Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-30, 12:47   #1
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Strul med uppsägning av bredband2


I somras så köpte min förening fastigheterna som vi bor i varvid vi bytte kommunikationsoperatör från Zitius (som hyresföreningen har) till Ownit. I samband med detta gick föreningen ut med information om att alla tidigare avtal i och med detta automatiskt sades upp eftersom de inte längre rent tekniskt har en möjlighet att leverera en tjänst.

Jag var lite skeptisk till att det skulle gå till så, men just denna gång kanske jag gick i fällan för jag köpte resonemanget.

Nu har jag i alla fall blivit fakturerad för sep-dec, jag tänkte inte att det var något konstigt förrän nu då jag antog att faktureringen kanske skedde i efterhand. Så var inte fallet utan de sker i förväg. Alltså har jag redan betalat för 5 månader då de inte ens har tillgång till nätet. Nu vill de ha betalt för Q1 2014 och hänvisar till en uppsägningstid på 3 månader som eventuellt kan regleras ned när de kollat med stadsnätet när avtalet bröts.

Jag tolkar det som att det i bästa fall innebär att jag får igen pengarna som de vill att jag betalar för Q1 2014.

Just dessa tider är svårt med support och när jag var online i chatten med de så slutade de helt sonika svara på tilltal efter en stund.

Vad skulle ni gjort åt detta?

Om vi nu går händelserna i förväg och antar att bredband2 har rätt, är då föreningen ersättningsskyldig som givit mig felaktig information eller är det mitt eget problem?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 12:51   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Hittar inget i avtalet som behandlar just detta scenario: ska man helt enkelt ta det via ARN om de inte är medgörliga?

http://www.bredband2.com/sites/www/f...a-villkor2.pdf
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 14:41   #3
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Hade jag varit du hade jag börjat med att lugnt och vänligt ringt och sagt att det måste ha blivit något missförstånd och att det var strul i chatten och att du inte fick några vettiga svar. Nu vill du såklart att de ska rätta till detta missförstånd och återbetala dina pengar för den tid de inte kunnat leverera din tjänst.

Vägrar de så begär du ett skriftligt besked på detta och snackar med föreningen om att p g a deras felaktiga information så får de helt enkelt ge dig en påse pengar. (Och hittar du en ragata i kundtjänst som inte tänker skicka ut några skrifliga bekräftelser så begär du helt enkelt att få prata med ragatans chef, ofta kommer man långt med vänlighet, men någon gång ibland krävs det att man ryter :-)

Tvärvägrar de att medge att de har fel, och föreningen vägrar ersätta dig, så tar du ett djupt andetag och funderar på om det är värt jobbet att stämma föreningen för vilseledande information... inte alls säkert att du vinner, och förmodligen tjänar du mer på att lägga tiden på att analysera någon match att spela på...

My two cents worth.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 14:50   #4
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3628
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Hittar inget i avtalet som behandlar just detta scenario: ska man helt enkelt ta det via ARN om de inte är medgörliga?

http://www.bredband2.com/sites/www/f...a-villkor2.pdf
Kanske kan denna sajten vara till någon hjälp för dig?

http://telekomradgivarna.se/Dina-rat...avsluta-avtal/

Hittade även följande info hos www.pts.se

Vad gör jag om det blir problem?

Om du får problem med ditt bredband eller din bredbandsleverantör, till exempel får en felaktig räkning eller inte får den hastighet som du avtalat om, bör du i första hand kontakta din bredbandsleverantör för att reda ut detta.

Om du inte kan komma överens med din leverantör kan du kontakta Telekområdgivarna för att få kostnadsfri, opartisk rådgivning i ditt ärende.
Du kan också få hjälp av konsumentvägledaren i din kommun. Konsumentvägledning finns i de flesta kommuner och kan hittas via kommunens webbplats eller via www.konsumentverket.se under rubriken Kontakta rådgivare.

Om du ändå inte lyckas lösa problemet kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden. De kan pröva vissa tvister.
Om inte heller ARN kan hjälpa till kan du vända dig till allmän domstol.

Om du tycker att avtalsvillkoren är oskäliga eller att marknadsföringen varit vilseledande kan du anmäla detta till Konsumentverket.

PTS vill gärna få information om problem på tele- och it-marknaden.
Skriv då ett e-brev till [email protected] och uppmärksamma oss på det problem du upplevt. PTS kan dock inte ge dig praktisk hjälp med att driva eventuella tvister.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 19:10   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Bredband2 är registrerade på fairshopping och brukar svara på kunder. Alltid extra trevligt även när folk klagar där eftersom det är offentliga svar som läses av alla andra.
http://www.fairshopping.se/bredband2

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), RobinD (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 21:04   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Bra tips allihopa, skickade ett sakligt men vänligt mail. Påpekade dock att jag inte fick svar i chatten, vilket de var snabba att skylla på teknikstrul vilket jag inte köper då timern i chatten rullade på.

Men jag fick iaf svar på att de avvaktar svar från stadsnätet för bekräftelse när avtalet bröts, får avvakta det beskedet innan jag går rampage. =)

Hur som helst handlar det ändå om nästan 3 fulla kvartal per 837kr/st, så helt onödigt är det ju inte att tjafsa om.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td