Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-24, 14:32   #1
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

STORT system till Axevallajackpott


Det är många här på Sharps-trav som kan en del. Spelare med hästöga, faktakunskaper, arbetsvilja och även analytisk förmåga. Men det läggs ner för mycket energi på småtrevliga gräl. Och så gör ni för små system!

I stället för att tjafsa om vem som är bäst och vem som är sämst borde det organiseras samarbete. Jag har undrat en del när första initiativet till stora bolagssystem via V75-Tillsammans skulle komma. Okay...jag slänger ut en ide i Sharpsdjungeln så får vi se vad som händer.

Till jackpottomgången på lördag blir det spel. Om det lyckas att få ihop ett spel(bo)lag så blir det över 100 000 rader. Under det kan jag lika gärna göra ett eget Jokersystem. Det är julafton så jag får återkomma senare om varför man ska spela stort och varför till Axevalla.

V75-Tillsammans har både fördelar och brister. ATG är väl lite som lågstadiefröknar som försöker bromsa sina duktigaste elever. Jag vet att det finns en gräns på 30 medlemmar per bolag och det kanske finns fler gränser, som stoppar hela tanken.

Ungefär så här har jag tänkt. Intresserade deltar i rankingen. Då systemet är så stort är det inte så känsligt för små misstag. Tillsammans tar vi fram ett systemförslag till fredag kväll. Systemet finns alltså till beskådan klappat och klart och om man tycker att det ser intressant ut kan man välja att gå med. Annars avstår man förstås. Man kan tänka sig 160 000 rader på 160 andelar a`500 kronor. Det får avgöras utifrån intresset. Jag garanterar att systemet lämnas in. De andelar som blir över tar jag själv. Lär få kolla de exakta reglerna med ATG. Någon här kanske kan dem?

Den proceduren måste vara klar i god tid till 13.30. Tanken är att sen görs inga ändringar. Om sen info skulle vara mycket avgörande (som skor på Beeboop Laday i lördags-tack för den!) får vi i förväg bestämma hur vi eventuellt ska hantera det. Sanningen är att den riktigt sena infon ofta bara förvirrar. Lite koll på balans och bana får man ha i god tid.

V75-Tillsammans tillåter inga Jokersystem men en och samma spelläggare kan lämna in tolv kuponger. Man får helt enkelt gilla läget. Det är viktigare att göra ett stort system än att göra ett komplext reducerat. Tolv kuponger kan innebära en ABC-reducering på fyra lopp+tre matematiska lopp. Systemet kan göras (men inte lämnas in) i Joker så man enkelt kan se kostnaden i takt med att det växer fram och även se hur många rader man har i olika utdelningsintervall. Själv tror jag att det är mer än 50% chans att 2,5 sjuor (V7-alternativet) på lördag ger över 800 000. Minst 5 ggr degen alltså, i så fall.

Intresserade måste förstås ha ett ATG-konto och pengar på kontot på lördag. Observera att ingen behöver bestämma sig förrän systemet är klart.
Att det skulle finnas fler än 30 intresserade har jag svårt att tro så någon snabbanmälan ska inte behövas.

Ska läsa vad Ronden har att säga om omgången och så kanske jag försöker lägga ut ett systemexempel sent ikväll. Putte64 skrev hur jag skulle göra men det är ingen garanti på att jag förstår såna grejer.

Ni som är intresserade/har förslag: hör av er!

Edit: kanske ska skriva något kort om mig själv så ni vet ungefär vilken sorts tomte ni har att göra med.

Fram till förra hösten var jag en professionell spelare. Nu blir det bara lite spel på hästar. Lade första spelet 17 nov ifjol och sen dess har jag fått en hel del erfarenhet av missad barfotainfo, orkar-ej-kolla-lopparkivet, svag ranking och feltänkta systemkonstruktioner. Det finns många här på Sharps som kan mer än mig om trav, men inte särskilt många som har bättre koll på spelteori. Så nettoresultatet är trots allt riktigt bra. Enkelt uttryckt: spela stora system när det är jackpott. Oftast blir det helt jäv.. fel men ibland blir det rätt och då täcks förlusterna med råge.

