Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-07, 18:48   #421
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2416
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Det är väl samma sak som när det ska fördelas penar i Danamrk. ger den 35 000 här i Sverige så får ju dansken hämta ut 35 000 danska kronor. Men de betalar ju också mer per rad än vi. Det registreras dock som att de spelar 1.20 system istället fr bara 1.00 som här i Sverige.

Tror det är samma sak med Finland. De betalar ju i Euro när de spelar och antagligen 0.05 Euro per rad. Alltså får de också 1.x system. Sen kollar man hur många system som är kvar. Är det bara svenska system kvar blir värdet högre än om hälften av de som är kvar är finska - förutsatt att det totala är detsamma.
Om dansken spelar hos ATG så utgör hans "rad" 1.2 rader i vår radhög.

Det innebär att om utdelningen är 100000 kr så får de 120000 kr.

När det gäller finskt spel till ATG så är det tvärtom!!!

Det spelar endast ca ggr 0.87-0.90!!!

Jag har skrivit en artikel om det här på http://www.gamblersvardag.se/radpriset-spelar-roll .

Finnarna har fördel när de spelar till ATG ( utom på V86 ).

Svenskar har fördel när vi spelar till Danmark och Norge.

Alla andra spelar med 1.xx ggr radpriset överallt.


ATG har inga som helst planer på att justera den här orättvisan.

Givetvis ska det arrangerande landets radpris utgöra grundradpris och alla andra spelar 1.xx ggr det priset.


Hur dagens omgång ska bedömas vet jag faktiskt inte. Men eftersom ATG står som "värd" för spelet så gissar jag att allt funkar som vanligt och att finnarnas spelar ca 0.89 ggr våra radpris.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-12-07 klockan 18:53.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:10   #422
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

haha somnade så missa att spela BREEZER... fan tur en gång idag....bara kliva in med vinsten från sjunnesson.... på nån nu

lirar en lax på Cathy Blou kim....är ju bara klar! måste bygga för jacken på lördag!
__________________
@laxdasen

Senast redigerad av laxdasen den 2013-12-07 klockan 19:13.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:13   #423
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om dansken spelar hos ATG så utgör hans "rad" 1.2 rader i vår radhög.

Det innebär att om utdelningen är 100000 kr så får de 120000 kr.

När det gäller finskt spel till ATG så är det tvärtom!!!

Det spelar endast ca ggr 0.87-0.90!!!

Jag har skrivit en artikel om det här på http://www.gamblersvardag.se/radpriset-spelar-roll .

Finnarna har fördel när de spelar till ATG ( utom på V86 ).

Svenskar har fördel när vi spelar till Danmark och Norge.

Alla andra spelar med 1.xx ggr radpriset överallt.


ATG har inga som helst planer på att justera den här orättvisan.

Givetvis ska det arrangerande landets radpris utgöra grundradpris och alla andra spelar 1.xx ggr det priset.


Hur dagens omgång ska bedömas vet jag faktiskt inte. Men eftersom ATG står som "värd" för spelet så gissar jag att allt funkar som vanligt och att finnarnas spelar ca 0.89 ggr våra radpris.
Men det är ju så det fungerar också. Dansken lämnar in sitt system och betalar sina 432 _danska_ kronor. Det betyder att han har 1.xx system. Blir det en ensam vinnare från danmark får han hela potten men det kommer stå att det fanns 1.xx vinnande system.

Eller missuppfattar jag allt du skriver?

Vad gäller vinsten så om du och en dansk är de enda spelande och båda lämnar in ett system för 100 kronor så finns det (om vi inte gör ngt avdrag) runt 220 kronor att spela för. Vinner du ensam ger alla rätt 220 kronor. Vinner båda ni med alla rätt ger den 100 kronor (men dansken får sina i danska pengar). Skulle bara dansken inna ger den runt 184 kronor (som dansken får i danska pengar).

Men skulle jag ha fel här får du gärna styra upp det så det blir rätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+10)
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:16   #424
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
haha somnade så missa att spela BREEZER... fan tur en gång idag....bara kliva in med vinsten från sjunnesson.... på nån nu

lirar en lax på Cathy Blou kim....är ju bara klar! måste bygga för jacken på lördag!
Det stod två minuter till start och tänkte kasta in på nr 1 i förra loppet men det var stängt för spel. Slog på liven och då hade de löpt ett varv.. bra tiden hänger med hur långt det är till start.

Men nu vinner Zackrisson, men risken är att den blir nerspelad. Stod i 11.xx nyss, nu redan 8.xx. Ska vi gissa på runt 5.xx?
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:17   #425
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

kim vinner... spets och slut!
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:20   #426
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Kör tvilling 1-2 så vinner du...jag kör vinnare 1
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:23   #427
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2416
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Men det är ju så det fungerar också. Dansken lämnar in sitt system och betalar sina 432 _danska_ kronor. Det betyder att han har 1.xx system. Blir det en ensam vinnare från danmark får han hela potten men det kommer stå att det fanns 1.xx vinnande system.

