Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-03, 15:55   #18
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Vidhåller att skötseln av den här sidan är bedrövlig, frivilligt arbete eller inte. Enda anledningen att logga in här är ju att läsa de andra användarnas tips.
Jag håller inte med, särskilt om man jämför med föregångare. Jag var mod för flera år sedan hos TZ och det är inte lätt (jag var betydligt sämre och mer subjektiv än samtliga aktiva admins här). Men som sagt, alla har rätt till sin egen åsikt.

Jag loggar in och lägger ut mina spel offentligt p.g.a. att jag vill stödja forumet (och i sin tur de som gör forumet möjligt). Utan dessa personer hade jag knappast varit kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Kanske en idé för månadstävlingen för denna månad (nu innan någon utom BroderH har hunnit skriva några rekar, NicklasJ hör ju till januari) - strunta i att betala ut några pengar och låt istället vinnaren avgöra till vilket välgörande ändamål 1500 ska gå, tvåan 750 o s v... då går alla pengar till något gott och det gör ju också att fuskandet med röster spelar mindre roll - om nu någon registrerar 20 konton och sätter femmor på sig själv och 0.5 på medtävlarna för att ge pengar vill välgörenhet A medan den som drabbas ville ge till Välgörenhet B så är ju skadan mindre än om någon fuskar till sig pengar som han/hon inte har rätt till (japp, jag gillar välgörenhet, och de summor vi pratar om har väl de flesta här inne råd att avvara). Bara en idé.
Detta har varit uppe tidigare och jag tror inte att fusk är ett problem. Admins har bra verktyg för att uppmärksamma röstningsmönster och ingenting tyder på att det skulle ha hänt igen efter det senaste dramat. Att någon skulle registrera sig själv från 20 olika IP-adresser och dessutom posta olika inlägg bara för att kunna tjäna 1500 spänn (eller kanske inte ens det) ser jag som osannolikt.

Jag är inte lika förtjust i välgörenhet (varför är en diskussion som antagligen inte passar här) och det är säkerligen flera som delar min åsikt. Att tvinga vinnaren att lägga sin vinst på detta vis kommer göra att jag definitivt inte rekar mer. Om du vill ge dina pengar till Röda Korset efter att du vunnit finns det absolut ingenting som stoppar dig, det är ingen som behöver veta heller för den delen. Dessutom tror jag att det kan bli problem när någon väljer en välgörenhet som inte ses med blida ögon av alla användare.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat