Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-05, 12:39   #11
bingotant
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Haha, du tror jag jobbar på Svenska Spel.. som sagt du är inte lite konspiratorisk.

Du utgår från att Melodifestivalen är till för att spelas på, men majoriten tittar för nöjes skull och vill behålla ovissheten in i det sista, precis som produktionen vill. Jag skulle bli mycket förvånad om Svenska Spel hade röstningssiffrorna, varför skulle dom ha det? Självklart finns det några inom produktionen som har tillgång till röstningssiffrorna, men det är nog inte många, även om det är för många för Svenska Spel att erbjuda livespel. Men jag förstår inte hur Svenska Spel blir boven i det fallet, det va ju dom som blev utsatta.

Angående röstningssifforna fungerar det på samma sätt i t.ex. X-factor UK som omsätter mångdubbelt vad Melodifestivalen gör, där bookies kan ta rätt stora pengar trots att produktionen har tillgång till röstningssiffror. Alla siffror redovisas precis som i Melodifestivalen efter tävlingen är avslutad, precis som Eurovision. Idol i TV4 redovisar aldrig siffrorna, det känns lite tveksamt, men det är en marknad där det är väldigt begränsade spelmöjligheter.

Jag förstår inte med din inställning hur du någonsin skulle kunna lita på SVT och Svenska Spel, för är Melodifestivalen riggad så kan SVT skriva det antal röster hur dom vill på bit papper, men då skulle du vara nöjd? Förstår du vilket förtroendetapp det skulle vara? Bara för att hustla spelare? Jag förstår heller inte varför du spelar (spelade?) på Melodifestivalen då tillvägagångssättet för röstningen varit den samma så länge jag spelat på den iaf, 7-8 år.

Hur ska medarbetare på Svenska Spel som du skriver få en "trolig löneökning på många hundra tusen"? Går knappt att spela några pengar hos andra än Svenska Spel. Bet365 och Willhill tar några tusen till even odds om du har bra konton.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat