Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-20, 15:54   #1
 
iniestaones avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Tennis 2014


Hej.

Jag heter URBANARTS89 på Flashback, för er som hänger där. Blev bannad tidigt i morse för en trivial betting sak och på grund av de oerhört äckliga moderatorerna så kommer jag reka tennis på Sharps nu istället för FB.

Lite om mig då; jag är 24 år gammal, bor i Malmö med min flickvän och vår katt, pluggar kriminologi och ser på sport många timmar om dygnet. Framförallt tennis, som jag följt sen jag var en liten unge. Det är där jag tjänar mina pengar, spelar också ofta på fotboll men för enkelhetens skull så ska denna speldagbok bara handla om tennis.

Inför säsongen 2014 så har jag valt att prova flat betting med 1000:- insats. Jag fortsätter med det tills vidare.

Mitt spreadsheet hittar ni här

http://www.spreadsheet.se/tennis-2014

och i min signatur.

Så, det var det. Nu till nattens spel:

2014-01-21 01:00Aus OpenLi vs Pennetta +1.5 Set FT 1000 2.230


Jag är jättesugen på att lägga ett rakt spel på Pennettta men efter att ha sett henne spela mot Kerber så vågar jag inte, hon var helt fantastisk i första set och spelade grandslamvinnande tennis, men sen sjönk hon rejält. Hon vann matchen, men det var bara i första set som hon briljerade. Jag tror att vi kan vänta oss en liknande insats här, Li kommer antagligen att vinna denna matchen men det blir med 2-1 i så fall för Pennetta kommer spela bra tennis i ett set.

2014-01-21 04:30Aus OpenBerdych vs Ferrer UNDER U 9.5 FT 1000 2.620


2014-01-21 04:30Aus OpenBerdych vs Ferrer -3 FT 1000 2.080


När dessa två spelarna möts så brukar det bli jämna matcher. De möttes två gånger under 2013 och första set slutade med en 6-4 vinst var. Men allt står inte rätt till i år med Ferrer, han spelar dålig tennis och slår många fler errors än vad vi är vana att se. Berdych har å andra sidan spelat felfritt i Aus Open, ännu har han inte satts på prov på riktigt och jag tror inte att han kommer att göra det här heller. Ferrer är inte sig själv och går inte att lita på just nu.

Det var allt för i natt, men imorgon börjar tre challengers och då blir det cirka 15-20 spel.

Lycka till, ni som ryggar!

edit: går det bra om jag skriver spelen i textform istället för BB-kod? Blir jobbigt för mig varje gång en turnering startar och jag spelar +10 matcher, då måste jag lägga till matcherna i två spreads och det är hur drygt som helst.

edit 2: ser nu att jag borde läst tråden LÄS INNAN DU SKAPAR DIN EGNA SPELDAGBOK innan jag faktiskt skapade den. Hoppas Mod kan ändra titeln åt mig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pettzon2 (+1), Sprite (+2), Tomte (+2), zimzelen (+50), bettingmaster (+5), LillaKatten (+2), fireas (+5), fireas (+5)

Senast redigerad av iniestaone den 2014-01-20 klockan 15:59.
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-20, 16:03   #2
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul med mer tennisrekar.

Jättebra om du orkar med koden, mycket enklare att rygga då.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-20, 16:22   #3
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Skoj med tennisrekar! Har stort intresse men för att plussa maximalt spelar jag bara handboll men ryggar ibland andra på tennis och andra sporter.

Snyggt spreadsheet, blir dock mer trovärdigt om du låser alla spel förrutom livespelen. Då slipper du allt ifrågasättande. Jag lägger själv spelen, kollar så allt blev rätt och sen ändrar jag och låser.

Angående sheetet, starta upp ett nytt här på sharps bara så blir det betydligt lättare för oss som vill rygga plus att dina stats står under ditt användarnamn på samtliga inlägg

Jag tror faktiskt Berdych - Ferrer under 9,5 i första set är ett riktigt bra spel. Berdych har som du säger spelat helt rätt genom hela turneringen och varit på topp. Ferrer har en tendens att vara segstartad och börjar Berdych serva är det jätteläge för under 9,5 i första!

Skriv gärna i dina spel när du lägger in dem på vilket bolag du får oddsen så blir det lättare att rygga. Lycka till!
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-20, 16:25   #4
 
iniestaones avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Skoj med tennisrekar! Har stort intresse men för att plussa maximalt spelar jag bara handboll men ryggar ibland andra på tennis och andra sporter.

Snyggt spreadsheet, blir dock mer trovärdigt om du låser alla spel förrutom livespelen. Då slipper du allt ifrågasättande. Jag lägger själv spelen, kollar så allt blev rätt och sen ändrar jag och låser.

Angående sheetet, starta upp ett nytt här på sharps bara så blir det betydligt lättare för oss som vill rygga plus att dina stats står under ditt användarnamn på samtliga inlägg

Jag tror faktiskt Berdych - Ferrer under 9,5 i första set är ett riktigt bra spel. Berdych har som du säger spelat helt rätt genom hela turneringen och varit på topp. Ferrer har en tendens att vara segstartad och börjar Berdych serva är det jätteläge för under 9,5 i första!

Skriv gärna i dina spel när du lägger in dem på vilket bolag du får oddsen så blir det lättare att rygga. Lycka till!
Grejen med att jag inte låser mitt spread på spreadsheet.se är att 1) jag är van vid att skriva ut spelen på Flashback där de stannar för evigt och alla där litar på mig så mycket, och 2) att jag spelar på så många matcher att det lätt bli fel och jag måste göra om allting. Hänt mig flera gånger, för inte så länge sedan hade jag ca 40 spel i spreaden när jag la in ett tiotal nya och på "insats" i Puig - Vesnina skrev jag "1" istället för "1000" och låste. Så då blev det att göra om allting. Orkar inte med sånt helt enkelt. Men om ni inte klarar er utan det så får jag väl ta mer tid på mig och låsa spelen.

Men ja, jag har startat ett sheet här på Sharps med. Ska börja skriva ut bolagen jag spelar också!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)

Senast redigerad av iniestaone den 2014-01-20 klockan 16:27.
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-20, 16:56   #5
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skoj! Lycka till!
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 07:42   #6
 
iniestaones avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Så, ett bra tillfälle att summera natten:

Pennetta spelade dåligt som fan, men även om hon spelat på sin högstanivå så är jag osäker på om det hade räckt till ett set. Li var helt fantastisk igår, har ingen ursäkt till att det spelet gick snett, hon var för bra helt enkelt.

Berdych, däremot, började serva i första set och det var upplagt för under 9.5 games redan då, men han bröt nämligen två gånger och vann med 6-1. Fint spel, samt att -3 på Berdych satt även den.

Dagens alla spel kommer jag lägga upp allteftersom, men en bra singel är Cecchinato som möter Muller.

Jag skrev om den här https://www.sharps.se/rekar-speltips/...eilbronn-53734
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbannat (+1), Sprite (+2)
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 13:44   #7
 
iniestaones avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Blev inte så många spel idag som jag trodde men här kommer en till:

2014-01-21 17:00BucaramangaSchwartzman vs Garin ÖVER Ö 21 FT 1000 1.890


Två jättetalangfulla clay courters möts här, trots att Schwartzman bara är 21 år så är han redan mycket mer rutinerad än Garin som är blott 17. Jag tror att detta blir en seg match med många errors, Schwartzman har bara spelat en match i år och Garin har inte spelat alls. Detta blir en match med många slag från baslinjen som inte lär mynna ut i särskilt många winners utan mest, som sagt, errors.


Har också spelat på Cibulkova men kan knappt hålla ögonen öppna! Ska gå och sova några timmar och sen skriver jag mer.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 21:47   #8
 
iniestaones avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Ett bra överspel klockan 04:30 finns i Maui mellan Yang och Sock. Även detta kommer bli en tråkig match mellan två bra returners som båda saknar en riktig förmåga att slå winners.

Jag tycker att Sock är för stor favorit också men 1-2 låter jag bli.

2014-01-22 04:30MauiYang vs Sock ÖVER Ö 20.5 FT 1000 1.830
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 22:14   #9
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Är du helt säker på att du förlorade dagens rek på Expekt? I deras tennisregler står nu:

1. Matchspel
För att vad på en tennismatch ska anses giltigt måste matchen avslutas. Om matchen inte avslutas kommer alla spel att strykas om inget annat anges. Om en av spelarna inte kommer till spel och matchen därför vinns på walk-over är vadet ogiltigt. Vad gäller tills matchen spelats, oavsett om det skjutits upp mer än 36 timmar, förutsatt att den inte stryks permanent.


Om jag vore du skulle jag logga in och kolla om du inte fått pengarna tillbaka :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 22:24   #10
 
iniestaones avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Är du helt säker på att du förlorade dagens rek på Expekt? I deras tennisregler står nu:

1. Matchspel
För att vad på en tennismatch ska anses giltigt måste matchen avslutas. Om matchen inte avslutas kommer alla spel att strykas om inget annat anges. Om en av spelarna inte kommer till spel och matchen därför vinns på walk-over är vadet ogiltigt. Vad gäller tills matchen spelats, oavsett om det skjutits upp mer än 36 timmar, förutsatt att den inte stryks permanent.


Om jag vore du skulle jag logga in och kolla om du inte fått pengarna tillbaka :-)
Herregud!! Fick error när jag skulle in på sidan under dagen och somnade till slut, hade glömt bort det nu när jag vaknat och mycket riktigt är spelet voidat! Detta måste vara jävligt nytt!

Void är det, ja!

edit: hur gör man för att ens stats ska synas under ens namn till vänster om inläggen?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av iniestaone den 2014-01-21 klockan 22:27.
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-21, 22:36   #11
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iniestaone Visa inlägg
Herregud!! Fick error när jag skulle in på sidan under dagen och somnade till slut, hade glömt bort det nu när jag vaknat och mycket riktigt är spelet voidat! Detta måste vara jävligt nytt!

Void är det, ja!

edit: hur gör man för att ens stats ska synas under ens namn till vänster om inläggen?
Visst är det trevligt när man bara hittar en tusenlapp sådär? :-) Rosor till tösen och sardiner till katten!
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 00:38   #12
 
iniestaones avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Visst är det trevligt när man bara hittar en tusenlapp sådär? :-) Rosor till tösen och sardiner till katten!
Får bli tulpaner för det är hon van vid att få på sin födelsedag :>

-

2014-01-22 02:30Aus OpenRadwanska vs Azarenka ÖVER Ö 20 FT 1000 1.980


Jag tänkte dissekera Radwanska - Azarenka. Jag tror att det är ett stort misstag att spela på Radwanska med handikapp, den enda linan jag kan tänka mig är någorlunda spelbar är 5 games och jag tror inte att det är ett bra spel då Azarenka lär krossa henne i ett set och ett kanske blir jämnt. Då går inte linan in, för att den ska gå in så måste Radwanska ta ett set och gör hon det så kommer Azarenka krossa henne i ett tredje.

De möttes i Aus Open för 2 år sen och då vann Radwanska första set med 7-6 och blev sedan krossad med 0-6 2-6. Något liknande tror jag att vi kan se i natt.

Ett spel som däremot är bra är över 20 games i matchen, det finns inte en chans (nåja..) att Radwanska ska vinna med mindre än 20 games och därför bör man välja överspelet istället för handikapplinan.

Azarenka har vuxit sig in i turnerningen, mot Larsson hade hon hela 32 unforced errors, sedan följde 18 respektive 13 mot Zahlavova-Strycova och Meusburger och 20 mot Stephens, men hon felade en del där för att hon var så avslappnad och det var så självklart att hon skulle vinna efter att en matchbild etablerats (slutade 6-3 6-2).

En annan sak som talar för ett överspel är att Radwanska har servat bättre och bättre i Aus Open, match för match, då hon i sin första match mot Putintseva (2-1) fick in 59% av sina förstaservar. I sin senaste match blev det 73% mot Muguruza som hon bara förlorade 4 games mot.

Radwanskas styrka ligger i hennes returer och förmåga att slå tillbaka bollar men i årets upplaga av Australian Open har hon slagit fler winners än Azarenka i de tre första matcherna.

Vet att denna rek är sen och det är snart spelstopp men det tog mig tid att bestämma mig för detta.

Edit: fantastisk seger för Cibulkova mot Halep med 6-3 6-0, vilken tennis hon spelar just nu! Det har verkligen gått att tjäna pengar på henne detta året i Aus Open då bolagen underskattat henne gång på gång. Ska bli intressant och spela på semin!

Edit 2 (efter matchen): Snacka om att jag var fel ute i min analys, Radwa spelar helt makalöst bra i första set och vinner 6-1, lite skakigare i andra och förlorar med 5-7 och förnedrar Vika med 6-0 i tredje. Ska se på Nadals match och efter det analysera denna matchen för att ge ett så bra spel som möjligt inför Cibulkova - Radwanska. Överspelet satt förvisso men det spelar egentligen inte så stor roll när reken sög.

Nattens andra spel, Yang - Sock, är uppskjutet pga regn i Maui.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av iniestaone den 2014-01-22 klockan 03:54.
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 07:55   #13
 
iniestaones avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Sock gav upp mot Yang, spelet voidat.

Jag har ett par spel idag, det bästa är nog

2014-01-22 14:30HeilbronnMertl vs Berrer 2 FT 1000 1.530


Jag skrev en fullständig rek här https://www.sharps.se/rekar-speltips/...eilbronn-81644

-
2014-01-22 10:00HeilbronnBeck vs Huta-Galung ÖVER Ö 22.5 FT 1000 1.830


Här möts två stora servare, Beck är favorit då Heilbronn betyder mer för honom rent sentimentalt; han spelar hemma och har spelat final tidigare (2009) men annars är det två jämna spelare som möts och som liknar varandra i spelet. De är båda långa och servar bra. Detta lär bli en lång match mellan två spelare som förlorat 3 respektive 2 matcher i rad. Huta-Galung är rankad 100, 87 platser före Beck.

Kommer fler sen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 08:28   #14
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Loggade in idag efter några månaders uppehåll med tanken att fokusera mer på tennis.

Kul att en annan malmöbo på 24 år fokuserar sig på tennis i denna tråd. Kommer att följas och ett stort lycka till!

Trade:ar du också eller det "regular bets" som gäller?

Senast redigerad av fireas den 2014-01-22 klockan 10:10.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 10:17   #15
 
iniestaones avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 37
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fireas Visa inlägg
Loggade in idag efter några månaders uppehåll med tanken att fokusera mer på tennis.

Kul att en annan malmöbo på 24 år fokuserar sig på tennis i denna tråd. Kommer att följas och ett stort lycka till!

Trade:ar du också eller det "regular bets" som gäller?
Haha nice! Jag kör bara regular bets.

Tittar på Beck - Huta-Galung nu, missade första två sets pga skolan men överspelet är inne, sjukt synd att jag inte vågade lägga pengar på H-G. Han har Beck helt ur balans, smashade sönder sitt andra racket precis

edit: I brist på annat så har även Kavcic tagit sig till Heilbronn och jag förstår inte riktigt varför han spelar där istället för Bucaramanga men han är spelvärd idag mot Panfil. NordicBet gav tidigare under dagen 1.62 men det missade jag, de har sänkt till 1.50 som är det högst man kan få och ges bl.a. på Pinnen och Unibet med. Spelvärt för er som inte kan spela handikappspelen som finns på NordicBet och MarathonBet. Jag tror att han kommer vinna detta enkelt, han har haft 6 dagar att förbereda sig sen han slogs ut i A.O av Federer.

Enligt honom själv har han tränat hårt de senaste 3 dagarna för att vara redo för denna match. Panfil saknar skillsen för att göra något här, oddset kanske är så högt på Kavcic för att bolagen tror att Panfils bragd i Hopman Cup där han vann mot Seppi (som gav upp i andra) och Raonic men det är Hopman Cup, vilket är något av en uppvisningsturnering. Kavcic vinner detta lätt och jag tror att han gör det med över 3 games så jag spelar

2014-01-22 14:30HeilbronnPanfil vs Kavcic -3 FT 1000 1.900
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av iniestaone den 2014-01-22 klockan 10:49.
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td