig. Behöver ofta ha fart. Enligt Ulf förlorade de loppet när han blev störd. Betydligt tuffare motstånd nu. 2 100 kan vara en fördel, säger Dennis Forsnor.

3 Pacific Hurricane (Björn Goop) verkar allting bra med. Det ser bra ut med spår och hästen är i jättefin form. Det är många fina hästar med och det blir ingen walkover. Men han är i alla fall en av dem som räknas, säger Kenth Norrby.

4 Alfas Dimitri (Jarno Koskela) är stark som få och tänkbar vid ett högt tempo.

5 Affe Road (Erik Adielsson) har gjort det riktigt bra här på slutet. Hittat en ­liten växel till. Naturligtvis betydligt tuffare gäng nu. Kan komma iväg bra. Jag tror att han är bättre i ryggar, säger Anders Göstasson.

6 Dooleys (Annika Nährström) är det bara bra med. Vi kör som vanligt. Så hoppas vi på det bästa. Han är precis som vanligt. Jag tycker att han ska räknas, säger Susanne Gustafsson.

7 Maranello (Thomas Franck) var duktig senast. Ingenting som är negativt på honom. Han har startat tätt förut och det har fungerat bra. Han är lite entaktad. Men bra i ordning nu som sagt, säger Thomas.

8 Napoleon C.D. (Thomas Uhrberg) verkar vara i form. Är startsnabboch kan i bästa fall få en hyfsad position. Lite utlämnad härifrån. En bra häst som är på gång. Inte borta, säger Petri Puro.

9 Sundbo Tussilago (Torbjörn Jansson) har gjort det bra i stort sett hela tiden. Går bra till slut. Gynnad om det blir tempo. Inte överraskad om hon är bland de tre, säger Stig Jarle Röste.

10 Rigatoni (Johan Untersteiner) möter hårt motstånd men hon är bra själv. Vi är lite optimistiska även om spåret kunde varit bättre, säger Roger Walmann.

11 The Smoking King (Göran Jansson) har bra form men tråkigt läge. Smyger och hoppas på tempo. Kan få pengar, säger Göran.

12 Corleone Boko (Jorma Kontio) är allt kanonbra med. Jättefin efter senaste loppet. Tror att han har gått framåt. Ruskigt pigg här hemma. Kanonfin. Vad det ger i tävling vet man inte, säger Susanne Richter.

V86-7

1 Dionne Sisu (Ville Karhulahti) har bra form och ett perfekt läge. Hon kan öppna. Intressant. Med rätt ­resa kan hon inte vara helt borta. En vettig chans, ­säger Petri Salmela.

2 Donna di Quattro (Björn Goop) förvånade med att galoppera senast. Vet faktiskt inte varför. Hon har känts fin efteråt och allting verkar bra med hästen. Är så pass bra att hon mycket väl kan vinna detta lopp, säger Tomas Malmqvist.

3 Sugar Neo (Johan Untersteiner) var mycket tapper i spets med stenhårt tryck senast. Är lite uppanmäld här men vi provar och tror att hon kan springa en bra tid och få en hyfsad slant, säger Roger Walmann.

4 Diaz Boko (Kaj Widell) var med i tuff körning senast och ledsnade. Tränar på bra och har ett bra utgångsläge. Borde kunna få en vettig resa. Så får vi se, säger Tommy Berghagen hos Stefan Hultman.

5 Heart Lini (Tony Wallin) fick ett bra spår. Möter bra hästar men jag hoppas att hon kan tjäna en slant i ­alla fall. Har i alla fall fin form, säger Björn Röcklinger.

6 Vincere Scis Win (Erik Adielsson) läser ni om i Stig H Johanssons V86-krönika.

7 Ragata (Jorma Kontio) har varit kanonfin. Fick ett dåligt läge så klart men så pass fin som hon har varit tycker jag att hon räknas tidigt, säger CG Björkroth.

8 Pledge Allegiance (Johnny Takter) gjorde ett jättebra lopp senast även om hon stumnade sista biten. Har utvecklats snabbt sista tiden. Blir inte förvånad om hon dyker upp i platsstriden, säger Svante Båth.

9 Almondi Am (Torbjörn Jansson) har vi förväntat oss lite mer av i stort under säsongen. Haft oflyt i en del lopp. Viss grundkapacitet och är en bra sprinter. Felfri tror vi på en god insats. Skor på för bättre stabilitet, säger Roger Walmann.

10 Sally Hill (Tomas Pettersson) känns smidig för dagen. Har kunnat träna kontinuerligt och jag räknar med att hon ska vara ganska bra i ordning. Jag tycker att hon ska vara med där framme, säger Tomas.

11 Room to Go (Hans-Owe Sundberg) fick ett taskigt läge men har visat att hon har full form. Det är bra. Hoppas att vi har lite tur. Då ska hon ändå vara med och ta bra pengar i alla fall. Om inte annat, säger Hans-Owe.

12 Rugiada dei Rex (Thomas Uhrberg) har visat jättefin form. Avslutade riktigt bra senast. Ett positivt formbesked. Känns bortlottad, säger Tommy Berghagen.

V86-8

1 Poochai (Erik Adielsson) var jag besviken på direkt efter loppet senast men han fick öppna tufft för ledningen. Sedan var det högt tempo hela vägen. Han är ursäktad att det inte höll hela vägen. Här har vi fått perfekta förutsättningar. Jag hoppas att vi kan leda länge och för mig är han ett givet streck, säger Svante Båth.

2 Cool Keeper (Leif Witasp) känns fortsatt fin och vi har väntat på det här loppet innan han får gå till vintervila. Går från alla lägen och spår. En av dem som räknas tidigt, säger Leif.

3 Sir Ratzeputz (Jorma Kontio) var bra efter vila och vann direkt. Ska gå framåt med det loppet i kroppen. Fick ett hyfsat läge och jag tror att han gör ett bra lopp. Inte omöjligt att det räcker här, säger CG Björkroth.

4 Ruhuna Tea (Thomas Uhrberg) var bra vid seger i ett rikstotolopp senast. Visar bra inställning. Det var en mycket fin insats. Klart att fjärdespår kan vara lurigt när man är orutinerad. Det är inte lätt att ta tillägg på kort distans. Ska räknas, säger Tommy Berghagen.

5 Gimeheaven Sisu (­Ville Karhulahti) har bra form. Några hårda med men det är det alltid när han tävlar. Om det löser sig känns det bra att vara med. Han har sprungit många hårda lopp. Känns absolut intressant, säger Petri Salmela.

6 Finally Famous (Björn Goop) tycker jag gick ganska bra i skymundan förra onsdagen. Han är under utveckling och går framåt. Nu ska han ha urryckare och stängt huvudlag på sig. Nu måste vi köra lite om vi ska vara med i matchen. Kan vara på plats om det stämmer men att vinna blir svårt, säger Reijo Liljendahl.

7 Happy Casino (Christel Berntsson) var blek senast.

8 Acai Am (Roger Malmqvist) följer med i rygg på 1:an.

1 660 meter

9 Queasy (Kaj Widell) står 20 bakom. Har gjort ett par bra lopp i skymundan. Avslutat bra och ­glädjande nog har han skött sig ­efter kastrationen. Verkar vara på rätt spår. Men vi får se hur det löser sig härifrån, säger Tommy Berghagen.

10 Quite an Avenger (Seppo Markkula) är långsam från start men desto starkare. Trivs allra bäst i dödens och tycker om att pressa upp farten där. För den här hästen är det ingen stor skillnad att gå i dödens eller spets. Duktiga hästar 20 före. Möjligt att han inte når dem på den här distansen, säger Martti Alaseppälä hos Markku Nieminen.

11 Mousse (Johnny Takter) är härligt ärlig. Sviker aldrig.


Källa: Martin Berg/Sportbladet
__________________
Ingen kommer ihåg en fegis!
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 15:51   #72
 
Steffe1988s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 755
Sharp$: 1367


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Idag gäller 2 st större reducerade spel =).

Samt att jag har lite plats spel lirat med. Hoppas på lika bra form som tidigare med plats spelen iallafall :P.

V86:

Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 15:58   #73
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Nurmos om sina

Lopp 4, 1640A 2 MISS BENISS - Jorma Kontio

Har galopperat mycket på slutet men i senaste starten berodde det på att banan var för hård. Hon skötte sig bra i kvalet och känns fin i träningen nu. Men det är ett tag sedan hon fick ett riktigt lopp så jag tror inte att hon har toppform på en gång. Det är dessutom tuffa hästar emot här så jag ligger lågt och är nöjd bara hon sköter sig och gör en bra insats.


Balans: Barfota runt om

Huvudlag: Öppet huvudlag




Lopp 6, 2140A 9 MONTGOMERY GEL - Jorma Kontio

Gjorde ett mycket bra lopp även senast och han har varit bra igång länge nu. Även om han har gjort flera bra lopp tidigare så har han varit i sitt livs form på slutet. Det kändes i måndagsjobbet att toppformen håller i sig för hästen känns väldigt fräsch och fin. Jag måste tro mycket på honom igen och tycker att han ska räknas tidigt.


Balans: Barfota runt om

Huvudlag: Eventuellt norskt huvudlag




Lopp 7, 1660 13 EUNICE BOKO - Jorma Kontio

Är en otroligt fin häst som har gjort allt rätt och som har alla egenskaper en bra häst ska ha. Hon vann okörd på en låg 1.14-tid senast och trots att hon bara är två år så uppträder hon väldigt lugnt och förnuftigt. Det är en väldigt cool häst som har tränat på efter förra starten och känns fortsatt jättefin. Hon får göra den här starten samt ytterligare en start till i Svampen i Örebro och sedan blir det vinterträning. Nu är det tillägg och många att runda över kort distans men hästen är så pass bra att jag måste vara optimist ändå.


Balans: Skor runt om

Huvudlag: Öppet huvudlag




Lopp 8, 1640A 3 DISNEY TOOMA - Jorma Kontio

Är mycket fint i ordning och han hade vunnit senast om han inte legat på och pullat bort krafter under vägen. Nu avslutade han ändå starkt via tredjespår sista 700 metrarna och var bara någon längd efter vinnaren i mål. Han hade haft ett litet uppehåll inför den starten och går normalt sett bara framåt med loppet i kroppen. Senast togs han lugnt från början men nu när det är kort distans så blir det full laddning. Hästen är mycket snabb ut och eftersom läget är perfekt så måste jag tro på bra chans.


Balans: Barfota runt om

Huvudlag: Helstängt huvudlag




Lopp 10, 1640A 7 RAGATA - Jorma Kontio

Har gjort flera topplopp på slutet och är mycket fint i ordning. Alt känns bra i träningen efteråt och hon håller sin fina form. Tyvärr är läget även den här gången dåligt och hästen har ingen tur med startspåren. Hon är van att alltid börja från knepiga lägen, det är bara att titta vilka spår hon har haft. Men hon är så pass bra att hon löser det ändå och laddas hon så kan hon öppna snabbt. Det här blir sista starten för i år och sedan blir det vinterträning. Trots läget är jag optimist med en så här fin häst i så bra form.


Balans: Barfota runt om

Huvudlag: Öppet huvudlag




Lopp 11, 1640 3 SIR RATZEPUTZ - Jorma Kontio

Gjorde det bra som kunde vinna direkt efter ett uppehåll senast. Han hade mest styrketränat innan och var lite tung i kroppen. Hästen kommer att gå framåt mycket med den genomköraren i sig och vara ännu bättre till den här starten. Jag körde honom precis i ett jobb idag måndag och han kändes fin. Det är en kapabel treåring som är under fortsatt utveckling och han är snabb ut även i voltstart. Läget är perfekt och trots att det är några bra hästar emot så måste han räknas igen.


Balans: Barfota runt om

Huvudlag: Eventuellt helstängt huvudlag


Källa:timonurmos.com
__________________
Ingen kommer ihåg en fegis!
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 16:02   #74
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 571
Sharp$: 642
Standard

Steffe1988

Gillar dina spel plus du lägger ut i tid så man kan ta lite tips från dig, hoppas du vinner stort mannen.
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 16:09   #75
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Bästa spiken måste lätt vara Disney Tooma. Tycker det skriker spets och valla-lunk över det här loppet.

I första däremot är Drillbit Ås jättestor favorit med liknande förutsättningar. Skillnaden dock att fältet är mindre och nerlusat med Melander-hästar. Ganska stor risk för lunken här också, men mycket mer sårbar kuse. Allmänt jämnare fällt och kan mycket väl torska på speed över upploppet när det är så få hästar med. På plussidan säger Båth att det är sista loppet innan vinterträning, så det bör ju vara iordningställt och köras ordentligt för seger.

Omgångens överlägset sämsta favorit bör vara Eunice Boko. Man siktar på Svampen som nästa uppgift enligt tränare Nurmos (400k i första pris) och tar man den infon och lägger till att det är tvååriga ston det handlar om så kan man ju räkna ut att Jorma högst troligt inte kommer att runda dem i första skedet. Dessuto stort fält, så mycket stor risk för tempotorsk på den korta distansen alltså. Möjligt att hon kan vinna, men då ska nog många hoppa bort sig. Betalar jag inte en krona för!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td