Det är många här på Sharps-trav som kan en del. Spelare med hästöga, faktakunskaper, arbetsvilja och även analytisk förmåga. Men det läggs ner för mycket energi på småtrevliga gräl. Och så gör ni för små system!
I stället för att tjafsa om vem som är bäst och vem som är sämst borde det organiseras samarbete. Jag har undrat en del när första initiativet till stora bolagssystem via V75-Tillsammans skulle komma. Okay...jag slänger ut en ide i Sharpsdjungeln så får vi se vad som händer.
Till jackpottomgången på lördag blir det spel. Om det lyckas att få ihop ett spel(bo)lag så blir det över 100 000 rader. Under det kan jag lika gärna göra ett eget Jokersystem. Det är julafton så jag får återkomma senare om varför man ska spela stort och varför till Axevalla.
V75-Tillsammans har både fördelar och brister. ATG är väl lite som lågstadiefröknar som försöker bromsa sina duktigaste elever. Jag vet att det finns en gräns på 30 medlemmar per bolag och det kanske finns fler gränser, som stoppar hela tanken.
Ungefär så här har jag tänkt. Intresserade deltar i rankingen. Då systemet är så stort är det inte så känsligt för små misstag. Tillsammans tar vi fram ett systemförslag till fredag kväll. Systemet finns alltså till beskådan klappat och klart och om man tycker att det ser intressant ut kan man välja att gå med. Annars avstår man förstås. Man kan tänka sig 160 000 rader på 160 andelar a`500 kronor. Det får avgöras utifrån intresset. Jag garanterar att systemet lämnas in. De andelar som blir över tar jag själv. Lär få kolla de exakta reglerna med ATG. Någon här kanske kan dem?
Den proceduren måste vara klar i god tid till 13.30. Tanken är att sen görs inga ändringar. Om sen info skulle vara mycket avgörande (som skor på Beeboop Laday i lördags-tack för den!

) får vi i förväg bestämma hur vi eventuellt ska hantera det. Sanningen är att den riktigt sena infon ofta bara förvirrar. Lite koll på balans och bana får man ha i god tid.
V75-Tillsammans tillåter inga Jokersystem men en och samma spelläggare kan lämna in tolv kuponger. Man får helt enkelt gilla läget. Det är viktigare att göra ett stort system än att göra ett komplext reducerat. Tolv kuponger kan innebära en ABC-reducering på fyra lopp+tre matematiska lopp. Systemet kan göras (men inte lämnas in) i Joker så man enkelt kan se kostnaden i takt med att det växer fram och även se hur många rader man har i olika utdelningsintervall. Själv tror jag att det är mer än 50% chans att 2,5 sjuor (V7-alternativet) på lördag ger över 800 000. Minst 5 ggr degen alltså, i så fall.
Intresserade måste förstås ha ett ATG-konto och pengar på kontot på lördag. Observera att ingen behöver bestämma sig förrän systemet är klart.
Att det skulle finnas fler än 30 intresserade har jag svårt att tro så någon snabbanmälan ska inte behövas.
Ska läsa vad Ronden har att säga om omgången och så kanske jag försöker lägga ut ett systemexempel sent ikväll. Putte64 skrev hur jag skulle göra men det är ingen garanti på att jag förstår såna grejer.
Ni som är intresserade/har förslag: hör av er!
Edit: kanske ska skriva något kort om mig själv så ni vet ungefär vilken sorts tomte ni har att göra med.
Fram till förra hösten var jag en professionell spelare. Nu blir det bara lite spel på hästar. Lade första spelet 17 nov ifjol och sen dess har jag fått en hel del erfarenhet av missad barfotainfo, orkar-ej-kolla-lopparkivet, svag ranking och feltänkta systemkonstruktioner. Det finns många här på Sharps som kan mer än mig om trav, men inte särskilt många som har bättre koll på spelteori. Så nettoresultatet är trots allt riktigt bra. Enkelt uttryckt: spela stora system när det är jackpott. Oftast blir det helt jäv.. fel men ibland blir det rätt och då täcks förlusterna med råge.