Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Om dansken spelar hos ATG så utgör hans "rad" 1.2 rader i vår radhög.
Det innebär att om utdelningen är 100000 kr så får de 120000 kr.
När det gäller finskt spel till ATG så är det tvärtom!!!
Det spelar endast ca ggr 0.87-0.90!!!
Jag har skrivit en artikel om det här på http://www.gamblersvardag.se/radpriset-spelar-roll .
Finnarna har fördel när de spelar till ATG ( utom på V86 ).
Svenskar har fördel när vi spelar till Danmark och Norge.
Alla andra spelar med 1.xx ggr radpriset överallt.
ATG har inga som helst planer på att justera den här orättvisan.
Givetvis ska det arrangerande landets radpris utgöra grundradpris och alla andra spelar 1.xx ggr det priset.
Hur dagens omgång ska bedömas vet jag faktiskt inte. Men eftersom ATG står som "värd" för spelet så gissar jag att allt funkar som vanligt och att finnarnas spelar ca 0.89 ggr våra radpris.
|
Men det är ju så det fungerar också. Dansken lämnar in sitt system och betalar sina 432 _danska_ kronor. Det betyder att han har 1.xx system. Blir det en ensam vinnare från danmark får han hela potten men det kommer stå att det fanns 1.xx vinnande system.
Eller missuppfattar jag allt du skriver?
Vad gäller vinsten så om du och en dansk är de enda spelande och båda lämnar in ett system för 100 kronor så finns det (om vi inte gör ngt avdrag) runt 220 kronor att spela för. Vinner du ensam ger alla rätt 220 kronor. Vinner båda ni med alla rätt ger den 100 kronor (men dansken får sina i danska pengar). Skulle bara dansken inna ger den runt 184 kronor (som dansken får i danska pengar).
Men skulle jag ha fel här får du gärna styra upp det så det blir rätt