Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-03, 14:36   #16
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Reken gjordes i februari månad och eftersom inte reglerna säger något om vilka rekar det är som ska räknas så beslutade vi oss för att vara snälla den här gången och trots allt dela ut priset. I fortsättningen gäller att det ska vara 6 rekar med spelstopp under månaden.

Självklart skulle reglerna stå listade någonstans, men eftersom rektävlingen helt kommer att förändras den med på nya Sharps så kommer förmodligen inget ändras tills dess. Vi ber om ursäkt för det.
Hittade detta svar från webmaster "mars" i denna tråd: https://www.sharps.se/forums/nyheter/...temet-1-0-a-2/

Inlägg 23: "Det är angivet rekdatum som avgör vilken månadstävling reken deltar i."

Men ni gör ju som ni vill.....
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 14:51   #17
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Tycker om din ide Tomte. Men tyvärr skulle det nog inte främja folk till att göra rekar. Inte på grund av att människor inte vill hjälpa och skänka pengar(troligtvis skulle man tappa vissa här också) utan på grund av att det finns en förutbestämd summa som inte påverkas av att man själv rekar eller inte. Så själva iden med prispengar för att öka rekandet och kvalitén försvinner. Då måste man först göra om formatet på själva tävlingen.

Du har rätt i att det är något som inte riktigt är som det borde i röstandet på rekarna och att det måste göras något åt det. T.ex min senaste rek gick ifrån 4.2 i betyg på ca 35 röster till 3.6 i betyg på 45 röster. Jag fick alltså under en kort period 1.5 i snitt på 10 röster. Tror knappast att det är en slump.
Om jag förstått det rätt så ger formeln som används de som ofta sätter låga betyg mindre betydelse. I sånna fall kan man tänka sig att större delen av de 10 rösterna egentligen var 0.5 röster. Lite tråkigt att det ska vara så inom en community där vi ska hjälpa varandra till vinster. Men gissar att girigheten ibland tar över.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-03 klockan 14:57.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 14:55   #18
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Vidhåller att skötseln av den här sidan är bedrövlig, frivilligt arbete eller inte. Enda anledningen att logga in här är ju att läsa de andra användarnas tips.
Jag håller inte med, särskilt om man jämför med föregångare. Jag var mod för flera år sedan hos TZ och det är inte lätt (jag var betydligt sämre och mer subjektiv än samtliga aktiva admins här). Men som sagt, alla har rätt till sin egen åsikt.

Jag loggar in och lägger ut mina spel offentligt p.g.a. att jag vill stödja forumet (och i sin tur de som gör forumet möjligt). Utan dessa personer hade jag knappast varit kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Kanske en idé för månadstävlingen för denna månad (nu innan någon utom BroderH har hunnit skriva några rekar, NicklasJ hör ju till januari) - strunta i att betala ut några pengar och låt istället vinnaren avgöra till vilket välgörande ändamål 1500 ska gå, tvåan 750 o s v... då går alla pengar till något gott och det gör ju också att fuskandet med röster spelar mindre roll - om nu någon registrerar 20 konton och sätter femmor på sig själv och 0.5 på medtävlarna för att ge pengar vill välgörenhet A medan den som drabbas ville ge till Välgörenhet B så är ju skadan mindre än om någon fuskar till sig pengar som han/hon inte har rätt till (japp, jag gillar välgörenhet, och de summor vi pratar om har väl de flesta här inne råd att avvara). Bara en idé.
Detta har varit uppe tidigare och jag tror inte att fusk är ett problem. Admins har bra verktyg för att uppmärksamma röstningsmönster och ingenting tyder på att det skulle ha hänt igen efter det senaste dramat. Att någon skulle registrera sig själv från 20 olika IP-adresser och dessutom posta olika inlägg bara för att kunna tjäna 1500 spänn (eller kanske inte ens det) ser jag som osannolikt.

Jag är inte lika förtjust i välgörenhet (varför är en diskussion som antagligen inte passar här) och det är säkerligen flera som delar min åsikt. Att tvinga vinnaren att lägga sin vinst på detta vis kommer göra att jag definitivt inte rekar mer. Om du vill ge dina pengar till Röda Korset efter att du vunnit finns det absolut ingenting som stoppar dig, det är ingen som behöver veta heller för den delen. Dessutom tror jag att det kan bli problem när någon väljer en välgörenhet som inte ses med blida ögon av alla användare.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Vlad (+50)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 15:19   #19
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Jag håller inte med, särskilt om man jämför med föregångare. Jag var mod för flera år sedan hos TZ och det är inte lätt (jag var betydligt sämre och mer subjektiv än samtliga aktiva admins här). Men som sagt, alla har rätt till sin egen åsikt.

Jag loggar in och lägger ut mina spel offentligt p.g.a. att jag vill stödja forumet (och i sin tur de som gör forumet möjligt). Utan dessa personer hade jag knappast varit kvar.

Detta har varit uppe tidigare och jag tror inte att fusk är ett problem. Admins har bra verktyg för att uppmärksamma röstningsmönster och ingenting tyder på att det skulle ha hänt igen efter det senaste dramat. Att någon skulle registrera sig själv från 20 olika IP-adresser och dessutom posta olika inlägg bara för att kunna tjäna 1500 spänn (eller kanske inte ens det) ser jag som osannolikt.

Jag är inte lika förtjust i välgörenhet (varför är en diskussion som antagligen inte passar här) och det är säkerligen flera som delar min åsikt. Att tvinga vinnaren att lägga sin vinst på detta vis kommer göra att jag definitivt inte rekar mer. Om du vill ge dina pengar till Röda Korset efter att du vunnit finns det absolut ingenting som stoppar dig, det är ingen som behöver veta heller för den delen. Dessutom tror jag att det kan bli problem när någon väljer en välgörenhet som inte ses med blida ögon av alla användare.

Alla tycker vi olika, och du har helt rätt, ingen behöver veta vad jag gör med mina slantar, har heller aldrig skrivit något om det tidigare, kanske var dumt att göra det nu - tyckte bara att jag fick en bra idé efter BroderH:s inlägg, men allt jag tänker är inte briljant :-)

Vad gäller fuskandet så har vi nog lite olika uppfattning. Visst är det möjligt att en ny rekare skriver så fantastiska rekar så att han/hon får 4,8 på första reken. Visst är det möjligt att denna rekare har massor med beundrare som råkar se alla hans rekar och alltid sätter femmor utan att kommentera reken. Visst kan det vara en tillfällighet att dessa alltid dyker upp om betyget sjunker eller precis i slutet innan spelstopp. Visst kan en rekare få fler och fler beundrare så att snittbetyget stiger även när han missat ett par rekar. Visst är det möjligt att NicklasJ skrev en rek som plötsligt ett gäng medlemmar hatade. Mycket är möjligt och självklart tror jag att admin gör allt för att stävja eventuellt fusk.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 15:20   #20
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Ja att tvingas avstå pengarna kommer definitivt inte att främja rekandet, det är en sak som är säker.

Läser man kommentarerna får man lätt känslan av att dom där hundralapparna är skillnaden mellan liv och död för vissa. Gillar man som jag lite käbbel så finns det mer att hämta där än i forumet i övrigt. Har det inte varit ovanligt dött på slutet? Många gamla rävar som varit osynliga.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Greven13 (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 15:27   #21
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja att tvingas avstå pengarna kommer definitivt inte att främja rekandet, det är en sak som är säker.

Läser man kommentarerna får man lätt känslan av att dom där hundralapparna är skillnaden mellan liv och död för vissa. Gillar man som jag lite käbbel så finns det mer att hämta där än i forumet i övrigt. Har det inte varit ovanligt dött på slutet? Många gamla rävar som varit osynliga.
Dom som gillar käbbel ser ju ledningen till att stänga av lite smidigt...
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 15:36   #22
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Vi hade faktiskt planer på att kompensera för detta vid utdelningen, men efter det spydiga inläggt ovan om godtyckliga regler och Putin-förolämpningar är det inte längre aktuellt med någon goodwill från vår sida gällande detta.

Kalla det nonchalant, men Sharps generarar inga löner och med så mycket tid som vi redan lägger ner på sidan av bara vilja för att sen bli sågad vid anklarna när vi försöker göra det rätta känns obefogat.
Väldigt lätt att skriva i efterhand när det inte längre är aktuellt. Som läsare av tidigare skrivna inlägg från dig är det extremt svårt att utläsa en kompensation och då har ni ju agerat emot reglerna som citerats i tråden att reken ska spelas samma månad.

Gör man fel som dessutom drabbar någon är man förtjänt av lite sågning. Larvigt av er att inte kunna vara "den bättre" och stå för era priser och regler oavsett vad ni tycker om personen.

Riktigt synd på en duktig rekare som legat med i toppen länge. Tror jag mfl också blir rejält avskräckt och omotiverad av att lägga fler rekar när man inte ens får utbetalt det man förtjänat...

Nä, gör om gör rätt
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+50), Kirtap (+50), papak (+20)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 15:50   #23
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

En snabb fråga, hade ni tänkt ge 250 kr till den som kom "sexa"? (enligt reglerna femma)

För den användaren blev ju också nedflyttad av NiklasJ med 5 rekar. Och hur vet då den personen om att den kom på prisplacering när ni inget nämnt i förstainlägget? Nä, erat påstående om kompensation stinker illa redan på väldigt långt håll

Tycker även att du Boone kan ändra användarnamn till Beatrice Ask. Hon kan nämligen också det där med att hitta på saker i efterhand för att se bättre ut.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2014-03-03 klockan 15:52.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 16:08   #24
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
En snabb fråga, hade ni tänkt ge 250 kr till den som kom "sexa"? (enligt reglerna femma)

För den användaren blev ju också nedflyttad av NiklasJ med 5 rekar. Och hur vet då den personen om att den kom på prisplacering när ni inget nämnt i förstainlägget? Nä, erat påstående om kompensation stinker illa redan på väldigt långt håll

Tycker även att du Boone kan ändra användarnamn till Beatrice Ask. Hon kan nämligen också det där med att hitta på saker i efterhand för att se bättre ut.
Fast nu fanns det ingen med så många rekar så det är en icke-fråga.

__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2), Migge (+1), boored (+50), NicklasJ (+10), BroderH (+50), Kirtap (+50), Greven13 (+1), Pilkast (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 16:13   #25
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Slutet gott allting gott. Bra att ni rättade till erat misstag
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+1)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 16:20   #26
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 16:42   #27
 
ohlzons avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 110
Sharp$: 1075
Standard

Sådär ja, verkar fått ett slut på "käbblet" eller va man nu ska kalla det..
För att ta upp det andra som skrevs i nyheten, spännande med en ny tävling!
Ser fram emot det nya sharps.

Kommer Betalspel komma tillbaka i samband med det nya sharps? Ser lite taffligt ut med länken kvar och "Stängt tills vidare..."
ohlzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-07, 20:52   #28
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Ge för faan inga pengar till mygelorganisationen Röda Korset!!! Usch och fy för deras administrativa kostnader och utsvävningar i övrigt!

Nej, ge till någon seriös organisation, som ex. Barncancerfonden, eller liknande... Säger väl allt när smilfinken Bengt Westerberg satt i toppen där... Bara nedanstående kan ju få en att vilja spy...:

http://www.redcross.se/detta-gor-vi/...dformedlingar/

Bra så...!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 11:49   #29
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 845

Tennis
Stats: 26 - 26 - 2
ROI: 118.57%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jag vill inte gnälla om en sådan här sak men jag har inte fått pengarna ännu. Vet inte om det bara gäller mig eller alla. Förmodligen alla.

/Gullegris
gullegris är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 13:09   #30
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Åkte på lite sjukdom som sträckte sig över helgen. Ska lösa det nu och vinnarna kommer få pengarna strax.

Edit: Skickat!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td