Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-21, 07:58   #1
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Diverse inför V75.


Lägger det i en egen tråd så blir V75 tråden lite "renare".


Aftonbladets krönika med Stig H.



Ride the Lightning gjorde det bra på Solvalla i onsdags när hon vann på V86.

Jag har inte så mycket starthästar för tillfället, men de som är igång går bra.

På lördag startar vi faktiskt rätt så många på Gävle. Någon kanske kan få till det.

Chapeau (V75-1) har fått ett bra läge nu. Det är rätt distans också. Så det ser bra ut. Finns inte så mycket att gnälla på överhuvudtaget. Han bör räknas även om det finns en risk att han inte kommer förbi Rico Follo. Den öppnade väldigt bra senast. Men Chapaeu är snabb han också. Vi får hoppas.

Oops Trot (V75-2) kanske det inte ser ut som om hon ska kunna vinna men hon står bra inne i loppet och har ett bra spår. Hon måste ha en liten chans i alla fall. Tycker att det har strulat mycket för henne hittills.

Lotus Elan (V75-1) känns fortsatt fin. Går bra varje gång men har svårt att vinna på V75. Idealdistans . Kan få ett fint lopp då han är startsnabb. Tycker inte att han är helt borta.

Kaka A.T. (V75-3) får prova på en lång distans nu. Får se hur det utvecklar sig. Han har bevisligen haft svårt att räcka till i klassen. Får jaga en vettig placering igen.

Elit Sjöhammar (V75-4) var ute i ett billigt gäng senast men har ändå höjt sig lite. Nu har han ett dåligt läge mot betydligt bättre motstånd. Tar man med fyra, fem stycken kan han vara en av dem.

Global Oasis (V75-6) har gått bra i förhållandevis tuffa motstånd. Ser ut att hålla samma form. Tuffare hästar nu när det är V75 och hon möter hingstar. Kan vara storrysare om hon får det smyglopp hon behöver och chansen som hon ska.
.

Stig H Johansson

Fakta


Stig H:s V75-system

V75-1: 2–1–6–4–5 (11–10)

V75-2: 14–13–10–6 (12–9)

V75-3: 8–5–7–1 (12–9)

V75-4: 4 Tintin (2–5)

V75-5: 14–15–11 (1–7)

V75-6: 10–6–4–9–3 (1–8)

V75-7: 2 Verymuchkiss Karsk (9–10)

1 200 rader/600 kronor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1), alle (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 08:02   #2
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

V75 intervjuer från Aftonbladet.


V75-1

1 Rico Follo (Johan Untersteiner) var jättefin senast då han äntligen fick utdelning på sin fina form. Allt verkar bra även efteråt och det ska bli intressant att se vad han kan göra när han nu kliver upp en klass. Läget passar perfekt och härifrån kan Johan välja om han vill prova för spets eller smyga med. Ser ut som en vettig platschans, säger Svante Båth.

2 Chapeau (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om i sin krönika om V75. Den krönikan läser ni i dagens Sportbladet.

3 Fredrik Laday (Henrik Svensson) tränar bra och har bra form, tror jag i alla fall. Han var lite sämre senast men då var banan sämre och han fick ett opassande lopp. Får han smyga med så springer de inte ifrån honom men det kanske blir tufft att räcka på V75 i ett svårt lopp, säger Henrik.

4 Narold Vox (Tomas Pettersson) var bra efter senaste jobben. Det var oväntat att han hoppade senast, han har varit stabil och rejäl en längre tid. Enligt kusken snubblade han bara till, så jag ser det som ett olycksfall i arbetet bara. Han verkar fin i jobben. Det här är det bästa läget på rikstoton på länge. Det ser väldigt intressant ut tycker jag. Han har lärt sig att öppna bättre även om han inte är någon katapult från start. Är en av dem. Distansen är i kortaste laget för hans del, så han behöver tryck på loppet hela vägen, säger Krister Jakobsson.

5 Lotus Elan (Torbjörn Jansson) representerar också Stig H Johanssons stall, så läs även om hans chanser i Stigs V75-krönika.

6 By Air (Robert Bergh) gjorde ett bra lopp från utvändigt om ledaren senast. Det är några bra med här men ska man strecka på många ska man ta med honom. Garderingsbud, säger Jimmy Jonsson hos Robert.

7 Holy Smoke (Juhani Partanen) är formen bra på men läget är dåligt. Det känns som om det blir svårt, det är många snabba invändigt. Han är väldigt snabb ut själv när han får en plats på vingen men det är långsökt att ladda nu. Hade varit roligare med ett spår längre ner i så fall. Jag tycker att spåret gör att det blir svårt nu, säger Juhani.

8 Utility Bus (Örjan Kihlström) gick med i ryggar 850 meter från mål senast. Attack­erade sedan 200 kvar och avslutade vasst till seger. Var mycket bra och visade form.

9 Lord Rocket (John Östman) är som han ska och fick ett vettigt läge i spår nio. Senast var han hur bra som helst. Det var på full distans, nu är det 1 600 men han är snabb nog för att kunna vara med där också. Tror inte det blir några ändringar. Var bra hästar med men han är inte dålig han heller. Vid några streck bör han komma med, säger John.

10 Rocky Race (Leif Witasp) har jobbat på bra och visade det senast med en bra spurt. Jag tror ändå inte att han är mogen för att slå det här gänget för dagen. Han närmar sig form och jag tror att han gör bra ifrån sig. Kanske kan vara trea, fyra, femma någonting men inte vinna, säger Leif.

11 O.U.Glide (Björn Goop) avslutade bra senast och vid överpace kan hon bli farlig. Men med tanke på läget måste det stämma både med löpningsförlopp och bra tempo i täten.

12 Stormysky (Ulf Ohlsson) har ett dåligt utgångsläge. Det är en häst som tränar bra nu igen men jag tycker att det är alldeles för dåligt utgångsläge för att han ska ha någon chans, säger Reijo Liljendahl.



V75-2

1 Shockwave (Anders Svanstedt) ser allt bra ut med och hon verkar ha form. Gick bra senast. Gick jättebra över upploppet. Hon är rätt snabb iväg, fajtas om ledningen. Med rätt så långt fram och hugger, säger Anders.

2 Silvia Logoj (Petri Airaksinen) ser det bra ut med. Håller jämn och bra form hela tiden. Jag är glad för en matlapp, säger Rune Ulin.

3 Loke so Lovely (Robert Bergh) är det Jonathan Gustavsson som ska ha äran för. Han är nöjd med hästen och har fått ett perfekt utgångsläge, men det är vasst motstånd. Jag kan inte säga annat än att jag inte blir förvånad om de vinner, säger Jan Halberg.

4 Pleaselivemealone (Jörgen S Eriksson) var bara lugnt jobbad inför senaste starten. Jag gör förändringar. Barfota runt om. Kanske nytt huvudlag och vagnbyte. Jag tror på henne. Morskare i ryggar, säger Jörgen.

5 Gazzas Image (Micael Melander) är allt bra med. Formen är bra. Den är stigande. Gick med brodd senast. Travet fungerar bättre utan. Hon känns kanske inte som någon rikstotovinnare över 2 100, säger Micael.

6 Oops Trot (Erik Adielsson) berättar Stig H Johansson om i sin krönika om V75.

7 Querida Frontline (Kim Eriksson) finns det inget negativt att säga om. Hon fick ett bra utgångsläge. Kan öppna hyggligt. Har haft en bra form under vintern, hon kommer göra en bra insats, säger Sebastian Hedblom.

8 Love Leg (Jörgen Westholm) är lite ojämn i sina prestationer men fungerade bra senast och vann i bra stil. Tränar på fullt normalt efteråt och har fin kapacitet för den här klassen. Hon är en outsider, säger Jörgen.

2 160 meter

9 Southwind Tequila (Torbjörn Jansson) har gjort det hyggligt. Vi försökte köra barfota men det gick för fort i första sväng och då hoppade hon. Går med skorna på igen. Svårt att tro att hon ska vara i segerstriden men bland de tre, fyra, säger Risto Airaksinen.

10 Stirling Allstar (Johan Untersteiner) har bara tagit det lugnt efter loppet. Gått lugna jobb i backen bara. Som det känns verkar formen hålla i sig. Kommer gå med bakskor den här gången. God chans att vara bland de tre, fyra i alla fall, säger Tino Ärling.

11 Renate Bowl (Hans G Eriksson) är klart bättre än raden men behöver ha mycket tur.

12 Deal or No Deal (Örjan Kihlström) nöter på bra. Hon har gått rätt så bra nu två gånger på raken. En av dem som kan vinna loppet med rätt löpning, säger Reijo Liljendahl.

13 Engla Håleryd (Ulf Ohlsson) är en fin häst som har ett tråkigt läge. Lite galopprisk, men hon är mycket fint i ordning. Var Solvallas vinstrikaste häst förra året. Klarar hon starten är hon i striden, säger Timo Nurmos.

14 Blended Bellouet (Björn Goop) har gjort det bra. Springspår på 20 ska inte vara något problem, hon är ganska rask i volt, bör hamna ganska bra på det. Gör sina allra bästa lopp när hon är med där framme. Det blir ett mer offensivt upplägg. Då ska hon duga, säger Ola Frisell i team Goop.

15 Out of Question (Leif Witasp) har bara fått ett lopp i sig efter långt uppehåll. Rädd för att det saknas mer i henne. Hon var bra senast men jag tror att det är tre, fyra som

är för tuffa för henne för dagen, säger Leif.



V75-3

1 Francais du Gull (Erik Lindegren) är ganska kvick iväg. Behandlad sedan senast. Då satt han utvändigt om Amaru Boko hela vägen. Hängde i töm mycket och fick en uppfräschning. Det brukar bara vara bra för äldre hästar och han känns jättefin annars. Gick 20 full väg i torsdags och snabbare intervaller i tisdags för att vakna till. Är bara Amaru Boko jag vill ha rygg på. Räknar med att han kommer direkt. Kör man invändigt går distansen bra. Platschans, säger Erik.

2 Trustworthy Ås (Henrik Svensson) går jämnt och bra hela tiden. Får han en bra position så hoppas jag att han kan vara ganska så långt fram i ett sådant här lopp. Men då blir det till att det stämmer hundraprocentigt med loppet också, säger Henrik.

3 My Golden (Kajsa Frick) får visa bättring och rycka upp sig innan vi vågar tro någonting på henne. Man kanske kan säga att hon söker formen, säger Leif Witasp.

4 Tidied Accelerator (Örjan Kihlström) är stark men har inte visat någon riktig toppform i de senaste starterna. Behöver visa form, kan i så fall överraska. Är en luring.

5 Labero Broline (Erik Adielsson) har varit jättepositiv på slutet och har blivit som en ny häst efter operationen i höstas. Han duger bra här också och kan vi bara hitta en vettig position så kan han säkert sluta långt framme. Robbans häst slår vi normalt inte men bakom den hoppas jag att vi kan vara med och slåss om en plats, säger Svante Båth.

6 Yanantin Boko (Olle Alsén) var fyra med en och en halv meter kvar senast men lyckades bli sjua. Surt när det är så fina pengar. Formen är fortsatt bra och han ska smygas. Lång distans har aldrig jag testat men känslan är att det inte ska spela så stor roll. Med allt flyt i världen kan han vara bland de tre men är inget för vinnarspelarna, säger Olle.

7 Winning Love (Åke Lindblom) tränar fint. Han gick på rakbanan i måndags med en bra puls efteråt, efter det fick han massage

också så han borde må som en prins. Jag tycker att han är enplatsluring här, säger Åke.

8 Amaru Boko (Robert Bergh) känns det bra med efter senast. Annorlunda distans nu men jag tycker att det ska vara en bra chans ändå. Det är lurigt med att man inte vet hur Lindblom gör med Winning Love men jag tycker att det ska vara en bra chans ändå. Kanske inte lika bra chans som förra gången. För då hade han ett bättre läge. Men chansen är bra, säger Jimmy Jonsson.

9 Kaka A.T. (Torbjörn Jansson) läser ni om i Stig H Johanssons krönika om V75.

10 Lord Capar (Thomas Dalborg) hoppas vi på en bättre resa för den här gången. Formen verkar ganska normal. Han tog ingen större skada av loppet i dödens i finalen, han har hämtat sig. Det man kan hoppas på är att det blir någon typ av krig i loppet. Annars blir det svårt, säger Mats Karlsson.

11 Clear Sign (Ulf Ohlsson) har inte visat någon form på slutet. Där ligger jag jättelågt. Jag är nöjd om han tjänar pengar. Mer än så går inte att tro på, säger Henrik Svensson.

12 Montgomery Gel (Björn Goop) är också mycket fint i ordning men är precis som alla våra hästar på lördag mer eller mindre bortlottad. Tolftespår är givetvis svårt, eller omöjligt, att vinna ifrån. Formen är fin

och distansen passar bra men det behövs mycket tur, säger Timo Nurmos.



V75-4

1 Kattens Chamsin (Tomas Rosén) fick ett bra spår och har varit bra på slutet så det ser bra ut. Han är inte den explosiva från start. Det var några bra utanför. Det blir väl rygg på ledaren eller tredje inner. Vi får hoppas att det öppnar sig till slut. Då kanske han kan vara bland de tre. Om vi har tur. Sätter på en avryckarhuva. Så får vi se om det kan ge någon effekt, säger Tomas.

2 Happygangster G.L. (Daniel Wäjersten) är det positivt med att ha fått andraspår. Han är så att man inte kan röra honom förrän

efter 500–600 meter. Tar man i honom så felar han. Slå han i arslet och låt honom springa i stället. Han är startsnabb, de ska vara bra om de ska ta ledningen av honom. Samtidigt vill jag inte köra i ledningen om jag får önska. Ligger hellre och smyger bakom för då är han bra till slut. Det man gör av med i början har man slut av på upploppet. Bättre att ha kvar på slutet. Daniel sköter det, säger Hans-Erik Norberg.

3 Lennart All Over (Jörgen Westholm) har gjort två fina lopp i rad och spurtvann ett amatörlopp senast. Nu är det tuffare emot men hästen var fin i måndagsjobbet. Kommer med bra form. Luring, säger Jörgen.

4 Tintin (Björn Goop) är en fin häst som inte fungerade på banan senast. Det var för moddigt, han sprang bara och slirade, fick det

inte alls att fungera. Gynnad om det går att köra barfota, då är han som effektivast. Han duger i klassen och är absolut en häst som ska kunna vara med bland de tre främsta i ett V75-lopp. Ska räknas, säger Ola Frisell.

5 Restless Legs (Erik Lindegren) har gjort fyra starter för oss och har gått bra. Senast körde jag ett jämnt hårt tempo i ledningen. Det kan bli barfota runt om på lördag men det är beroende på väder och vind. Får en bra resa tack vare ett bra spår, säger Erik.

6 Kay Adams (Mathias Alm) har två raka galopper och det oroar naturligtvis. Innan det visade hon bra kunnande för klassen.

7 Elit Sjöhammar (Erik Adielsson) berättar Stig H Johansson om i sin V75-krönika.

8 Highspirit (Håkan Eriksson) har varit bra i två raka. Känns bra men det blev ett hopplöst läge, det saboterar givetvis. Läget gör att det blir svårt. Han är snabb ut, jag kommer att prova från början. Det är bara att dra iväg så får vi se hur långt det räcker. Spåret gör det som sagt svårt, säger Hockey.

9 Ibra Gigant (Peter Eriksson) har bra form och ett hyfsat läge, kanske kan vara med lite grann. Det blir skor som vanligt. Jag tycker att hon kan vara streckvärd, säger Peter.

10 Under Sund (Leif Witasp) känns faktiskt riktigt fin i jobben. Distansen kanske är i kortaste laget men han har lärt sig att öppna rätt bra. Blir det överpace på loppet kan han plocka åt sig en hygglig slant. Jag tror inte att det räcker ända till vinst heller, säger Leif.

11 Give Me Money Back (Torbjörn Jansson) har gått bra i stort sett varje gång som jag har kört honom. Ett dåligt läge men en inte

alls så tokig häst. Det är naturligtvis inte otänkbart att han kan vinna men det är svårt att vara optimist från spår elva, så är det. Men hästen är rätt bra alltså, säger Tobbe.

12 Bellflower (Juhani Partanen) är också bortlottad, precis som Holy Smoke. Man är med en gång i halvåret och då får man de här spåren. Det är väl meningen att man inte ska vara med och tävla där, haha. Hästen är i toppform men läget är det sämsta möjliga. Hon är så naturligt startsnabb så 1 600 hade varit roligt. Barfota också. Spåret plus att hon möter hingstar drar ned, säger Juhani.



V75-5

1 Lärkan (Björn Goop) har bra läge och allt. Bra form. Björn får prova för ledningen. 20 meter räckte inte mot Stamping senast. Men han var tvåa. Beror på hur det löser sig för de där bak, säger Jan-Olov Persson.

2 B.W.Gulliver (Sören Eriksson) är klart på väg uppåt formmässigt. Det blir barfota fram. Jag tror att han kommer duga en bra bit. Det skiljde ett huvud mellan honom och Lärkan senast, säger Jan-Olov Persson.

