Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-09, 20:17   #4
WizardofAhhs

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2030

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gårdagen präglades av en del fina resultat. Förhoppningsvis bringar nattens möten oss samma lycka.

Färdiga:

Ogiltigt spel-ID: 1985630

Ogiltigt spel-ID: 1985621

¤ 01.05 Edmonton Oilers - Los Angeles Kings

God känsla för Kings här. Vid första anblick idag upplevde jag att värdet låg hos Oilers. Kings har nämligen gått ostoppat sen OS och streaken kommer inte vara för evigt. Egentligen är jag heller inget fan av att likt publicspelare verkligen rida ut streakar och hela tiden gå in tyngre på insatserna, men det är lite av ett undantag ikväll.

Båda lagen har fått tid att vila upp sig. Ur ett framtida perspektiv så ska Kings upp mot Flames i nästkommande möte, vilket är positivt. Flames är nämligen inget lag som kommer stjäla varken fokus eller motivation från Kingsspelarna ikväll. Till trots att Kings är garanterade slutspelsplats, så kommer viljan att placera sig så bra som möjligt dessförinnan - vara framträdande. Motivationen bör alltså inte vara ett problem här. Dessutom har man historiskt sett inte upplevt några vidare problem mot motståndare som Oilers - man har nämligen plockat senaste 4 mötena. Kan även tillägga att Quick (förutsatt han står) är någorlunda säker mot Oilers med 1.5 GAA.

Kings ML finns för 1.62 @ Bet365 vilket är godtagbart.

4/10.

Oilers: Ben Scrivens (Confirmed) 12-9-4, 2.02, .935, 4 & Kings: Jonathan Quick (Probable) 20-13-2, 2.02, .916, 4

Vidare är jag inne på underspelet. Kings offensiv är vass, kanske inte den absolut vassaste, men att den ligger över genomsnittet råder det inga tvivel om. Vad jag framför allt är förtjust i är lagets slutna defensiv som sannerligen är en klass för sig. Vänder vi på det så är Oilers inget lag som uppvisar särskild dominans när man talar i defensiva termer. Den kanske mest framträdande poängen här ligger hos Scrivens som vaktar buren. Scrivens är, vilket somliga är medvetna om, tidigare målvakt för Kings. Inte bara en enastående målvakt sett från min subjektiva vinkel, det finns likaså påfallande ofta en ökad motivation att göra särskilt stabila insatser när målvakter och spelare står inför möten med tidigare klubbar.

Jag lägger min röst på att målvaktsduellen är framträdande såväl central här. Om det stämmer så kommer de båda hålla igen tillräckligt för att underspelet ska gå in. Linor på 5.0 håller jag generellt sett ned insatserna på, vilket jag kommer göra ikväll också.

U 5.0 finns för 1.90 @ Bet365 (FT).

2/10.

OT: Ser inte mycket värde i nattens övriga matcher. Skulle undvika att gå in tungt på tunga favoriter. Oddsen överensstämmer inte med hur jämna matchbilderna är. Återkommer om jag hittar något som fångar mitt intresse.

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-10 klockan 11:14. Anledning: Uppdaterade BB-koder
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat