Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-05, 11:51   #12
sheriffen78

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Tycker det finns ett par bra svenska medaljchanser som inte är "tippade" på Medaljplats. Har inte hunint undersöka oddsen på dessa ännu. Känner bara att jag "måste" notera dessa innan jag glömmer.

Skidskyttestafett Herrar. Vi har 3 killar som är stabila, den fjärde är ett orosmoln. Senaste Världscupen såg vi bevis på detta, 15:e plats efter 1:a streckan. Uppåkning till plats 2 efter kanonskytte av övriga. Tycker vi ska kunna vara med och slåss om en Bronspeng här. Sen så kan man även hålla koll på killarna i de individuella starterna, vi har ju sett att de "slår" till ibland med oväntade framgångar.

Slalom Herrar, Vi har 3 topp-10 aspiranter här, Larsson, Myhrer & Hargin. Då slalomen varit ruskigt jämn i år med flera olika åkare på pallen så har alla dessa chans på pallplats om de har en bra dag. Skulle ändå bedöma chansen till en medalj för någon Svensk till 1 på 3.

Sen har vi ett par killar i "de ovanliga" sporterna, Victor Öhrling & Henrik Harlot som skall kunna blanda sig i striden i sina sporter. Har inte hunnit gå igenom dem och deras motståndare, men har "noterat" deras namn i min lista med Medaljchanser.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat