Citat:
Ursprungligen postat av almen
Viroid,
Det är väl ändå just det att pengarna redan är fördelade i varje bokslut som är det stora felet, ser du verkligen inte det? Det kan man väl ändå inte bara konstatera och nöja sig med? Eller?
Vad ATG skulle ha sett till är att minst 90 % av spelargruppens pengar skulle ha kommit tillbaka till just den gruppen årligen. Precis som svenska spel gör.
Det finns flera saker ATG kunde ha gjort för att återföra pengarna till spelarna, men inget sämre och mer oetiskt än det man valt att göra. ATG har valt att blåsa sin kundkrets! Livligt påhejade av de som istället fått ta del av pengarna.
För detta finns inget försvar eller några bortförklaringar! Det är det där med att se skillnaden på "mitt och ditt" som ATG och deras intressegrupper inte klarar av.
|
Jag är inte så upprörd som andra över det här, för det har klart och tydligt stått med i ATG:s årsredovisning år efter år. Ingenting har mörkats det minsta lilla, som man gör med t.ex. kupongavgiften hos ombuden eller intäkterna för Live-abonnemang (och utlandsavtalen).
Revisorer, lotteriinspektionen, staten och ST har alla godkänt det hela, och förvisso har frågan väckts ibland av spelare genom åren, men det brukar drunkna i kravet på barfotainfo, jänkarvagnsinfo eller vad om är på tapeten just då.
Jag tycker det är ett högst berättigat krav från spelarhåll att man slutar lägga rabarber på de där pengarna, men att retroaktivt börja härja ser jag som lika meningsfullt som att riva upp ett måldomarbeslut från 2004 eller liknande. Lagt kort måste få ligga, det finns nya kort som känns mer angelägna att diskutera.