Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-18, 09:14   #73
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

En svår omgång! Mycket jämna lopp, med genomgående rätt så bra hästar och kuskar.

Avd 1: 1 H.R. Arn är favorit, men hamnar inte den 3-4:e inner? Då blir det jobbigt att hinna fram ens på Open Stretch. Den har dessutom vilat i sex veckor. Sätter istället Royal Fighter som A-häst, helgarderar bakom med B-hästar och C-hästar.

Avd 2: Oerfarna nyblivna 4-åringar är inte så lätt att få ordning på. Reckless är kanske bästa hästen, men är väl hårt streckad. Tar med 1-4-6-7 också.

Avd 3: Alla pratar om Montgomery Hill som gjort honom till favorit i ett mycket jämnt spelat lopp. Jag är inte så övertygad om att han räcker till idag. Sätter istället Politiken som A-häst efter dennes fina insats senast. Se upp med Neo Holmsminde som jag jagat ett tag nu. Den har fått ett bra spår. Solvato kommer med på nåder då det är hemmabana och rätt distans.

Avd 4: Favoriten har fått spår 8, och det är inte så många V75-lopp som vinns därifrån på Åby. Här får man strecka på en del. Visual Contact eller Breezer känns t.ex. inte alls omöjliga.

Avd 5: Fortune Again har blivit mycket stor favorit i ett stolopp med tillägg, där det brukar kunna skrälla. Cheiron Tooma känns ganska tidig, och Deli Deli gjorde ett mycket bra lopp senast. Se upp med dem.

Avd 6: Alla funderar över hur Claes Boko från spår 8 skall kunna besegra Nougat Ås från spår 2. Svaret är att det kan han bara om han drar på sig mjölksyra i starten, och då vinner han inte loppet. Jag spikar Nougat Ås.

Avd 7: Lovelock som senast vann ett mediokert lopp av lunchkaraktär har gjorts till favorit. Nimbus CD från spår 11 är andrahandare. Rooibos, Goops andrahäst som inte vunnit sedan en start på Årjäng i somras är tredjehandare. Tack för det, Kazire de Bob blir min A-häst. Tycker man skall se upp med Thats My Pal som provat distansen en gång tidigare då de vann från spår 8. Erik upp nu på en Goophäst med bra spår, jag gissar att Erik kommer göra sitt yttersta för att visa hur man skall köra häst.