Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Aha...det är ett "som" för mycket.
Tänkte skriva "som genererar större vinst än den andel rader som reduceras bort.....", men ändrade mig och glömde ta bort "som".
Självklart kan du reducera med kuskreducering. Men jag har svårt att tänka mig att det går att reducera "rejält" med ett färdigt mönster utan att minska vinstchansen i stort sett lika mycket.
"Rejäl reducering" utan att minska vinstchanserna i motsvarande grad bygger på att du utnyttjar att du på något sätt rankar loppen bättre än spelarkollektivet.
|
Jag hoppas jag inte blir tjatig, men...
Om jag sätter begränsning på max två segrar på BG, Jorma, Uhrberg och Erik samt max en seger för formkusken Ingves och Örjan.
Då måste det väl bli en "skaplig" reducering..? Förutsatt att de kör alla övriga 6 lopp, jag lär ju ha minst en spik, iaf.
Så, istället för att ranka hästar A-C varefter de måste vinna enligt:
A 1-4
B 1-3
C 0-2
Ovanstående är bara ett exempel, jag är ju kass på detta med ranking och krav.
Men det jag undrar är om jag skulle kunna göra samma sak med kuskarna. Istället för att ranka hästar så begränsar jag/sätter krav på kuskar?
Allt förutsätter ju fortfarande att jag har 7 rätt på ramen.
Om mina kuskar sätter en 7%-are och bränner en 40%-are skiter jag ju i... Om ni förstår vad jag menar...
Eller tänker jag helt fel här?
Edit: Eller om t ex BG har fyra hästar som är första- eller andrahandare och jag inte riktigt tror på nån av dem. De åker med på systemet men jag sätter en begränsning för max 2 segrar..?