Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-30, 14:50   #4
Migge
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Hittar inget i avtalet som behandlar just detta scenario: ska man helt enkelt ta det via ARN om de inte är medgörliga?

http://www.bredband2.com/sites/www/f...a-villkor2.pdf
Kanske kan denna sajten vara till någon hjälp för dig?

http://telekomradgivarna.se/Dina-rat...avsluta-avtal/

Hittade även följande info hos www.pts.se

Vad gör jag om det blir problem?

Om du får problem med ditt bredband eller din bredbandsleverantör, till exempel får en felaktig räkning eller inte får den hastighet som du avtalat om, bör du i första hand kontakta din bredbandsleverantör för att reda ut detta.

Om du inte kan komma överens med din leverantör kan du kontakta Telekområdgivarna för att få kostnadsfri, opartisk rådgivning i ditt ärende.
Du kan också få hjälp av konsumentvägledaren i din kommun. Konsumentvägledning finns i de flesta kommuner och kan hittas via kommunens webbplats eller via www.konsumentverket.se under rubriken Kontakta rådgivare.

Om du ändå inte lyckas lösa problemet kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden. De kan pröva vissa tvister.
Om inte heller ARN kan hjälpa till kan du vända dig till allmän domstol.

Om du tycker att avtalsvillkoren är oskäliga eller att marknadsföringen varit vilseledande kan du anmäla detta till Konsumentverket.

PTS vill gärna få information om problem på tele- och it-marknaden.
Skriv då ett e-brev till [email protected] och uppmärksamma oss på det problem du upplevt. PTS kan dock inte ge dig praktisk hjälp med att driva eventuella tvister.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat