Tack alla!
Rent konkret, 6x7x4x5x5x5 innebär att jag skulle i princip kunna spela denna matematiskt och känna mig jäkligt nöjd. Jag kan däremot inte kasta upp 10 lax för att spela detta. Normalt sett så vill jag ha två spikar men ingen häst jag sett eller läst mig till, ännu, har gett mig en andra spik. Eller nja, ett spikförslag finns, men jag finner även ett par anledningar att gardera...
Som det är nu, så är min ranking av hästarna min egen. Dvs, alla A-hästar är i princip mina idéer och egentligen min "enkelrad" fast på fyra rader. I skrivande stund, så är 3 av 8 A-hästar streckfavoriter.
Det innebär att 3 streckfavoriter hamnat i B-gruppen. Jag har t o m en 20%-are som hamnat i C. Den kan vinna men jag tror inte så mycket på den...
Men som ett lopp med 4 hästar. Nu har jag 1A, 1 B och 2 C. Ska jag ändra på det t ex?
Mitt resonemang bygger ju, självklart, på att mina rader, på ramen, räcker. Att min "enkelrad" sitter har nog aldrig hänt...
Så egentligen handlar det om hur jag ska begränsa ABC? Jag förstår att jag borde ha fler B-hästar, kanske 1-4? Fler C-hästar?
Jag förstår att det är en komplex fråga och jag är jätteglad för era synpunkter. Det är nog inte helt lätt att besvara heller, när ni egentligen inte vet hur eller vilka jag rankat.
Men målet är att jag ska vara med, när det gäller utdelning på 5-200k. Och då kanske jag ska sluta ranka själv och bara köra enligt streckfördelning??
I övrigt kör jag HPT, då man kunde få en testmånad där. Och det är ju det jag gör just nu. Är det stor skillnad på HPT och Joker? Eller finns det andra alternativ?
Mvh
Edit: Det känns som Tamuli och jag ligger nära varandra i tankesätt. Så vissa saker får ju svar direkt via era svar till honom.