Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-14, 07:48   #1
Qirren

Qirrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

NHL Playoffs 14/4

Inatt drar äntligen playoffs i NHL igång. Nattens matcher är som följer:

01:00 Pittsburgh Penguins - Ottawa Senators
01:30 New Jersey Devils - Philadelphia Flyers
04:00 Phoenix Coyotes - Detroit Red Wings
04:30 San Jose Sharks - Colorado Avalanche

Är personligen lite inne på Phoenix. De har ju faktiskt hamnat som underdog(!) på hemmaplan mot Detroit. Vad bolagen baserar det på har jag svårt att se, kanske för att bolagen vet att public spelar Detroit ändå?

Det är lätt att se på Phoenix som ett ungt lag som aldrig kommer hålla i ett slutspel, men där kunde man inte ha mer fel enligt mig. Tycker man har en skön mix mellan ungt och gammalt. Har en hel del rutin i spelare som Doan, Lang, Jovanovski, Aucoin mfl. Detroit har förvisso mer slutspelsrutin på sina spelare, vilket kan ge dem en fördel när vi kommer en bit längre in i matchserien. Men i första matchen ser jag det inte som någon större fördel.

På målvaktssidan ser jag stor fördel Phoenix. Detroit kommer till slutspelet med den förvisso duktiga Jimmy Howard i målet, men han är totalt oprövad i slutspels-sammanhang i NHL. Bryzgalov har fått pröva på två NHL-slutspel tidigare med Anaheim och har båda gångerna gjort det riktigt bra (11 GP 1.46 GAA 94,4 SVS% första slutspelet och 5 GP 2.25 GAA 92.2 SVS% i det andra).

Detroit har en ruskig form efter OS-uppehållet och har faktiskt varit det bästa laget sedan det med ett record på 16-3-2.
Ett annat orosmoment är att en stor del av Phoenix vinster kom på straffläggning under säsongen (något som inte finns i slutspelet).

Phoenix är 29-10-0-2 hemma den här säsongen vs Detroit som är 21-15-1-4 på bortais.

Visst finns risken där att "Detroit är Detroit" och kör över ett Phoenix redan från början, men tycker att oddset känns lite för bra för att inte synas. Hemmaplan + målvaktsspelet avgör till Phoenix fördel?

Men avvaktar med den här under dagen för att se hur oddsen rör sig, skador osv.

Har ni andra några tankar om den här matchupen eller de andra? Posta gärna!