Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-16, 13:53   #6
almen
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 57
Sharp$: 1083
Standard

Migge, jag såg inte din utmärkta sammanfattning med anledning av rapportinslaget förrän efter jag postat mitt inlägg. Det är uppmuntrande att fler av oss är snabbt uppmärksamma på ATG och ST´s ”fulspel” var helst det visar sig.

Det är beklämmande att ATG/ST försöker påverka politiska beslutsfattare – som knappast kan förväntas ha någon djupare kunskap om bookmaking – med rena fantasisiffror. Samtidigt vilseleder man även alla de aktiva inom travsporten som inte heller har någon erfarenhet av spelbolag.

Detta är ju en klassisk strategi. Att skylla ifrån sig och utse syndabockar för sina egna felbeslut. Att försöka flytta uppmärksamheten från det verkliga problemet - som åtminstone ”alla” spelare ser - är självklart avsikten.

ATG trasslar allt oftare in sig i motsägelser om sakers tillstånd. Hatten har kunnat visa det vid allt fler tillfällen. Desto mer felaktigheter vi hittar desto trassligare blir det för ATG. En naturlig följd när man försöker ljuga sig fram. Vi ska fortsätta att stressa dem tills de gör om och gör rätt. Det är det bästa utfallet för hästsporten och spelarna - men givetvis inte för sydaffe och några i ATG-huset.

PS!
Jag ser här ovan att det tyvärr finns några som uttalar sig tvärsäkert utan att - som det ser ut som - ha någon erfarenhet av spel hos bookmakers. Tråkigt, men ett förslag; räkna själva ut och återkom gärna med vad ni själva kommer fram till omsätts på svenskt trav hos utländska spelbolag. //DS!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), boored (+20), sandro (+5)
almen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat