Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-03, 15:51   #17
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Tycker om din ide Tomte. Men tyvärr skulle det nog inte främja folk till att göra rekar. Inte på grund av att människor inte vill hjälpa och skänka pengar(troligtvis skulle man tappa vissa här också) utan på grund av att det finns en förutbestämd summa som inte påverkas av att man själv rekar eller inte. Så själva iden med prispengar för att öka rekandet och kvalitén försvinner. Då måste man först göra om formatet på själva tävlingen.

Du har rätt i att det är något som inte riktigt är som det borde i röstandet på rekarna och att det måste göras något åt det. T.ex min senaste rek gick ifrån 4.2 i betyg på ca 35 röster till 3.6 i betyg på 45 röster. Jag fick alltså under en kort period 1.5 i snitt på 10 röster. Tror knappast att det är en slump.
Om jag förstått det rätt så ger formeln som används de som ofta sätter låga betyg mindre betydelse. I sånna fall kan man tänka sig att större delen av de 10 rösterna egentligen var 0.5 röster. Lite tråkigt att det ska vara så inom en community där vi ska hjälpa varandra till vinster. Men gissar att girigheten ibland tar över.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-03 klockan 15:57.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat