Ämne: Tennis 2014
Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-22, 01:38   #12
iniestaone

iniestaones avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Visst är det trevligt när man bara hittar en tusenlapp sådär? :-) Rosor till tösen och sardiner till katten!
Får bli tulpaner för det är hon van vid att få på sin födelsedag :>

-

2014-01-22 02:30Aus OpenRadwanska vs Azarenka ÖVER Ö 20 FT 1000 1.980

Jag tänkte dissekera Radwanska - Azarenka. Jag tror att det är ett stort misstag att spela på Radwanska med handikapp, den enda linan jag kan tänka mig är någorlunda spelbar är 5 games och jag tror inte att det är ett bra spel då Azarenka lär krossa henne i ett set och ett kanske blir jämnt. Då går inte linan in, för att den ska gå in så måste Radwanska ta ett set och gör hon det så kommer Azarenka krossa henne i ett tredje.

De möttes i Aus Open för 2 år sen och då vann Radwanska första set med 7-6 och blev sedan krossad med 0-6 2-6. Något liknande tror jag att vi kan se i natt.

Ett spel som däremot är bra är över 20 games i matchen, det finns inte en chans (nåja..) att Radwanska ska vinna med mindre än 20 games och därför bör man välja överspelet istället för handikapplinan.

Azarenka har vuxit sig in i turnerningen, mot Larsson hade hon hela 32 unforced errors, sedan följde 18 respektive 13 mot Zahlavova-Strycova och Meusburger och 20 mot Stephens, men hon felade en del där för att hon var så avslappnad och det var så självklart att hon skulle vinna efter att en matchbild etablerats (slutade 6-3 6-2).

En annan sak som talar för ett överspel är att Radwanska har servat bättre och bättre i Aus Open, match för match, då hon i sin första match mot Putintseva (2-1) fick in 59% av sina förstaservar. I sin senaste match blev det 73% mot Muguruza som hon bara förlorade 4 games mot.

Radwanskas styrka ligger i hennes returer och förmåga att slå tillbaka bollar men i årets upplaga av Australian Open har hon slagit fler winners än Azarenka i de tre första matcherna.

Vet att denna rek är sen och det är snart spelstopp men det tog mig tid att bestämma mig för detta.

Edit: fantastisk seger för Cibulkova mot Halep med 6-3 6-0, vilken tennis hon spelar just nu! Det har verkligen gått att tjäna pengar på henne detta året i Aus Open då bolagen underskattat henne gång på gång. Ska bli intressant och spela på semin!

Edit 2 (efter matchen): Snacka om att jag var fel ute i min analys, Radwa spelar helt makalöst bra i första set och vinner 6-1, lite skakigare i andra och förlorar med 5-7 och förnedrar Vika med 6-0 i tredje. Ska se på Nadals match och efter det analysera denna matchen för att ge ett så bra spel som möjligt inför Cibulkova - Radwanska. Överspelet satt förvisso men det spelar egentligen inte så stor roll när reken sög.

Nattens andra spel, Yang - Sock, är uppskjutet pga regn i Maui.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av iniestaone den 2014-01-22 klockan 04:54.
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat