Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-14, 06:48   #1
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

NHL Playoffs 14/4


Inatt drar äntligen playoffs i NHL igång. Nattens matcher är som följer:

01:00 Pittsburgh Penguins - Ottawa Senators
01:30 New Jersey Devils - Philadelphia Flyers
04:00 Phoenix Coyotes - Detroit Red Wings
04:30 San Jose Sharks - Colorado Avalanche


Är personligen lite inne på Phoenix. De har ju faktiskt hamnat som underdog(!) på hemmaplan mot Detroit. Vad bolagen baserar det på har jag svårt att se, kanske för att bolagen vet att public spelar Detroit ändå?

Det är lätt att se på Phoenix som ett ungt lag som aldrig kommer hålla i ett slutspel, men där kunde man inte ha mer fel enligt mig. Tycker man har en skön mix mellan ungt och gammalt. Har en hel del rutin i spelare som Doan, Lang, Jovanovski, Aucoin mfl. Detroit har förvisso mer slutspelsrutin på sina spelare, vilket kan ge dem en fördel när vi kommer en bit längre in i matchserien. Men i första matchen ser jag det inte som någon större fördel.

På målvaktssidan ser jag stor fördel Phoenix. Detroit kommer till slutspelet med den förvisso duktiga Jimmy Howard i målet, men han är totalt oprövad i slutspels-sammanhang i NHL. Bryzgalov har fått pröva på två NHL-slutspel tidigare med Anaheim och har båda gångerna gjort det riktigt bra (11 GP 1.46 GAA 94,4 SVS% första slutspelet och 5 GP 2.25 GAA 92.2 SVS% i det andra).

Detroit har en ruskig form efter OS-uppehållet och har faktiskt varit det bästa laget sedan det med ett record på 16-3-2.
Ett annat orosmoment är att en stor del av Phoenix vinster kom på straffläggning under säsongen (något som inte finns i slutspelet).

Phoenix är 29-10-0-2 hemma den här säsongen vs Detroit som är 21-15-1-4 på bortais.

Visst finns risken där att "Detroit är Detroit" och kör över ett Phoenix redan från början, men tycker att oddset känns lite för bra för att inte synas. Hemmaplan + målvaktsspelet avgör till Phoenix fördel?

Men avvaktar med den här under dagen för att se hur oddsen rör sig, skador osv.



Har ni andra några tankar om den här matchupen eller de andra? Posta gärna!
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 07:17   #2
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Tror bolagen går på det du själv nämnt här. Detroit lär vara publics val, de har varit snuskigt bra efter OS och har ju en förmåga att prestera under slutspelet.
Tycker denna matchserie, plus den mellan Buffalo och Boston är de två som känns svårast att sia om just nu.

Har enbart spelat rak på Sharks i dagens matcher. Hade tänkt att avvakta till match två innan jag börjar spela på enskilda matcher.

Tror dock att Penguins får det tufft iår. Tycker de haft det väldigt svårt mot de bra lagen. Men eftersom jag redan har ett spel på att Senators ska gå vidare där, och man aldrig tycks kunna veta vilket humör Sens är på denna säsong, så blir det inget spel på Sens i natten match.
Men gillar denna statistik där:
- Senators are 9-2 in their last 11 vs. a team with a winning record.
- Senators are 4-1 in their last 5 games as an underdog of +151 to +200.
- Penguins are 0-4 in their last 4 vs. a team with a winning record.
- Senators are 14-5 in the last 19 meetings in Pittsburgh.
- Senators are 5-2 in the last 7 meetings.
- Road team is 7-3 in the last 10 meetings.


Dessutom har ju Crosby haft lite svårt att producera mot Sens iår med så, dock bör det helt klart vara ett minus med skadad på Kovalev.
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 07:18   #3
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Äntligen dags för slutspel!

Min spontana tanke när jag ögnar igenom oddsen är att Flyers ser väldigt intressanta ut. Flyers ML @ 2,65 är oerhört lockande med tanke på att de vunnit fem av sex möten med Devils den här säsongen.

Men även jag avvaktar ett tag innan jag placerar eventuella spel för natten. Återkommer.
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 07:22   #4
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av akeman Visa inlägg
Äntligen dags för slutspel!

Min spontana tanke när jag ögnar igenom oddsen är att Flyers ser väldigt intressanta ut. Flyers ML @ 2,65 är oerhört lockande med tanke på att de vunnit fem av sex möten med Devils den här säsongen.

Men även jag avvaktar ett tag innan jag placerar eventuella spel för natten. Återkommer.
Är livrädd för Flyers, det var det sista laget jag ville se Devils få möta.
Men Devils är egentligen bättre på varenda lagdel skulle jag nog vilja hävda, tror målvaktsspelet avgör denna serie till Devils fördel tillslut.

Dock har Marty haft det väldigt tufft mot Flyers denna säsong..
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 07:24   #5
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Har enbart spelat rak på Sharks i dagens matcher. Hade tänkt att avvakta till match två innan jag börjar spela på enskilda matcher.
Känns inte det lite vågat? Vi har sett Sharks tidigare säsonger i slutspelet, samt "de stora" namnen (Nabokov, Thornton, Marleau och Heatley) spelat dåligt när det väl gällde i OS den här säsongen
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 07:45   #6
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Känns inte det lite vågat? Vi har sett Sharks tidigare säsonger i slutspelet, samt "de stora" namnen (Nabokov, Thornton, Marleau och Heatley) spelat dåligt när det väl gällde i OS den här säsongen
Jag tror att värvningen att Heatley kan vara lite av skillnaden mellan ännu ett misslyckande och ett lyckat slutspel. Han var ändå Sens mest producerande spelare när de vann Eastern 2007. Men visst, det var tre år sedan nu.

Dessutom tror jag att hungern är för stor hos Sharks i denna match, och jag tycker inte Avs spel senaste halvan av säsongen räcker till för att lyckas mot Sharks. Hemmaplan har dessutom visat sig vara väldigt avgörande mellan dessa lag.
Avs har ju även skador på Duchene och Mueller, nu verkar det dock som Duchene spelar inatt. Men Mueller, som varit en av deras absolut bästa sedan han kom, ser ut att få stå över första matchen.

Dock ska man väll kanske aldrig underskatta loser-mentalitet, de har ju t.ex. Leksand visat gång på gång. Faran är ju om Avs får en tvåmåls ledning, då är jag tveksam till att Sharks kommer tillbaka.
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."

Senast redigerad av Geezer den 2010-04-14 klockan 09:18.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 09:43   #7
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Äntligen slutspel!

Såhär på förhand känns det väldigt ovisst när det gäller att sia vinnar ei kvällens matcher. Däremot så lockar överspel mellan Penguins-Senators och Underspel mellan Devils-Flyers såhär före jag tittat närmare på matcherna.

Edit:
Hos Betfair hittar jag Ö5.5 @ 2.04 på Penguins och Senators. Det lockar faktiskt.

U5.5 till 1.65 hos Betfair i Devils-Flyers... Glöm det
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 09:45   #8
 
VinsomCashs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 150
Sharp$: 11
Standard

Spelar Phoenix ML här till 1.97.

Oddsen säger ~50%, jag tror minst 60% här på hemmaplan.

Skulle vilja säga att det är 60-40 på alla hemmalag som placerat sig bättre än sitt motstånd. Iaf såhär i första rundan.

Senast redigerad av VinsomCash den 2010-04-14 klockan 10:08.
VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 10:07   #9
 
VinsomCashs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 150
Sharp$: 11
Standard

Spelar också Canadians at Capitals O6.0 @ 1.95.

Jag tror att Capitals kan mäkta med att göra sex mål själva i den här matchen. Halak i Habs mål är kall samtidigt som Ovie & Co. kommer ösa på utav bara helvete.
VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 10:16   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Tror bolagen går på det du själv nämnt här. Detroit lär vara publics val, de har varit snuskigt bra efter OS och har ju en förmåga att prestera under slutspelet.
Tycker denna matchserie, plus den mellan Buffalo och Boston är de två som känns svårast att sia om just nu.

Har enbart spelat rak på Sharks i dagens matcher. Hade tänkt att avvakta till match två innan jag börjar spela på enskilda matcher.

Tror dock att Penguins får det tufft iår. Tycker de haft det väldigt svårt mot de bra lagen. Men eftersom jag redan har ett spel på att Senators ska gå vidare där, och man aldrig tycks kunna veta vilket humör Sens är på denna säsong, så blir det inget spel på Sens i natten match.
Men gillar denna statistik där:
- Senators are 9-2 in their last 11 vs. a team with a winning record.
- Senators are 4-1 in their last 5 games as an underdog of +151 to +200.
- Penguins are 0-4 in their last 4 vs. a team with a winning record.
- Senators are 14-5 in the last 19 meetings in Pittsburgh.
- Senators are 5-2 in the last 7 meetings.
- Road team is 7-3 in the last 10 meetings.


Dessutom har ju Crosby haft lite svårt att producera mot Sens iår med så, dock bör det helt klart vara ett minus med skadad på Kovalev.
Jag är pensfan sen barnsben, så jag vet inte om jag ser 100% klart här, men jag tror Sens får det väldigt svårt.

Elliott är helt oprövad i slutspelet, och jag , såsom flera andra jag läst om, rankar honom som en av dem sämsta målvakterna i slutspelet, och Pens lär sätta press på honom. Dessutom har Ottawas försvar inte övertygat direkt och nu är även Kubina borta. Ottawa är det lag som gick till slutspel med sämst målskillnad och mest insläppta mål (238)
Pens var näst sämst med (237)
Men då vet vi också att Fleury har 2 slutspel bakom sig, och spelade sitt livs hockey i slutspelet förra säsongen.

Alfie har varit kanon mot Pens tidigare, men har inte varit het i målprotokollet på slutet, inget mål på dem 7 sista matcherna trots att Ottawa gick 7-2-1 sista 10. (tyder dock på bredd)

I slutspelet kommer Kovalev med sin erfarenhet och alltid lika oprediktbara stil, saknas än mer. Det är alltså i ett lag som kommer behöva göra en 3-4 mål per match för att vinna.
En annan sak som jag tror kommer påverka Sens i negativ bemärkelse är att deras bäste back Kuba kommer att missa åtminstone början av slutspelet.
Speciellt dåligt för Sens PP där han spelar en viktig roll.

Pens kommer sakna Cooke och Kunitz, dessa är dock listade som day-to-day, samma med backen Orpik, men han ser ut att spela första matchen.

Jag tror på målrika matcher, men jag tror Pens vinner, i max 5 matcher. Dem har sån bredd på sin offensiv och defensiv (värvade Leopold i senaste transferfönstret) så jag tror inte att Ottawas statistik på Pens kommer spela någon roll här.

Tror dock vi kan casha på överspel, senast vann Pens med 4-1, gången innan det vann Sens med 6-2 och innan det vann Pens med 8-2. Känns målrikt och jag spelar nog Pens -1,5 idag, då jag tror dem kommer vilja flyga ur boxen hemma.

Malkin har vilat hel "försäsongen", får vi se en repris på förra året så går Pens minst till final i Öst.

Ottawas form kan vara lite missvisande då dem spelat 15 av de sista 20 på hemmaplan.

Man torskade dessutom 5/7 på dem sista 15 matcherna motstånd som tog sig till slutspel.

För övrigt så tror jag på favoriterna i matchserierna å PHX hemma idag, men vågar inte spela emot redhot wings.




train TJUUTJUUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2010-04-14 klockan 10:30.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 10:32   #11
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Jag tror att SJ avfärdar avs relativt enkelt med 4-1, men i det långa loppet tror jag absolut inte på dom och tror de åker ut nästa runda. Thornton, choker, Marleau, choker, Nabokov, choker och Heatley gör mest mål mot dåligt försvar.
Devils flyers kommer bli täta matcher och förmodligen målfattigt om nu Boucher är någotsånär stabil, kan nog gå till 7 matcher. Där jag ändå tror devils fixar det till slut.

