Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-26, 17:53   #226
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

När jag satte igång cricketmatchen så stod Perth i 10x ca. Hur vanligt är dessa swings i oddsen. Andra gången på kort tid jag valt att följa en cricket match och oddsen kan stiga uppemot 10x för att sedan 30min senare stå i 1.10.

Nästa gång kanske man ska adda mer när det står i 10x?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 19:58   #227
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
När jag satte igång cricketmatchen så stod Perth i 10x ca. Hur vanligt är dessa swings i oddsen. Andra gången på kort tid jag valt att följa en cricket match och oddsen kan stiga uppemot 10x för att sedan 30min senare stå i 1.10.

Nästa gång kanske man ska adda mer när det står i 10x?
Swings händer ofta. Liveoddsen ändras linjärt där endast antal wickets (outs) och runs styr. Självfallet spelar dessa stor roll men beroende på vilka bowlers som är färdiga (i T20 får man bara kasta 24 balls / 4 overs per bowler) och vad man har sparat finns det ofta stor diskrepans. Jag har själv försökt mig på att live-tradea hos 365 med viss framgång men tror det är fler röda flaggor än det är värt.

Har sett delar av matchen nu och jag kan förstå att Perth stod i tio gånger pengarna. Bra jobbat av dom oavsett, fantastiskt bowling i andra inningen.

Pakistan spelas till 1.98 (nere i 1.96~ nu) mot Sri Lanka i morgondagens ODI. Pakistan har verkligen hittat rytmen igen efter tråkiga resultat mot Sydafrika. Sri Lanka kan inte stå upp längre mot de större nationerna och deras ranking sjunker. Malinga har inte samma magi och även om Angelo Mathews såg bra ut senast räcker det inte. Dilshan och Perera är bra men om de inte får stöd bakifrån så är Pereras aggressiva batting mer av ett minus än ett plus, särskilt över 50 overs.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 04:14   #228
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det kanske är "tout-jinx", 'natural variability', eller bara dåliga spel men de senaste dagarna har det blivit mycket röda siffror. Fem raka förluster i 1Q-NBA betyder att man genast är nere på marken igen. Dessutom en snöplig förlust i cricketen igår.

På det hela taget tycker jag det är passande förutsättningar för min sorti. Jag lämnar USA imorgon och f.o.m. 1:a januari kommer jag inte lägga upp spel förutom på de minsta marknaderna. Jag tackar samtliga som ryggat och kommenterat i tråden.

Jag kommer dock fortsätta att vara aktiv på Sharps (främst i chatten antagligen) så jag hoppas att vi omsätter pengar tillsammans, om än på olika spel. Som alltid, BOL!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Serj (+10), Wagner (+20), TheJanko (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 04:33   #229
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 199


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trist för oss som ryggat. :(
Nåja, all lycka till dig och tack!
Kaviatar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 10:45   #230
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Fem raka förluster i 1Q-NBA betyder att man genast är nere på marken igen.

Ligger man på 123 % inom gebitet finns det tyvärr bara ett håll man kan gå åt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 12:25   #231
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 40
Sharp$: 741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Fem raka förluster i 1Q-NBA betyder att man genast är nere på marken igen.

Ligger man på 123 % inom gebitet finns det tyvärr bara ett håll man kan gå åt.
Ja, tänkte lite samma sak. Att droppa från 123 till 115 är ju inget att hänga läpp för. Kan du skvalpa omkring på 110 när säsongen är slut är det ju fortfarande läge att korka upp champagnen

Dock förstår jag inte och kommer aldrig förstå den som hakar på någon och/eller börjar investera då denne ligger i toppen av sin hotstreak, som Wagner så fint uttryckte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ligger man på 123 % inom gebitet finns det tyvärr bara ett håll man kan gå åt.
zabroder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 14:19   #232
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Dock förstår jag inte och kommer aldrig förstå den som hakar på någon och/eller börjar investera då denne ligger i toppen av sin hotstreak, som Wagner så fint uttryckte det.

Så länge som vederbörande är vinnande så spelar det ingen roll när man hoppar på. Du kan ju aldrig veta var "toppen" ligger på förhand.

Om någon har 110 % efter 100 spel och droppar till 105 % ROI efter 300 spel så är ändå kassan större än den var efter 100 spel. Så vad har du då tjänat på att vänta?

Vilket visar att ROI är ett uselt instrument för att bedöma en persons förmåga att tjäna pengar. Just därför så få av det gamla gardet bryr sig och än mindre visste vad det betydde för 20 år sedan.

Det som gäller idag, igår och i framtiden är många spel och stora spel. Mängd + volym =
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 14:34   #233
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 40
Sharp$: 741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Dock förstår jag inte och kommer aldrig förstå den som hakar på någon och/eller börjar investera då denne ligger i toppen av sin hotstreak, som Wagner så fint uttryckte det.

Så länge som vederbörande är vinnande så spelar det ingen roll när man hoppar på. Du kan ju aldrig veta var "toppen" ligger på förhand.

Om någon har 110 % efter 100 spel och droppar till 105 % ROI efter 300 spel så är ändå kassan större än den var efter 100 spel. Så vad har du då tjänat på att vänta?

