Citat:
Ursprungligen postat av tornado
Kan du recensera den sedan tack. Ngn annan som läst den? Vad är det allra bästa/ sämsta med den? Tack
|
Jag har inte läst hela, av förklarliga skäl...den är 310 sidor fyllda med statistik och siffror =)
Måste säga att jag har ofta lite svårt att veta hur jag ska applicera infon på mitt spel. Det känns som att boken till 75% består av sådant som jag anser överflödigt. Men det finns givetvis många guldklimpar. Spårstatistiken är väl kanske den mest relevanta delen om du frågar mig. Det finns utförlig statistik för alla distanser, klasser och startmetoder och där kan man lätt på förhand få veta vilka favoriter som har toppchans eller dålig chans. Spårstatistiken stämmer väldigt bra och är byggd på alla lopp i V75:s historia.
En annan del jag uppskattade enormt var delen om ålder. Där finns statistik över hur gamla de vinnande hästarna oftast är i specifika lopp. Där blir det snabbt tydligt hur extremt överspelade unga hästar är när de möter äldre.
Tycker även att delen gällande vilken volt som oftast innehar vinnaren i specifika lopp är träffsäker.