Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-21, 08:51   #4
korpo
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5725
Standard

Micke Nybrink

Nybrink: Är som en Bolt på medeldistans


Först måste dimridåer skingras.

Om Tintin går barfota och Björn plussar har vi en sund spik.

Sen vore det bra om Melander kunde lämna besked.

Nej, han får fasen inte göra en Iceland.


I love the smell of jackpot in the morning, i alla fall i soluppgången en lördag med ett fullt magasin på kontot. Sen återstår det att se om jag är krigsromantiker även klockan fem. Men det här är i alla fall det bästa jag vet, trots att livet som spelare är djupt orättvist.

En miljon är jag väl värd – för lång och trogen tjänst? Vad vore travet utan kossor som mig? Ett skämt.

Vill ha klara besked

  V75-1: Rico Follo kan troligen svara ut Chapeau sida vid sida. Svante Båth säger att han inte ger Johan Untersteiner körorder men det låter också som han (klokt nog) vill vara snäll mot hästen i silverdebuten. 70/30 att Johan släpper/svarar? Chapeau har toppchans i front, jag fattar det. Men O.U.Glide – satan som hon gick senast. Tyvärr pratar Stefan Melander om att läget är dåligt och att det därför kan bli skor och öppet huvudlag; man kastar geväret. Han vet inte säkert. Pretty please, vi vill ha klara besked där, inget svammel, för oss är det ingen lek. Hur svårt kan det vara?

  V75-2: Jättefint stolopp och jag får för mig att Oops Trot kan vinna. Hon har gått bra i skymundan i år och Adielsson från springspår... Japp, smack – till spets, även om hon är lite knepig i voltstart. Stirling Allstar var en hjältinna senast. Att hon pallade.

V75-3: Amaru Boko är förstås förmodligen stenklar. Jag är inte dum. Men det är tre varv nu och inte precis springspår.

Usain Bolt på 800 meter mot bra löpare? Så känns det. Låter de Usain promenera i ledningen gör han om det här till ett 200- meterslopp. Eller så visar sig Amaru vara otäck när han får spara speeden till 200 kvar?

Labero Broline var galet bra senast, den kurvan han gick var rena spelsignalen nu. Och Montgomery Gel kanske inte fattar att han gör gulddebut?

 V75-4: Tintin tjatade jag om senast, spikade men kovände när Björn Goop låg lägre än en trottoarkant. Skor, dåligt fäste och oanvänd högertöm blev summeringen. Nu säger pappa Olle att man siktar på barfota. Såja. Jag kan lova att det är klassblandning, Tintin vinner lätt om han är i form och går barfota. Gissa om jag ska lyssna på Björnkollen (atg.se) i kväll?

Skottsäker väst i sista

  V75-5: Vassa kallblod , roligt att spela på. Stamping är den av de bästa som har form. Bra chans. Men jag varnar för snabbe norsken Rokne Eld som har två lopp i kroppen och satt fast med allt sparat senast. Förra året stod han i fem gånger när han mötte Tekno Odin, låt vara 20 meter före.

  V75-6: Svårt men jag har tjuvtittat i arkivet och hoppas slinka på fem streck. Kebnekajse leder med Mister Miles i hälarna. Hinner Finish Future fram eller kliver Kontio på tidigt? Har hänt... R.K.Princess och Poisson lurar i kön.

  V75-7: Två urstarka och 2 640 meter känns som skottsäker väst.

Castor Boko har varit årets utropstecken på Solvalla. Jäklar vilken kuse det är. Rooibos har kondisen som vapen och Björn Goop är medveten om det. Kör tidigt kanske?

Micke Nybrinks chanssystem

V75-1: 11–2 (res 6–1)

V75-2: 6–10–14–13 (res 1–12)

V75-3: 8–5–12 (res 4–7)

V75-4: 4 Tintin (res 5–8)

V75-5: 11–3–1–15–10–2 (res 14–8)

V75-6: 10–1–6–8–12 (res 9–4)

V75-7: 9–10 (res 5–2)

1 440 rader/720 kronor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat