Citat:
Ursprungligen postat av sandro
Först och främst lycka till och hoppas du får igenom det hela en vacker dag, jag är inte intresserad men kan gärna trycka på lite saker som kan bli problem.
* Precis som du säger så kan det bli så att du själv får köpa upp andelar för att fylla ut kassan vilket blir stora problem då det är ett max tak på 10 andelar precis som någon annan påpekade och även att pris / andel inte kan ändras när omgången är aktiverad så en stor del av kassan kanske saknas när det ska lämnas in vilket innebär att hela hela systemet havererar.
* Du MÅSTE hitta 30 talet personer som vill gå med då det kommer handla om nästan 3.000 kr / person som då ska läggas, hittar du bara 10 personer så blir det alltså ca 9.000 kr som ska läggas ut / omgång.
80.000 kr / 30 personer = 2666 kr. Tror det blir det stora problemet att övertyga 30 personer att gå med och hålla sig aktiva varje gång det är dax för en omgång och sedan ska dom lägga sitt öde i händerna på dig som då ska sköta 4-5 bolag att lämna in lapparna på.
* En sak till jag reagerar på är att du säger att systemet ska vara klart i god tid och inga ändringar ska göras, det om något är riktigt amatörmässigt spelande, seriösa system lämnas in 2-3 minuter innan spelstopp när ALL info är inräknad. Som det verkar på dig så spelar det ingen roll om info om JB kommer ut 10 min innan spelstopp eller om 1-2 hästar som man bygger systemet på värmer riktigt vrålkasst, hur kul känns det då om spelläggaren vägrar ändra.
Men lycka till och god jul på dig.
Varför inte fylla ETT bolag, spela 90.000 rader eller något och dela det på 4 lappar? Blir ju otroligt bra effekt på ett sådant bolag ändå och det slipper krånglas med att lämna in lappar på 4-5 bolag, kul om spelläggaren fyller i fel på ett av bolagen  Inte direkt så att det går att ändra och då faller än en gång allt ihop.
|
Helt rätt, Sandro. Det blir problem. Uppskattar dina synpunkter. Reglerna på V75-Tillsammans är mer begränsande än jag trodde. Räknade kallt med att behöva ta minst hälften av alla andelar själv på lördag och att i alla fall betalningsbiten skulle fungera.
När det gällde att ha systemet klart tidigt så beror det helt enkelt på att alla deltagare skulle få veta exakt vad som gällde och varje vecka kunna kliva av om de inte var nöjda med systemet. Det är väl som det borde vara men just detta fungerar ju inte om jag inte kan täcka upp med egna insatser.
Att inte göra några sena ändringar är dessvärre en smäll man får ta när man inte känner medspelarna personligen och systemet är stort. Med tiden kan formerna för bolagsspelet utvecklas och som jag skrev i trådens första inlägg: bolaget får i förväg bestämma hur man ska tackla situationer som kan uppkomma. Om medlemmarna uttrycker fullt förtroende så, visst kan man göra sena ändringar. Min erfarenhet av den sena info-hysterin är dock att det går åt båda hållen.
Har onekligen lite att fundera på