Citat:
Ursprungligen postat av Geezer
Tror bolagen går på det du själv nämnt här. Detroit lär vara publics val, de har varit snuskigt bra efter OS och har ju en förmåga att prestera under slutspelet.
Tycker denna matchserie, plus den mellan Buffalo och Boston är de två som känns svårast att sia om just nu.
Har enbart spelat rak på Sharks i dagens matcher. Hade tänkt att avvakta till match två innan jag börjar spela på enskilda matcher.
Tror dock att Penguins får det tufft iår. Tycker de haft det väldigt svårt mot de bra lagen. Men eftersom jag redan har ett spel på att Senators ska gå vidare där, och man aldrig tycks kunna veta vilket humör Sens är på denna säsong, så blir det inget spel på Sens i natten match.
Men gillar denna statistik där:
- Senators are 9-2 in their last 11 vs. a team with a winning record.
- Senators are 4-1 in their last 5 games as an underdog of +151 to +200.
- Penguins are 0-4 in their last 4 vs. a team with a winning record.
- Senators are 14-5 in the last 19 meetings in Pittsburgh.
- Senators are 5-2 in the last 7 meetings.
- Road team is 7-3 in the last 10 meetings.
Dessutom har ju Crosby haft lite svårt att producera mot Sens iår med så, dock bör det helt klart vara ett minus med skadad på Kovalev.
|
Jag är pensfan sen barnsben, så jag vet inte om jag ser 100% klart här, men jag tror Sens får det väldigt svårt.
Elliott är helt oprövad i slutspelet, och jag , såsom flera andra jag läst om, rankar honom som en av dem sämsta målvakterna i slutspelet, och Pens lär sätta press på honom. Dessutom har Ottawas försvar inte övertygat direkt och nu är även Kubina borta. Ottawa är det lag som gick till slutspel med sämst målskillnad och mest insläppta mål (238)
Pens var näst sämst med (237)
Men då vet vi också att Fleury har 2 slutspel bakom sig, och spelade sitt livs hockey i slutspelet förra säsongen.
Alfie har varit kanon mot Pens tidigare, men har inte varit het i målprotokollet på slutet, inget mål på dem 7 sista matcherna trots att Ottawa gick 7-2-1 sista 10. (tyder dock på bredd)
I slutspelet kommer Kovalev med sin erfarenhet och alltid lika oprediktbara stil, saknas än mer. Det är alltså i ett lag som kommer behöva göra en 3-4 mål per match för att vinna.
En annan sak som jag tror kommer påverka Sens i negativ bemärkelse är att deras bäste back Kuba kommer att missa åtminstone början av slutspelet.
Speciellt dåligt för Sens PP där han spelar en viktig roll.
Pens kommer sakna Cooke och Kunitz, dessa är dock listade som day-to-day, samma med backen Orpik, men han ser ut att spela första matchen.
Jag tror på målrika matcher, men jag tror Pens vinner, i max 5 matcher. Dem har sån bredd på sin offensiv och defensiv (värvade Leopold i senaste transferfönstret) så jag tror inte att Ottawas statistik på Pens kommer spela någon roll här.
Tror dock vi kan casha på överspel, senast vann Pens med 4-1, gången innan det vann Sens med 6-2 och innan det vann Pens med 8-2. Känns målrikt och jag spelar nog Pens -1,5 idag, då jag tror dem kommer vilja flyga ur boxen hemma.
Malkin har vilat hel "försäsongen", får vi se en repris på förra året så går Pens minst till final i Öst.
Ottawas form kan vara lite missvisande då dem spelat 15 av de sista 20 på hemmaplan.
Man torskade dessutom 5/7 på dem sista 15 matcherna motstånd som tog sig till slutspel.
För övrigt så tror jag på favoriterna i matchserierna å PHX hemma idag, men vågar inte spela emot redhot wings.

train TJUUTJUUUUUU