Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-14, 08:45   #6
Geezer

Geezers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 463

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Känns inte det lite vågat? Vi har sett Sharks tidigare säsonger i slutspelet, samt "de stora" namnen (Nabokov, Thornton, Marleau och Heatley) spelat dåligt när det väl gällde i OS den här säsongen
Jag tror att värvningen att Heatley kan vara lite av skillnaden mellan ännu ett misslyckande och ett lyckat slutspel. Han var ändå Sens mest producerande spelare när de vann Eastern 2007. Men visst, det var tre år sedan nu.

Dessutom tror jag att hungern är för stor hos Sharks i denna match, och jag tycker inte Avs spel senaste halvan av säsongen räcker till för att lyckas mot Sharks. Hemmaplan har dessutom visat sig vara väldigt avgörande mellan dessa lag.
Avs har ju även skador på Duchene och Mueller, nu verkar det dock som Duchene spelar inatt. Men Mueller, som varit en av deras absolut bästa sedan han kom, ser ut att få stå över första matchen.

Dock ska man väll kanske aldrig underskatta loser-mentalitet, de har ju t.ex. Leksand visat gång på gång. Faran är ju om Avs får en tvåmåls ledning, då är jag tveksam till att Sharks kommer tillbaka.

Senast redigerad av Geezer den 2010-04-14 klockan 10:18.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat