Citat:
Ursprungligen postat av hatten1
Viroid: Det står ingenstans överhuvudtaget vad som händer med Öresfonden hos ATG.
Eller har jag missat det helt? Kan du påvisa var det står hur medlen används?
Men intressant vad du säger om pengarna från atg-live och kupongavgifter, det får jag börja gräva i nästa vecka om inga jackpots tar upp min tid :-)
|
Om du tittar i årsredovisningen för 2012 på sidan 40 så ser du där hur det tas upp som en vanlig intäkt i resultaträkningen i samma kontoklass som spelintöäkterna. Det görs ingen avsättning av dessa pengar sedan, utan man räknar ned det hela till ett resultat. Det resultatet balanseras sedan på sidan 43 i balansräkningen mot det man kallar hästsportens fond. Hästsportens fond är Gert Lindbergs påfund och är överskott man lagt undan sedan 1974 och framåt. Många lystna blickar har kastats på de där pengarna nästan varje år, men de senaste åren tror jag man varit glad över att det funnits något sparat på kistbotten för att slippa panikbesparingar.
Däremot är det oerhört svårt att någonstans i resultaträkningen eller dess tillhörande noter hitta något om pengarna från kupongavgifterna eller LIVE-abonnemangen. På något sätt har man trollat in dem pengarna i några andra poster där de är svåra att särskilja.