Senast redigerad av overpace den 2013-12-24 klockan 14:52.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 19:49   #2
 
kockens avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 11545
Standard

Vi kör på detta tycker jag
kocken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 22:53   #3
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Två intresserade hittills.

Kanske ska understryka att detta inte är en tråd för ett existerande bolag, utan för att skapa diskussion om hur man kan organisera en sån här grej.

Självklart kan man spela i mindre bolag eller bolag som t ex bygger på två spikideer. Skulle mycket väl kunna gå med där, men de får ledas av andra.


http://http//piclair.com/data/rdwc3.jpg
Ett första utkast. Visar egentligen bara ungefär hur stort system 160 000 rader är.

Edit: Haha! Det fungerade nästan att kopiera systemet. Jag ska prova igen.

Senast redigerad av overpace den 2013-12-24 klockan 22:58. Anledning: Det kom ingen bild från Piclair
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 23:05   #4
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard



Nix, får ta reda på vad "copy image location" betyder.

Senast redigerad av overpace den 2013-12-24 klockan 23:08.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 23:06   #5
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
V75-Tillsammans har både fördelar och brister. ATG är väl lite som lågstadiefröknar som försöker bromsa sina duktigaste elever. Jag vet att det finns en gräns på 30 medlemmar per bolag och det kanske finns fler gränser, som stoppar hela tanken.

(Först ska jag klargöra att jag inte är med, viljan kunde funnits men inte spelkassan.)

Vad jag vet så finns en begränsning på max 10 andelar per person, således 30 st med tre bolag. Priset på andelen är vad jag vet godtycklig. Antalet medlemmar är precis som du säger max 30.

Lysande idé och även om jag själv inte kan medverka följer jag projektet med viss spänning.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2013-12-24 klockan 23:07.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 23:16   #6
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3629
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Edit: kanske ska skriva något kort om mig själv så ni vet ungefär vilken sorts tomte ni har att göra med.

Fram till förra hösten var jag en professionell spelare. Nu blir det bara lite spel på hästar. Lade första spelet 17 nov ifjol och sen dess har jag fått en hel del erfarenhet av missad barfotainfo, orkar-ej-kolla-lopparkivet, svag ranking och feltänkta systemkonstruktioner. Det finns många här på Sharps som kan mer än mig om trav, men inte särskilt många som har bättre koll på spelteori.
Intressant projekt men en sak blir jag bara inte klok på?

Om du har varit en professionell spelare till så sent som i förra hösten så varför har du gjort en massa klassiska nybörjarmisstag det senaste året???
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 23:27   #7
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

http://piclair.com/data/v3w96.jpg

Det tar sig. En halv bild någonstans i cyberrymden. Sorry, det borde fungera.

Senast redigerad av overpace den 2013-12-24 klockan 23:45.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 23:41   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Intressant projekt men en sak blir jag bara inte klok på?

Om du har varit en professionell spelare till så sent som i förra hösten så varför har du gjort en massa klassiska nybörjarmisstag det senaste året???
Nej, det ser ju inte bra ut.

Min definition av professionell spelare är att man försörjer sig som spelare. Ingenting annat. Misstag gör man hela tiden. Och notera att jag aldrig spelade på trav på den tiden. Jag ville bara visa att jag inte gör anspråk på att alltid göra rätt.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 23:53   #9
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
(Först ska jag klargöra att jag inte är med, viljan kunde funnits men inte spelkassan.)

Vad jag vet så finns en begränsning på max 10 andelar per person, således 30 st med tre bolag. Priset på andelen är vad jag vet godtycklig. Antalet medlemmar är precis som du säger max 30.

Lysande idé och även om jag själv inte kan medverka följer jag projektet med viss spänning.
Typiskt ATG. De vill inte ha den här typen av bolag. Problemet är att jag som "lagkapten" vill visa systemet innan inlämning och vill kunna garantera att spelet lämnas in. Då måste jag vara beredd att ta återstående andelar. Om jag bara får ta 10..., så kommer det inte att fungera.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 00:31   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Intressant projekt men en sak blir jag bara inte klok på?

Om du har varit en professionell spelare till så sent som i förra hösten så varför har du gjort en massa klassiska nybörjarmisstag det senaste året???
Nej, det var ingen bra kontaktannons. Ser det nu.

