Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-26, 20:58   #227
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
När jag satte igång cricketmatchen så stod Perth i 10x ca. Hur vanligt är dessa swings i oddsen. Andra gången på kort tid jag valt att följa en cricket match och oddsen kan stiga uppemot 10x för att sedan 30min senare stå i 1.10.

Nästa gång kanske man ska adda mer när det står i 10x?
Swings händer ofta. Liveoddsen ändras linjärt där endast antal wickets (outs) och runs styr. Självfallet spelar dessa stor roll men beroende på vilka bowlers som är färdiga (i T20 får man bara kasta 24 balls / 4 overs per bowler) och vad man har sparat finns det ofta stor diskrepans. Jag har själv försökt mig på att live-tradea hos 365 med viss framgång men tror det är fler röda flaggor än det är värt.

Har sett delar av matchen nu och jag kan förstå att Perth stod i tio gånger pengarna. Bra jobbat av dom oavsett, fantastiskt bowling i andra inningen.

Pakistan spelas till 1.98 (nere i 1.96~ nu) mot Sri Lanka i morgondagens ODI. Pakistan har verkligen hittat rytmen igen efter tråkiga resultat mot Sydafrika. Sri Lanka kan inte stå upp längre mot de större nationerna och deras ranking sjunker. Malinga har inte samma magi och även om Angelo Mathews såg bra ut senast räcker det inte. Dilshan och Perera är bra men om de inte får stöd bakifrån så är Pereras aggressiva batting mer av ett minus än ett plus, särskilt över 50 overs.