Eller missuppfattar jag allt du skriver?

Vad gäller vinsten så om du och en dansk är de enda spelande och båda lämnar in ett system för 100 kronor så finns det (om vi inte gör ngt avdrag) runt 220 kronor att spela för. Vinner du ensam ger alla rätt 220 kronor. Vinner båda ni med alla rätt ger den 100 kronor (men dansken får sina i danska pengar). Skulle bara dansken inna ger den runt 184 kronor (som dansken får i danska pengar).

Men skulle jag ha fel här får du gärna styra upp det så det blir rätt

Du har uppfattat rätt när det gäller dansken. Om han blir ensam vinnare på t ex V5 med 120000 SEK i 5-rättspotten så kommer det att stå att det finns ca 1.20 rader med 5 rätt som får 100000 kr. ( Han får hela potten precis som det ska vara ).

Men om en svensk tar hela potten på V5 eller V4 i Norge eller Danmark så vetefan vad det står på "antal rätta rader", men man vinner hela potten trots att man bara har spelat ca 0.8x deras radpris.

Samma sak när finnarna spelar V5/V4 hos ATG. Då får de hela potten trots att de bara har ca 0.8x rätta rader.


Du har uppfattat det helt rätt i 220kr-exemplet.

Men det är djupt orättvist att inte spelarna i det arrangerande landet spelar med det lägsta radpriset. Man kan säga att alla som inte spelar med det lägsta priset spelar ett slags "tvångsflerbong". ( Läs gärna artikeln )

Att vi svenskar har den här orättvisa fördelen på V5 och V4 i Danmark + Norge är en klen tröst eftersom det är så låga omsättningar i de potterna. Då är det värre att finnarna har den fördelen hos oss på V5 och framförallt V4 som omsätter många miljoner i veckan.

Hur ATG har gått med på det här är en gåta för mig och finnarna skrattar förmodligen fortfarande åt oss.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:25   #428
 
Fyrans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 700
Sharp$: 160
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Det stod två minuter till start och tänkte kasta in på nr 1 i förra loppet men det var stängt för spel. Slog på liven och då hade de löpt ett varv.. bra tiden hänger med hur långt det är till start.

Men nu vinner Zackrisson, men risken är att den blir nerspelad. Stod i 11.xx nyss, nu redan 8.xx. Ska vi gissa på runt 5.xx?
Fler än jag som varit på promenad...?
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:25   #429
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Kör tvilling 1-2 så vinner du...jag kör vinnare 1
Tråkiga odds på de flesta. Funkar inte med vinnarspel på varken 1 eller 2.

Nr 6 och 9 tyckte jag gjorde trevliga provstarter. Men lika tråkiga odds där i ett sånt här lopp.

Tvilling 1-2 ger 18 ungefär. Svårt värdera det men ligger de efter varandra i ledning så känns det ju fint.

Tvilling fick det bli.... JOBBA
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:29   #430
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
kim vinner... spets och slut!
Hade inte din häst vatt så jävla usel så....

Nu när man får det gratis med galopp på nr 7
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:30   #431
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7865
Standard

Varför letar man efter plåster. Finns ingen anledning att offra om man inte kan sjöa. Kan ibland tvingas att rädda en förlust genom en v/p el dd men går aldrig att sjöa om man inte sätter minst 10 lax.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:30   #432
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

ja surt usel var den.... men ska kliva in på zacke i sista.....den borde bara vinna....uselt lopp....DRAKEN lira zacke i sista...då sjöar du! får bli en lax på den med.. sen är vinsten borta men får vänta att spela till strax före start annrs står den i 1,50
__________________
@laxdasen

Senast redigerad av laxdasen den 2013-12-07 klockan 19:32.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:35   #433
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

JP imorgon boys. Spara pengarna och jobba lopparkivet istället!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:36   #434
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

måste spella zacke spelade sist.. han trodde på den då....
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:40   #435
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
JP imorgon boys. Spara pengarna och jobba lopparkivet istället!
Försökte bara leverera en vinnare till laxdasen som får kallsup efter kallsup ikväll

Men han lyssnade inte på mig angående nr 2 med Zackrisson :( Dessutom bättre odds än på hans nr 1 :S

Själv ville jag ha runt 8.xx för att spela så avstod och körde en tvilling istället...

Sista loppet är det ju komik att en häst med 60 tillägg kan stå i under 10.00 i odds. Helt galet alltså... så usla är inte de andra :S

De på 40 tillägg känns klart mer intressanta till drygt tio i odds men tveksamt om ens de hinner ifatt.

Övriga ser usla ut men de som lyser lite har usla odds.

Mest intressant i lopp 10 får vara nr 7 med Crebas faktiskt. Får jag 20+ på den blir det spel.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td