Det jag ville poängtera var att jag gått på halvfart, och knappt det, men jag har en vinnande strategi och har därför ändå gått med bra vinst. I samarbete med andra skulle det gå ännu bättre och andra skulle kunna ta rygg på min strategi och tjäna på det. Det är vad denna tråd handlar om. Samarbete och effektivisering.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 01:33   #11
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Två intresserade hittills.

Kanske ska understryka att detta inte är en tråd för ett existerande bolag, utan för att skapa diskussion om hur man kan organisera en sån här grej.

Självklart kan man spela i mindre bolag eller bolag som t ex bygger på två spikideer. Skulle mycket väl kunna gå med där, men de får ledas av andra.


http://http//piclair.com/data/rdwc3.jpg
Ett första utkast. Visar egentligen bara ungefär hur stort system 160 000 rader är.

Edit: Haha! Det fungerade nästan att kopiera systemet. Jag ska prova igen.
Först och främst lycka till och hoppas du får igenom det hela en vacker dag, jag är inte intresserad men kan gärna trycka på lite saker som kan bli problem.

* Precis som du säger så kan det bli så att du själv får köpa upp andelar för att fylla ut kassan vilket blir stora problem då det är ett max tak på 10 andelar precis som någon annan påpekade och även att pris / andel inte kan ändras när omgången är aktiverad så en stor del av kassan kanske saknas när det ska lämnas in vilket innebär att hela hela systemet havererar.

* Du MÅSTE hitta 30 talet personer som vill gå med då det kommer handla om nästan 3.000 kr / person som då ska läggas, hittar du bara 10 personer så blir det alltså ca 9.000 kr som ska läggas ut / omgång.

80.000 kr / 30 personer = 2666 kr. Tror det blir det stora problemet att övertyga 30 personer att gå med och hålla sig aktiva varje gång det är dax för en omgång och sedan ska dom lägga sitt öde i händerna på dig som då ska sköta 4-5 bolag att lämna in lapparna på.


* En sak till jag reagerar på är att du säger att systemet ska vara klart i god tid och inga ändringar ska göras, det om något är riktigt amatörmässigt spelande, seriösa system lämnas in 2-3 minuter innan spelstopp när ALL info är inräknad. Som det verkar på dig så spelar det ingen roll om info om JB kommer ut 10 min innan spelstopp eller om 1-2 hästar som man bygger systemet på värmer riktigt vrålkasst, hur kul känns det då om spelläggaren vägrar ändra.

Men lycka till och god jul på dig.

Varför inte fylla ETT bolag, spela 90.000 rader eller något och dela det på 4 lappar? Blir ju otroligt bra effekt på ett sådant bolag ändå och det slipper krånglas med att lämna in lappar på 4-5 bolag, kul om spelläggaren fyller i fel på ett av bolagen Inte direkt så att det går att ändra och då faller än en gång allt ihop.
__________________
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av sandro den 2013-12-25 klockan 01:34.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 03:01   #12
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Först och främst lycka till och hoppas du får igenom det hela en vacker dag, jag är inte intresserad men kan gärna trycka på lite saker som kan bli problem.

* Precis som du säger så kan det bli så att du själv får köpa upp andelar för att fylla ut kassan vilket blir stora problem då det är ett max tak på 10 andelar precis som någon annan påpekade och även att pris / andel inte kan ändras när omgången är aktiverad så en stor del av kassan kanske saknas när det ska lämnas in vilket innebär att hela hela systemet havererar.

* Du MÅSTE hitta 30 talet personer som vill gå med då det kommer handla om nästan 3.000 kr / person som då ska läggas, hittar du bara 10 personer så blir det alltså ca 9.000 kr som ska läggas ut / omgång.

80.000 kr / 30 personer = 2666 kr. Tror det blir det stora problemet att övertyga 30 personer att gå med och hålla sig aktiva varje gång det är dax för en omgång och sedan ska dom lägga sitt öde i händerna på dig som då ska sköta 4-5 bolag att lämna in lapparna på.


