Citat:
Ursprungligen postat av overpace
Hej, Fyran! Kolla vad du skrivit med fettext. Helt rätt att ha klara mål. Om du menar allvar ska du reducera bort alla kombinationer som inte ligger mellan 5k o 200 k. Helt i min smak, men spela konsekvent likadant varje vecka annars hamnar du i Beslutsångesthelvetet.
När det gäller i vilken grupp kusarna ska hamna så är det helt upp till dig. Det finns inte direkt något rätt eller fel. Allt blir en smakfråga och en kostnadsfråga.
Ta ditt fyrahästars t ex. Har du satt den du tycker är intressantast som A och två du tycker är klart mindre intressanta som C? Då är det okomplicerat. Om du däremot har fyra hästar som du tycker är mer eller mindre lika intressanta och reducerar enbart för att få ner kostnaden så blir det en avvägningsfråga. Kostnadsbesparing mot risken att spricka på reduceringen. Men så är det alltid.
Edit: V75 är svårt. Underskatta inte värdet av att få utdelning på sex o fem rätt. Reducerade system ökar den chansen ganska rejält då fler kombinationer blir täckta. Sju rätt? Tjaa, för en tusenlapp får man 2000 enkelrader oavsett systemtyp. Täckningen ökar inte.
|
Ta ditt fyrahästars t ex. Har du satt den du tycker är intressantast som A och två du tycker är klart mindre intressanta som C?
Svar: Ja
Om du menar allvar ska du reducera bort alla kombinationer som inte ligger mellan 5k o 200 k.
Svar: Detta är gjort.
Eftersom jag vet var jag brukar landa, normalt sett. Problemet är ju att jag har spelat matematiskt tidigare och då har jag, i princip, behövt tvinga in en spik, där jag egentligen vill gardera. Visst skulle jag vilja vinna mer än 200k men då ska jag ha allt flyt i världen, redan på mina 21000 rader som är utgången. Erfarenheten säger mig att alla skrällar inte vinner samtidigt, lika lite som att jag sätter alla på min "enkelrad", idag 4 rader som är mina A-hästar.
Till syvende o sist så handlar det ju om vilken plånbok man spelar med, tycker jag. Just idag är jag själv men om jag lär mig det här med reducerat, med er hjälp bl a, så kan jag argumentera, till mina vänner, för att detta är bättre och lönsammare. Då kan jag även få in fler hästar och kanske t o m alla i ett lopp. Och då kan jag även sikta på högre utdelningar.
Blev ett långt svar på 5-200k-diskussionen...