Jag får fortfarande PM från intresserade och det är kul! Mina ursprungliga planer har fallit och till lördagens omgång blir det för kort om tid att tänka om. Det är bättre att inte spela alls än att spela ogenomtänkt och kortsiktigt. Även om just denna omgång möjligen är ett undantag...
Rejäl jackpot... och Axevalla är känt för höga utdelningar. Kan bl a bero på att upploppet är betydligt längre än på de flesta banor och att Axevallas bana ofta har en lite lös/mjuk konsistens. Visst finns det en del tydliga förhandsfavoriter men det är frågetecken på alla.
Annandagens på förhand lätta omgång blev också lätt, med fyra favoriter, en andrahandare, en outsider i det öppnaste loppet och så en skräll i tvååringsloppet. Den gav 30000 (75000 på V7-alternativet) utan hjälp av jackpot. Lördagens omgång ser inte lätt ut på förhand...att spela riktigt stora system till utvalda omgångar, dela på kostnaden och ha ett tidsperspektiv på 2-3 år är en stark spelstrategi, även med hänsyn till de negativa aspekterna av V75-Tillsammans, som man naturligtvis inte ska blunda för.
Tänker inte lägga ut något systemförslag à la skulle-ha-kunnat-se-ut-så-här. Pinsamt både om det sitter och om det inte gör det.
Jättesystem behöver inga tunga nyckelhästar men en häst som ser intressant ut, om man går efter Guidens/Rondens tips, är deras 8-9 rank Super Curious i femte. Chansartat utgångsläge har hon men ska köras på lång väntan och det kan lösa sig. Hade hon fått spara speeden ett par hundra meter senast hade hon vunnit lätt, fått 100k till prissumman, stått fint inne i detta lopp och blivit hårt betrodd.
Till alla som läser detta, lycka till på lördag! Jag kommer nog så småningom att återkomma med lite mer strukturerade tankar om
SAMARBETE OCH STORA SYSTEM.