Vilket visar att ROI är ett uselt instrument för att bedöma en persons förmåga att tjäna pengar. Just därför så få av det gamla gardet bryr sig och än mindre visste vad det betydde för 20 år sedan.

Det som gäller idag, igår och i framtiden är många spel och stora spel. Mängd + volym =
Är väl dock en viss skillnad att prata om 110-105 och att utgå ifrån 125%. Ligger man på 125% är det i varje fall för min del ganska självklart att man ridit variansen ganska hårt. Man kan möjligtvis ha en förväntad edge på 7-10% på NBA, knappast 25%.
zabroder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 14:54   #234
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Ligger man på 125% är det i varje fall för min del ganska självklart att man ridit variansen ganska hårt.

Det är minst lika självklart för mig.

Men det är inte lika självklart att du tjänar på att vänta med att haka på tills det sjunkit till 107-110%.

För kassan kan mycket väl öka samtidigt som ens ROI sjunker även om det kan vara svårt att ta in för gemene man.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 15:35   #235
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
För kassan kan mycket väl öka samtidigt som ens ROI sjunker även om det kan vara svårt att ta in för gemene man.
Om du orkar dra upp något konkret exempel hade jag jättegärna läst det, tycker själv att det ibland är svårt att få grepp om vissa ROI-siffror även om det verkar enkelt.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 15:39   #236
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
[I]
Ligger man på 123 % inom gebitet finns det tyvärr bara ett håll man kan gå åt.
Visst är det så.
Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Om någon har 110 % efter 100 spel och droppar till 105 % ROI efter 300 spel så är ändå kassan större än den var efter 100 spel. Så vad har du då tjänat på att vänta?

Vilket visar att ROI är ett uselt instrument för att bedöma en persons förmåga att tjäna pengar. Just därför så få av det gamla gardet bryr sig och än mindre visste vad det betydde för 20 år sedan.

Det som gäller idag, igår och i framtiden är många spel och stora spel. Mängd + volym =
Men över 100% / 0% måste man ju, oavsett hur gammal i gemet man är.

Men du har rätt. För 7-8 år sedan stirrade jag mig blind på procent. Jag hade hört att 7% över var den magiska gränsen. När det kommer ner till kritan är det ju omsättningen som spelar roll. Tittar jag tillbaka på de senaste åren når jag inte över 106% för den privata kassan men det har inte spelat någon större roll. O andra sidan är jag nog också ett bra exempel på att det kan vara dumt att jaga omsättning (som tidigare diskuterats).
Citat:
Ursprungligen postat av zabroder Visa inlägg
Är väl dock en viss skillnad att prata om 110-105 och att utgå ifrån 125%. Ligger man på 125% är det i varje fall för min del ganska självklart att man ridit variansen ganska hårt. Man kan möjligtvis ha en förväntad edge på 7-10% på NBA, knappast 25%.
Självklart. Sedan är 1Q-spel (och 1st 5 i baseboll) något annorlunda eftersom de är satta efter FT-siffrorna och jag inbillar mig att det finns kanske några extra punkter att hämta. Men, som sagt, är jag över 107 i NBAn efter säsongens sista match är jag mycket nöjd.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 15:44   #237
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Om du orkar dra upp något konkret exempel hade jag jättegärna läst det, tycker själv att det ibland är svårt att få grepp om vissa ROI-siffror även om det verkar enkelt.
Ett väldigt enkelt exempel:

* Spel 1-100: Du satsar 1 unit per spel (flat) och efter hundra spel har du 120 units. En ROI på 120% alltså.

* Spel 101-200: Du satsar 1 unit per spel (flat) och går under dessa hundra spel 5 units plus (en ROI på 105% under den perioden).

Total har du vunnit 25 units och under andra halvan av ditt spelande går du plus. Men ditt ROI går ändå från 120% (120/100) till 112.5% (225/200).
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+50), Serj (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 14:07   #238
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Ett väldigt enkelt exempel:

* Spel 1-100: Du satsar 1 unit per spel (flat) och efter hundra spel har du 120 units. En ROI på 120% alltså.

* Spel 101-200: Du satsar 1 unit per spel (flat) och går under dessa hundra spel 5 units plus (en ROI på 105% under den perioden).

Total har du vunnit 25 units och under andra halvan av ditt spelande går du plus. Men ditt ROI går ändå från 120% (120/100) till 112.5% (225/200).
Enkelt och pedagogiskt
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 14:37   #239
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Enkelt och pedagogiskt
Verkligen, hade jag aldrig klarat av. Jag hann inte ens börja innan madd var klar och jag är så tacksam.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-31, 15:19   #240
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Slänger in ett bet på Hobart i morgondagens Big Bash. Ser dom vinna åtminstone sex av tio matcher under dessa förutsättningar och 1.72 är godkänt.

Slänger upp de sista NBA-liren under dagen. Hoppas ni alla får en trevlig kväll och jag önskar ett gott nytt spelår!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+123), Shell Peppe (+1), Shell Peppe (+1), Shell Peppe (+1), Shell Peppe (+1), Shell Peppe (+1), smak (+5), Rejs (+5), Wirre (+6)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td