"Detroit är Detroit" så är det faktiskt. De kommer lyfta sig ett snäpp till och Phoenix kommer göra det bra men har svårt och se att de ska räcka till. 4-2 Detroit.
Jag verkar ha helt annan uppfattning om Pens och tror de kommer vakna till liv nu i playoff, man har sett på slutet att det finns tecken på det och om Malkin och Fleury kan ta tag i sitt spel är de en kandidat till att vinna SC i mina ögon. 4-1 Pens.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 10:32   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av VinsomCash Visa inlägg
Spelar också Canadians at Capitals O6.0 @ 1.95.

Jag tror att Capitals kan mäkta med att göra sex mål själva i den här matchen. Halak i Habs mål är kall samtidigt som Ovie & Co. kommer ösa på utav bara helvete.
Håller med, 2 ojämna målvakter i Caps åxå, överspelet här känns som gjutet igenom hela matchserien, som dock bara blir 4 matcher då jag tror det blir en enkel resa för Caps.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 10:45   #13
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly Visa inlägg
Äntligen slutspel!

Såhär på förhand känns det väldigt ovisst när det gäller att sia vinnar ei kvällens matcher. Däremot så lockar överspel mellan Penguins-Senators och Underspel mellan Devils-Flyers såhär före jag tittat närmare på matcherna.

Edit:
Hos Betfair hittar jag Ö5.5 @ 2.04 på Penguins och Senators. Det lockar faktiskt.

U5.5 till 1.65 hos Betfair i Devils-Flyers... Glöm det
När det gäller över/under i Devils - Flyers tror jag nog det finns mest värde i O5 @ 1.833.
Brodeur har haft problem med Flyers denna säsongen, hans GAA ligger på 3.33 dessa matcher.
Dump-and-chase med mycket offensiva tacklingar är sättet man måste spela på mot ett lag med den defensiv som Devils har, och är det några som trivs med fysisk dump-and-chase så är det ju just Flyers.
Samtidigt så tror jag knappast att Boucher kommer spika igen i andra änden, så jag skulle nog säga att värdet ligger i över.
Ingen av de sex tidigare mötena lagen emellan har gått under fem mål denna säsong, dock endast två över..
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 10:49   #14
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
När det gäller över/under i Devils - Flyers tror jag nog det finns mest värde i O5 @ 1.833.
Brodeur har haft problem med Flyers denna säsongen, hans GAA ligger på 3.33 dessa matcher.
Dump-and-chase med mycket offensiva tacklingar är sättet man måste spela på mot ett lag med den defensiv som Devils har, och är det några som trivs med fysisk dump-and-chase så är det ju just Flyers.
Samtidigt så tror jag knappast att Boucher kommer spika igen i andra änden, så jag skulle nog säga att värdet ligger i över.
Ingen av de sex tidigare mötena lagen emellan har gått under fem mål denna säsong, dock endast två över..
O5 till 1.833 känns absolut spelvärt.

Lagt ett spel hittills idag.

Penguins - Senators O5.5 @ 2.08

Vi får se om det blir något mer på NHL inatt eller om jag avvaktar andra matcher. Om det blir något mer spel så hamnar det nog på Sharks men jag måste titta närmare på den..
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-14, 11:14   #15
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Jag är pensfan sen barnsben, så jag vet inte om jag ser 100% klart här, men jag tror Sens får det väldigt svårt.
Tufft blir det absolut för Sens. Men det spelet jag har på den matchupen är att Sens går vidare @ 4.10. Det tycker jag är ett klart överodds och har därför testat det med 1u.

Fortsätter Volchenkov och Phillips att helt neutralisera Crosbys kedja så tror jag Sens har en bra chans i denna serie.

Citat:
Ursprungligen postat av Post-Gazette
He had three assists in one 2009-10 regular-season meeting, but was held without a point in the other three games and had a collective plus-minus rating of minus-3.
Kan dock hålla med om att det är en chansning, men tycker helt klart att oddset på Sens är på tok för högt.

Jäkla kul att om det börjar bli lite drag i NHL-trådarna igen, förresten!
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td