* En sak till jag reagerar på är att du säger att systemet ska vara klart i god tid och inga ändringar ska göras, det om något är riktigt amatörmässigt spelande, seriösa system lämnas in 2-3 minuter innan spelstopp när ALL info är inräknad. Som det verkar på dig så spelar det ingen roll om info om JB kommer ut 10 min innan spelstopp eller om 1-2 hästar som man bygger systemet på värmer riktigt vrålkasst, hur kul känns det då om spelläggaren vägrar ändra.

Men lycka till och god jul på dig.

Varför inte fylla ETT bolag, spela 90.000 rader eller något och dela det på 4 lappar? Blir ju otroligt bra effekt på ett sådant bolag ändå och det slipper krånglas med att lämna in lappar på 4-5 bolag, kul om spelläggaren fyller i fel på ett av bolagen Inte direkt så att det går att ändra och då faller än en gång allt ihop.
Helt rätt, Sandro. Det blir problem. Uppskattar dina synpunkter. Reglerna på V75-Tillsammans är mer begränsande än jag trodde. Räknade kallt med att behöva ta minst hälften av alla andelar själv på lördag och att i alla fall betalningsbiten skulle fungera.

När det gällde att ha systemet klart tidigt så beror det helt enkelt på att alla deltagare skulle få veta exakt vad som gällde och varje vecka kunna kliva av om de inte var nöjda med systemet. Det är väl som det borde vara men just detta fungerar ju inte om jag inte kan täcka upp med egna insatser.

Att inte göra några sena ändringar är dessvärre en smäll man får ta när man inte känner medspelarna personligen och systemet är stort. Med tiden kan formerna för bolagsspelet utvecklas och som jag skrev i trådens första inlägg: bolaget får i förväg bestämma hur man ska tackla situationer som kan uppkomma. Om medlemmarna uttrycker fullt förtroende så, visst kan man göra sena ändringar. Min erfarenhet av den sena info-hysterin är dock att det går åt båda hållen.

Har onekligen lite att fundera på
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 15:40   #13
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Har nu sovit på saken och kommit fram till att detta riskerar att urarta till ett helt vanligt spelbolag med allt tjafs det innebär. ATGs vanvettiga regler sänker hela det tänkta upplägget. Har detta bolag problem med sjunkande spelomsättning? What a surprise!

Det har varit ett visst intresse i min PM-inkorg så det är lite tråkigt att behöva konstatera att projektet är nedlagt.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 01:29   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Jag får fortfarande PM från intresserade och det är kul! Mina ursprungliga planer har fallit och till lördagens omgång blir det för kort om tid att tänka om. Det är bättre att inte spela alls än att spela ogenomtänkt och kortsiktigt. Även om just denna omgång möjligen är ett undantag...

Rejäl jackpot... och Axevalla är känt för höga utdelningar. Kan bl a bero på att upploppet är betydligt längre än på de flesta banor och att Axevallas bana ofta har en lite lös/mjuk konsistens. Visst finns det en del tydliga förhandsfavoriter men det är frågetecken på alla.

Annandagens på förhand lätta omgång blev också lätt, med fyra favoriter, en andrahandare, en outsider i det öppnaste loppet och så en skräll i tvååringsloppet. Den gav 30000 (75000 på V7-alternativet) utan hjälp av jackpot. Lördagens omgång ser inte lätt ut på förhand...att spela riktigt stora system till utvalda omgångar, dela på kostnaden och ha ett tidsperspektiv på 2-3 år är en stark spelstrategi, även med hänsyn till de negativa aspekterna av V75-Tillsammans, som man naturligtvis inte ska blunda för.

Tänker inte lägga ut något systemförslag à la skulle-ha-kunnat-se-ut-så-här. Pinsamt både om det sitter och om det inte gör det.

Jättesystem behöver inga tunga nyckelhästar men en häst som ser intressant ut, om man går efter Guidens/Rondens tips, är deras 8-9 rank Super Curious i femte. Chansartat utgångsläge har hon men ska köras på lång väntan och det kan lösa sig. Hade hon fått spara speeden ett par hundra meter senast hade hon vunnit lätt, fått 100k till prissumman, stått fint inne i detta lopp och blivit hårt betrodd.

Till alla som läser detta, lycka till på lördag! Jag kommer nog så småningom att återkomma med lite mer strukturerade tankar om SAMARBETE OCH STORA SYSTEM.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av overpace den 2013-12-27 klockan 01:34.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td