3 Rokne Eld (Micael Melander) ser väldigt bra ut. Körspö är naturligtvis ingen olämpe, det hjälper. Han är i toppform, i sitt livs form. Har aldrig känt honom bättre och står fint inne i loppet, säger Kristian Versto.

4 Eldfaksen (Martin P Djuse) var jag jätte­nöjd med senast och allt verkar jättebra efteråt. Jag ska prova med ryckhuva. Det är några riktiga elefanter där bak som det blir svårt att hålla undan för, säger Martin.

5 Feseth Nils (Bo Eklöf) tränar fint och känns bra. Jag var besviken senast. Då var han inte så bra som jag hade hoppats. Det berodde på banan. Trivs bäst på hårt underlag. Slantar, säger Hanna Edvinsson.

6 Haga Kungen (Malin H Johansson) har gjort två rätt så fina prestationer på slutet. Det har inte varit full utdelning. Fortfarande

har vi inte ryckt av huvan. Vi jagar pengar först och främst, säger Nicklas Sundqwist.

7 Hibogubben (Bo Landgren) har rätt så bra form och möter bra hästar. De som står 20 bakom är de bästa vi har i Sverige. Vi har ett bra läge. Kanske kan vara med ganska långt framme ändå. Med vid gardering, säger Bo.

8 Lix Mollyn (Torbjörn Jansson) ska försöka efter skador och grejer. Behöver komma igång. Får ett bra rygglopp om Lärkan orkar hålla ledningen, säger Åke Lindgren.

2 160 meter

9 Rino Dox (Örjan Kihlström) har en tuff uppgift. Känns bra, pigg och fin. Sedan kan jag inte förvänta mig att han kan vara med och kämpa. Vi har haft urusla träningsförhållanden ett tag, säger Carl-Anders Hansson.

10 Raggmunken (Conny Gustafsson) har visat ganska bra form ett tag. Som det står i tidningarna, vi möter de bästa i Sverige. Bara Månprinsen som fattas. Man måste ha tur. Eller man får inte ha otur, säger Conny.

11 Stamping (Fredrik Sikberg) är i ordning. Jag hoppas att det ska gå bra, vi kör likadant. Det är hårdare motstånd nu men han har formen. Den är så fin nu att det borde räcka en bra bit, säger Heino Louhelainen.

12 Järvsö Rune (Erik Adielsson) kämpar på. Gör det bra mest hela tiden. Men det är tufft för honom att vinna i de här sammanhangen. Så är det, säger Jan-Olov Persson.

13 Höstbo Fredrik (Carl Johan Jepson) vet vi inte var han står nu när han inte har startat på ett tag. Mycket svårbedömd. Han blev behandlad, säger Mats Andersson.

14 Hallsta Lotus (Ulf Ohlsson) gör årsdebut. Det är lite tidigt på året kanske, han brukar vilja att det ska vara lite varmare. Hur som helst är det spännande. Stamping har visat väldigt bra vinterform. Så han måste vara tipsetta här, säger Jan-Olov Persson.

15 Faksen J:r (Jan Ove Olsen) har årsdebuten avklarad och går framåt med det. Jag tycker att Junior kändes väldigt vass i det sista jobbet inför den här starten. Tror att Junior får räknas som den starkaste av mina kandidater, säger Jan-Olov Persson.



V75-6

1 Mr Miles (Fredrik Pedersen) har fin form och ett perfekt läge. Jag skulle vilja att vintern återkom till helgen för han springer

lika fort på vinterföre som på sommarbana. Det skulle gynna oss om det blev vinter till helgen. Bör får ett fint lopp därifrån. Han kan räcka med klaff, säger Fredrik.

2 Tagena Run (Ulf Eriksson) är det bara bra med. Jag är nöjd med formen. Hon borde ha gått framåt med det loppet hon fick senast. Gick ett lätt motionsjobb i tisdags och då kändes hon laddad och superfin. Läget är bra. Uffe får köra som han vill men hon kan öppna. Det kan hända att han vill ladda för ledning och köra där. Det får han gärna göra. Hon fungerar i ledningen och är stark. Helt borträknad är hon inte, säger Janine Piper.

3 Global Oasis (Ville Karhulahti) skriver Stig H Johansson om i sin krönika om V75. Stigs krönika läser ni här i dagens Sportbladet.

4 Tricky Track (Ulf Ohlsson) skötte sig inte senast men jag tycker ändå att hästen har visat en viss stabilisering. Det är till exempel helt klart att hästen är bättre nu än när han var trea i Göteborg. Jag har vissa förhoppningar även om det är ganska bra klass på det här loppet, säger Reijo Liljendahl.

5 M.T.Guti (Robert Bergh) var klen på Solvalla senast utan att vi hade någon vettig förklaring. Han är bara ett garderingsbud om man tar med många, så känns det i alla fall inför lördagens start, säger Jimmy Jonsson.

6 Kebnekajse (Åke Lindblom) har varit mycket fin vid segrarna senast och för tre starter sedan. Nu är det givetvis tuffare på V75. Fick massage i måndags. På form ser jag honom som en platsluring, säger Åke.

7 Digital Motion (Marcus M Melander) har fått ett lopp i kroppen och borde gå framåt. Det är en bra häst i grunden men läget gör ändå att han rankas ned den här gången.

8 Poisson (Erik Adielsson) har varit riktigt bra på sistone och verkligen hittat stilen igen efter sitt uppehåll. Fick ett dåligt startspår dessvärre men han ska ändå inte räknas bort helt då han är bra för klassen. Med ett bra spår hade vi varit optimistiska men nu får vi slå ur underläge. Är ett streck på kupongen, säger Jörgen Westholm.

9 Navaronne (Daniel Olsson) är det fint med, han är fortsatt jättefin. Kommer att gå utan framskor den här gången. Jag hoppas och tror att banan ska tillåta det. Det är den stora skillnaden på lördag. Jag är supernöjd med spåret, jättenöjd, hur konstigt det än låter. Han går jättebra bakifrån. Jag förväntar mig en jättebra insats och är inte förvånad om han slutar bland de tre. Det här blir roligt, säger Jessika Sidbäck.

10 Finish Future (Björn Goop) är i verkligt fin form för dagen. Han har lite dåligt ut­gångs­­läge men hästen är som sagt i toppform. Han hade bakspår senast också och då gick det bra. Fick gå i dödens då men vann på ett bra sätt ändå. Kan gå, säger Timo Nurmos.

11 Center Min (Micael Ågren) verkar det bra med efter förra starten. Gick intervaller i backen i fredags och i tisdags. Det blir inga ändringar till den här starten. Det är ett tråkigt läge men ett jämnt lopp. Jag tror inte att det finns någon som blir så där jättestor favorit. Tolv ganska jämna hästar men svårt läge. Vi får hålla tummarna, säger Micke.

12 R.K.Princess (Örjan Kihlström) kommer från vinst och har gjort det bra i flera starter på slutet. Att hon är bortlottad här i V75 gör det mycket vanskligt. En slant är det realistiska, säger Roger Walmann.1 Mr Miles (Fredrik Pedersen) har fin form och ett perfekt läge. Jag skulle vilja att vintern återkom till helgen för han springer lika fort på vinterföre som på sommarbana. Det skulle gynna oss om det blev vinter till helgen. Bör får ett fint lopp därifrån. Han kan räcka med klaff, säger Fredrik.

2 Tagena Run (Ulf Eriksson) är det bara bra med. Jag är nöjd med formen. Hon borde ha gått framåt med det loppet hon fick senast. Gick ett lätt motionsjobb i tisdags och då kändes hon laddad och superfin. Läget är bra. Uffe får köra som han vill men hon kan öppna. Det kan hända att han vill ladda för ledning och köra där. Det får han gärna göra. Hon fungerar i ledningen och är stark. Helt borträknad är hon inte, säger Janine Piper.

3 Global Oasis (Ville Karhulahti) skriver Stig H Johansson om i sin krönika om V75. Stigs krönika läser ni här i dagens Sportbladet.

4 Tricky Track (Ulf Ohlsson) skötte sig inte senast men jag tycker ändå att hästen har visat en viss stabilisering. Det är till exempel helt klart att hästen är bättre nu än när han var trea i Göteborg. Jag har vissa förhoppningar även om det är ganska bra klass på det här loppet, säger Reijo Liljendahl.

5 M.T.Guti (Robert Bergh) var klen på Solvalla senast utan att vi hade någon vettig förklaring. Han är bara ett garderingsbud om man tar med många, så känns det i alla fall inför lördagens start, säger Jimmy Jonsson.

6 Kebnekajse (Åke Lindblom) har varit mycket fin vid segrarna senast och för tre starter sedan. Nu är det givetvis tuffare på V75. Fick massage i måndags. På form ser jag honom som en platsluring, säger Åke.

7 Digital Motion (Marcus M Melander) har fått ett lopp i kroppen och borde gå framåt. Det är en bra häst i grunden men läget gör ändå att han rankas ned den här gången.

8 Poisson (Erik Adielsson) har varit riktigt bra på sistone och verkligen hittat stilen igen efter sitt uppehåll. Fick ett dåligt startspår dessvärre men han ska ändå inte räknas bort helt då han är bra för klassen. Med ett bra spår hade vi varit optimistiska men nu får vi slå ur underläge. Är ett streck på kupongen, säger Jörgen Westholm.

9 Navaronne (Daniel Olsson) är det fint med, han är fortsatt jättefin. Kommer att gå utan framskor den här gången. Jag hoppas och tror att banan ska tillåta det. Det är den stora skillnaden på lördag. Jag är supernöjd med spåret, jättenöjd, hur konstigt det än

låter. Han går jättebra bakifrån. Jag förväntar mig en jättebra insats och är inte förvånad om han slutar bland de tre. Det här blir roligt, säger Jessika Sidbäck.

10 Finish Future (Björn Goop) är i verkligt fin form för dagen. Han har lite dåligt ut­gångs­­läge men hästen är som sagt i toppform. Han hade bakspår senast också och då gick det bra. Fick gå i dödens då men vann på ett bra sätt ändå. Kan gå, säger Timo Nurmos.

11 Center Min (Micael Ågren) verkar det bra med efter förra starten. Gick intervaller i backen i fredags och i tisdags. Det blir inga ändringar till den här starten. Det är ett tråkigt läge men ett jämnt lopp. Jag tror inte att det finns någon som blir så där jättestor favorit. Tolv ganska jämna hästar men svårt läge. Vi får hålla tummarna, säger Micke.

12 R.K.Princess (Örjan Kihlström) kommer från vinst och har gjort det bra i flera starter på slutet. Att hon är bortlottad här i V75 gör det mycket vanskligt. En slant är det realistiska, säger Roger Walmann.



V75-7

1 Mercury Broline (Örjan Kihlström) har form och ett bra läge här. Han har gått upp en klass nu och det blir nog svårt att vinna direkt i bronsdivisionen. Jag ser honom som ett platsbud, säger Roger Walmann.

2 Verymuchkiss Karsk (Erik Adielsson) var Jorma inte helt nöjd med senast. Kändes sliten i mål och krängde lite till slut men vann ganska säkert ändå. Det visar vad han har för grundkapacitet. Nu är han fräsch och har tränat på. Enda frågetecknet är var han står i form, men han körs för att vinna, som om han var i ordning, säger Peter G Norman.

3 Aaron Boko (Daniel Olsson) var bra från ledningen senast och håller den fina formen fortsatt. Ett bra utgångsläge nu och spets vore en fördel men det är tveksamt om han kommer dit. Även han ska ses som en out­sider, säger Jörgen Westholm.

4 Diamond of Ace (Leif Witasp) är min bästa chans inom omgången utav mina. Han är så bra i ordning att han kan skrälla. Det är som sagt bästa chansen för vår del. Vi har inte tänkt oss några ändringar på våra hästar, de går nog som de har gjort, säger Leif.

5 Kazire de Bob (Thomas Dalborg) gjorde ett bra lopp senast. Blev fast med lite krafter kvar. Vi provade med norskt och det fungerade väldigt bra, samma igen. Ett tufft lopp, behövdes mycket poäng för att få vara med. Jämnt. Men jag tycker att jag har en häst som duger i brons, säger Joakim Wallin.

6 Oleander (Marcus Savin) känns bra i träning. Hade startat för tätt senast, därav den bleka insatsen. Nu känns han bra på alla sätt och vis. Omställningen till Umeå har gått väldigt smidigt. Han har tränat på hela tiden och trivs med livet nu, säger Marcus.

7 Mr Vox (Tomas Pettersson) var halvblek senast. Känslan att det var en humörsak, tjurade till helt enkelt. Ska ha de fina loppen för att räcka till, framför allt på risktoton. Blir svårt härifrån, säger Krister Jakobsson.

8 Trailing Edge (Robert Bergh) var bra senast när han vann finalen. Nu har han gått upp en klass och har ett lite krångligt läge.

Om man ska ta med många så kan man ta med honom men jag tycker inte att han känns stekhet. Amaru Boko är givetvis vår bästa chans i omgången och efter honom är det By Air, säger Jimmy Jonsson.

9 Castor Boko (Ulf Ohlsson) är fint i ordning men fick tyvärr bakspår som de andra på lördag. Han är bra hela tiden och presterar sina 12-tider. Distansen passar honom bra. Med ett bättre spår hade jag varit mer optimistisk men självklart är Castor min bästa segermöjlighet på lördag, säger Timo Nurmos.

10 Rooibos (Björn Goop) gjorde det riktigt bra senast. Det blev för dåligt tempo men han gick ändå för fullt över mål. Det är ingen

direkt spurtare heller. Nu är det en bättre distans som gynnar honom och bakspår gör inte så jättemycket. Är han som han ska och som han varit räknas han, säger Ola Frisell.

11 Costatantisoldi (Risto Airaksinen) var det synd för att han fick ett dåligt spår och det är bra hästar med. Hoppas att det blir tempo. Han är i bra form och duger om allt stämmer. Bör räknas ändå, säger Risto.

12 Vacqueyras (Torbjörn Jansson) var jättefin senast och hade vunnit hur lätt som helst om han hade fått fritt. Jag körde offensivt

för att få ledningen och det gick inte, då ville jag inte fortsätta i dödens och vi blev fast. Jag ångrar mig nu. Jag skulle ha stannat i dödens, då hade vi nog vunnit. Hästen var i alla fall dunderfin. Dåligt läge och en klass upp men helt chanslös är han inte, säger Tobbe
.

Martin Berg





Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+2), Trinity (+1), Greven-plast (+1), bokis29 (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 08:47   #3
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2503
Standard

Bra! Här kan ju Migge lägga in statistikanalysen också, vore skönt och passande!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 08:51   #4
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5722
Standard

Micke Nybrink

Nybrink: Är som en Bolt på medeldistans


Först måste dimridåer skingras.

Om Tintin går barfota och Björn plussar har vi en sund spik.

Sen vore det bra om Melander kunde lämna besked.

Nej, han får fasen inte göra en Iceland.


I love the smell of jackpot in the morning, i alla fall i soluppgången en lördag med ett fullt magasin på kontot. Sen återstår det att se om jag är krigsromantiker även klockan fem. Men det här är i alla fall det bästa jag vet, trots att livet som spelare är djupt orättvist.

En miljon är jag väl värd – för lång och trogen tjänst? Vad vore travet utan kossor som mig? Ett skämt.

Vill ha klara besked

  V75-1: Rico Follo kan troligen svara ut Chapeau sida vid sida. Svante Båth säger att han inte ger Johan Untersteiner körorder men det låter också som han (klokt nog) vill vara snäll mot hästen i silverdebuten. 70/30 att Johan släpper/svarar? Chapeau har toppchans i front, jag fattar det. Men O.U.Glide – satan som hon gick senast. Tyvärr pratar Stefan Melander om att läget är dåligt och att det därför kan bli skor och öppet huvudlag; man kastar geväret. Han vet inte säkert. Pretty please, vi vill ha klara besked där, inget svammel, för oss är det ingen lek. Hur svårt kan det vara?

  V75-2: Jättefint stolopp och jag får för mig att Oops Trot kan vinna. Hon har gått bra i skymundan i år och Adielsson från springspår... Japp, smack – till spets, även om hon är lite knepig i voltstart. Stirling Allstar var en hjältinna senast. Att hon pallade.

V75-3: Amaru Boko är förstås förmodligen stenklar. Jag är inte dum. Men det är tre varv nu och inte precis springspår.

Usain Bolt på 800 meter mot bra löpare? Så känns det. Låter de Usain promenera i ledningen gör han om det här till ett 200- meterslopp. Eller så visar sig Amaru vara otäck när han får spara speeden till 200 kvar?

Labero Broline var galet bra senast, den kurvan han gick var rena spelsignalen nu. Och Montgomery Gel kanske inte fattar att han gör gulddebut?

 V75-4: Tintin tjatade jag om senast, spikade men kovände när Björn Goop låg lägre än en trottoarkant. Skor, dåligt fäste och oanvänd högertöm blev summeringen. Nu säger pappa Olle att man siktar på barfota. Såja. Jag kan lova att det är klassblandning, Tintin vinner lätt om han är i form och går barfota. Gissa om jag ska lyssna på Björnkollen (atg.se) i kväll?

Skottsäker väst i sista

  V75-5: Vassa kallblod , roligt att spela på. Stamping är den av de bästa som har form. Bra chans. Men jag varnar för snabbe norsken Rokne Eld som har två lopp i kroppen och satt fast med allt sparat senast. Förra året stod han i fem gånger när han mötte Tekno Odin, låt vara 20 meter före.

  V75-6: Svårt men jag har tjuvtittat i arkivet och hoppas slinka på fem streck. Kebnekajse leder med Mister Miles i hälarna. Hinner Finish Future fram eller kliver Kontio på tidigt? Har hänt... R.K.Princess och Poisson lurar i kön.

  V75-7: Två urstarka och 2 640 meter känns som skottsäker väst.

Castor Boko har varit årets utropstecken på Solvalla. Jäklar vilken kuse det är. Rooibos har kondisen som vapen och Björn Goop är medveten om det. Kör tidigt kanske?

Micke Nybrinks chanssystem

V75-1: 11–2 (res 6–1)

V75-2: 6–10–14–13 (res 1–12)

V75-3: 8–5–12 (res 4–7)

V75-4: 4 Tintin (res 5–8)

V75-5: 11–3–1–15–10–2 (res 14–8)

V75-6: 10–1–6–8–12 (res 9–4)

V75-7: 9–10 (res 5–2)

1 440 rader/720 kronor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
korpo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 08:52   #5
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

ATG*'s nyhetsbrev. Förstått danskar tex inte får det och vissa svenskar valt att inte få det

För två veckor sedan varnade Svante Båth Nyhetsbrevets läsare för skrällvinnaren Rico Follo. Nu kan det vara dags för en repris – med jänkarvagn dessutom. - Han har fått ett drömläge och känns mycket bra. Det blir barfota runt om igen, säger Båth. Det var inget dåligt tips som Svante Båth levererade till Nyhetsbrevets läsare inför V75-omgången på Solvalla för två veckor sedan. Han ansåg att Rico Follo haft mycket otur i loppen och startat från dåliga lägen. Båth meddelade dessutom att det skulle bli barfota runt om och varnade att hästen var värd att se upp med och trodde på outsiderchans. Rico Follo ledde runt om och vann enkelt på ett övertygande sätt till 14 gånger pengarna. - Han hade sparat ihop till en seger då han haft stolpe ut i flera lopp tidigare. Nu fick vi lite stolpe in och det var rätt dag att vinna det loppet. Han hade även lite sparat i mål och det var inte slutsålt, säger Svante Båth. - Han har tränat i lugna underhållande rutinjobb därefter och allt känns bara bra. Det finns ingenting som tyder på att han inte ska ha samma fina form på lördag som senast. ”Lägger mig inte i taktiken” Rico Follo är tredjehandsfavorit i V75-inledningen där han gör debut i Silverdivisionen som han nu har tagit klivet upp i. Utgångsläget med innerspår är bästa tänkbara. - Jag var inte helt bekväm med beslutet att anmäla honom till Silver direkt då det brukar vara ett ganska stort steg att tag. Men nu när han fick spår ett så ångrar jag det såklart inte. Det är ett drömläge för hans del eftersom han är startsnabb. Och får han inte ledningen så sitter vi snällt kvar på innerspår och hoppas på en lucka till slut.
Innebär det att du vill se din häst i spets om han håller ledningen?
- Nu körde ju Erik Adielsson Rico Follo senast och nu kör han favoriten Chapeau. Men jag lägger mig inte i taktiken någonting utan han och Johan Untersteiner som kör min häst får köra sina hästar precis som de vill efter hur de känns. Jag står vid sidan och tittar på. Blir det några ändringar i balans och utrustning? Det talas om jänkarvagn till den här starten?
- Ja, troligen blir det jänkarvagn den här gången eftersom han har innerspår. Han har gått med det tidigare men då brutit ner i loppen när han har haft ytterspår och dåliga lägen. Men eftersom hästen nu är på innerspår hela vägen ska det gå mycket bättre.
- I övrigt blir det barfota runt om precis som senast förutsatt att banan är bra. Har du feeling att han kan ha vinstchans även den här gången? - Han möter ju bra hästar som är härdade i Silver men samtidigt har han ett bra läge och väljer man inte att spika någon annan är det realistiskt att han ska med på kupongen. ”Det gick in i helvete fort genom kurvan” Svante Båth har även med Labero Broline i V75-3 som fantomspurtade i senaste starten efter mycket vida spår genom sista sväng. Labero Broline flög fram och slutade tvåa efter en svettig slutkurva. - Det gick in i helvete fort genom kurvan och jag vet inte om jag har sett någon häst springa så snabbt i så vida spår i sista sväng någonsin tidigare. Sedan att det ebbade ut lite den sista biten är inget att säga om men man kan inte springa igenom ljudvallen hur länge som helst. Jag var förstås jättenöjd med hästen, säger Svante Båth. Var han bättre än du trodde? - Nej, jag visste att han hade form men han var framförallt snabbare än jag trodde. Labero Broline har nu fått några lopp i kroppen efter ett långt uppehåll då han blev opererad i sina framknän. Någon som har slagit mycket väl ut enligt tränare Båth. - Ja, uppfräschningen har varit lyckad och han känns glädjande nog fortsatt fräsch och fina i sina vanliga jobb efteråt. Det känns bra och det är lagom med 14 dagar mellan starterna, menar Båth. ”Känns som att alla kommer lägga sig på rygg” Bergsåkerstränaren ligger dock lite lågt vad gäller vinstchansen på lördag. Han tror att det blir svårt att rubba storfavoriten Amaru Boko, trots att denne har fått ett dåligt utgångsläge. - Läser man loppet så kommer ett antal hästar att köra om ledningen och sedan bara vänta på att Amaru Boko kommer och släppa till honom. Det känns som att han kan köra till när som helst och få överta för det känns som att alla kommer att lägga sig på rygg. Jag har gärna fel men det är det mest troliga scenariot, säger Båth. - Amaru Boko är bästa hästen, det är det inget snack om, och ska vi slå honom måste han ha en sämre dag och min måste sitta bra på det och kunna slå honom på en kortspeed. Det känns som att han ska göra upp om platserna bakom Amaru Boko och det blir skor runt om igen. Inga ändringar.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 08:56   #6
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

ATG's nyhetsbrev.


