12 Maranello i V75-7 känns oerhört intressant som chansspik trots läget. Värmde riktigt bra senast och tog bara stryk av klasshästarna Julio De Luxe och Bear Dancer samt ledaren Corleone Boko.
Idag körs han äntligen inte av Thomas Franck utan utav en av mina favoriter Johnny Takter, för första gången!
Statistiken talar även för Maranello då skrällrisken är oerhört liten i dessa lopp enligt Jens Sjödén så rank 1-4 borde ha stor chans att vinna. Maranello är rankad 4 och är van att gå med skor så hård bana är inget minus om det skulle krävas skor idag.
Senast var det V75-final så lättare motstånd idag, men istället svårare spår. 8% tycker jag är på tok för lågt när det är minus på samtliga rankade 1-3.
2 Asterix Hornline har ett dåligt spår statistiskt, underlag 160 lopp. Han har galopperat i 3 av 3 V75-lopp och tjänat minst pengar i hela fältet. 8 hästar i loppet har tjänat 318-391k medans Asterix Hornline har tjänat endast 220k.
6 Mercury Broline är trög ut och med en defensiv kusk lär han backas bak. Örjan har bara vunnit 1 av 14 starter tillsammans med denne häst.
11 Trailing Edge är enligt mig det största motbudet med Bergh i sulkyn men hästen har aldrig räckt i dessa lopp. Han har 0-0-1 på 8 stycken V75-starter.
Minuset för Maranello är bakspåret. Han har haft bakspår i 9 av 20 starter och raden är 1-4-0 på dessa 9 starter. I långloppen har han dock skött sig bättre med samma rad 1-4-0 men på bara 7 lopp.
Om inte annat är det ett fantastiskt tvillingvirke!