Peter G Norman har tagit ut proffslicens och står för team Normans träningsrörelse sedan den 12 februari. Nu selar han ut sin första egentränade häst på V75 i Verymuchkiss Karsk. - Han är uppfräschad efter senast och känns bra i träningen. Det är klart att han kan vinna men jag ligger ändå lite lågt då formen känns lite svårbedömd, säger Norman. Efter att ha arbetat sida vid sida med sin pappa Glen som chef under alla år är det numera Peter G Norman som har tagit över och står som ansvarig tränare för team Norman på Erikssund. Peter G har plockat ut sin proffstränarlicens och som färsk tränare kan han få en drömstart på lördag då han selar ut sin Verymuchkiss Karsk i V75. Hästen vann i senaste starten och har fortsatt att utvecklas bra sedan han kom till Norman från Åke Svanstedt. - Han kom i ett fint skick och har fortsatt att utvecklas och tävlat bra hos oss, säger Peter G Norman. ”Kändes sliten senast” Men trots att det blev seger i senaste starten var kretsen kring hästen inte helt nöjda med honom. - Jorma tyckte att han kändes lite sliten och sprang lite på tvären. Han var lite seg och blev åtgärdad på några ställen efteråt. Han fick vila en vecka och när vi kollade upp honom igen så var han helt fräsch överallt. - Därefter har han tränat hela tiden och förra onsdagen var han inne på Solvalla och gick ett 1.17-jobb över full distans. Det gjorde han hur enkelt som helst och kändes precis som han skulle, fräsch och fin. Han låg lågt i puls och var även laddad och fin i tisdagens intervaller. Så hästen känns väldigt bra, säger Peter G Norman. ”Känns jäkligt fräsch och fin nu” Men trots att Verymuchkiss Karsk känns så fin är Norman lite osäker på var han har honom inför lördagens V75-start. Han tycker att formen känns lite svårbedömd trots allt. - Jag har ju inte haft hästen så länge och vet inte hur han brukar vara efter ett uppehåll. Så trots att han känns jäkligt fräsch och fin är det ett litet frågetecken för formen. Han är lite svårbedömd för mig just till den här starten, menar Norman. - Jag tror att han kommer att vara mycket bättre med det här loppet i kroppen och kanske är det så att han är mer intressant nästa gång och det är då som han kommer att vara riktigt bra. Fast samtidigt är det en bra häst och jag blir inte förvånad om han vinner. Men eftersom jag inte vet riktigt vad jag har honom vill jag ligga lite lågt, garderar sig Peter G Norman.
”Körs som att han är i ordning” Och tillägger: - Läget är ju helt perfekt och han är snabb ut. Det finns en liten chans att han kan hamna i ledningen, det är i alla fall förhoppningen. Då kommer han att köras där och hästen kommer att köras som att han är i ordning och räcker det så räcker det. Distansen har han visat flera gånger att han klarar bra och hade jag bara vetat att han varit i bra form så hade jag tyckt att det här såg väldigt bra ut. Hur blir det med balans och utrustning? Är det aktuellt med något skoryck? - Med stor sannolikhet blir det skor runt om precis som senast. Eftersom jag inte riktigt vet hur formen är så vill jag inte slita på hovarna i onödan. Jorma tycker också att hästen går lika bra med skor som barfota. Men skulle det bli extremt fina förutsättningar så kanske jag rycker dem, han har fötter för att gå barfota. Annars blir det öppet huvudlag och vanlig sulky som vanligt, säger Norman.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 09:50   #7
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5722
Standard

77 miljoner kronor att spela om på V75.
Då kan det vara bra att hålla koll på vilka tränare som visat bäst stallform senaste månaden. I Formbarometern försöker vi reda ut begreppen.

Stallform är ett väl etablerat begrepp inom travsporten.
Att många hästar samtidigt tävlar bra eller dåligt i perioder är ett fenomen som säkert de flesta tränare skulle skriva under på.
Som V75-spelare är det en parameter att lägga till när man analyserar och ofta får man läsa i tidningar eller höra i sändningar att vissa tränare/stall har extra bra form just nu.
Men vad ligger det för fakta bakom sådana påståenden?
I Formbarometern har vi försökt sätta svart på vitt hur formen är hos veckans aktuella V75-tränare.
Listan baseras på stallets resultat de senaste 30 dagarna, både i Sverige och utlandet, och endast tränare som gjort minst tio starter under perioden räknas med.
En hög siffra indikerar god stallform och tvärtom.

Formbarometern inför V75 på Gävle 22 februari
Risto Airaksinen: 162
Reijo Liljendahl: 129
Leif Witasp: 110
Jan-Olov Persson: 107
Timo Nurmos: 103
Svante Båth: 103
Fredrik Pedersen: 100
Robert Bergh: 92
Björn Goop: 90
Åke Lindblom: 87
Juhani Partanen: 86
Mats Karlsson: 82
Peter Eriksson: 79
Anders Svanstedt: 77
Stig H Johansson: 76
Jörgen Westholm: 73
Roger Walmann: 65
Bo Landgren: 64
Henrik Svensson: 59
Erik Lindegren: 58
Stefan Melander: 52
Jan Halberg: 47
Olle Alsén: 38
Sebastian Hedblom: 36

Statistiken bygger på starter till och med tisdag 18 februari.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
korpo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td